Zip 2000 2t start moeilijk na val

Nebulax

New Member
Hallo, ik ben een weekje terug gevallen met mijn scooter, waardoor hij een minuut of 2/3 op zn zij heeft gelegen.
Nu is dus het probleem dat hij erg lastig start vanaf die tijd, Zowel elec als kickstart. En zodra hij gestart is heeft ie soms de neiging om uit te vallen als ik veel gas geef.

Enig idee wat ik hieraan kan doen? Zat zelf te denken aan een andere bougie, (sowiso want die zit er al best lang in)

Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Met scooter op zijn kant is er kans dat carburateur half leegloopt direct het luchtfilter in waardoor hij nu slecht start / uitvalt...
Dus check eerst het luchtfilter eerst of deze niet doorweekt is.
Je zou ook nog slangen / spruitstuk op scheuren kunnen checken.

Bougie de oorzaak lijkt mij sterk, deze blijft zelfs na een harde val nog ongedeerd. Of dan zou ie helemaal kapot zijn waardoor je scooter niet eens meer zou starten.
 
De tip van arkAC zou ik eerst aan beginnen. Niet zomaar dingen gaan vervangen zonder eerst je analyse te doen, want dat is zonde van het geld en kan soms nieuwe problemen veroorzaken.

Dus begin met het luchtfilter te bekijken, daarna goed kijken of alles wel goed zit. Misschien zit de bougiedop er niet meer goed op.
 
Hoi, ik ben een tijdje terug gevallen met mijn scooter, sinds dien doet hij al raar, soms moelijk willen starten, en soms werkt hij gwn perfect. Nu is dus het probleem, ik starte vanmiddag mijn scooter, stationair blijft hij lopen maar zodra ik gas geef stottert hij heel erg en valt hij uit, maar nu kwamen er dus ploffen uit mijn uitlaat. Ik heb ooit is gelezen dat dit aan je CDI kan liggen? Heb mijn luchtfilter ookal nagekeken, niks mis mee is droog. Wat nu?

Mvg Indy Veenstra
 
Kan iets van het mengsel zijn, maar ook zeker iets bij de ontsteking. Als de ontsteking hapert kan er onverbrand mengsel in de uitlaat komen, wat daar dan weer tot ontbranding kan komen.
 
Check eens of je bougiedop er goed opzit en of je bougie goed vonkt? ik had t ineens tijdens het rijden dat ie begon te ploffen drukte op de dop en t was weg

/// Het kan inderdaad ook je ontsteking zijn !
 
Back
Top