Zip 2 takt Setup vragen!

TristanZip2T

New Member
Ben mn zip 2 takt aan het afstellen, paar vraagjes alleen.
Bougie kleur, dit is beetje donker grijs, nu weet ik niet of dit juist de groot of klein is.
Nieuw membraan in gedaan maar kreeg zo'n metalen plaat erbij die er in t midden in de breedte in moest, wat doet dit plaatje en loopt die miss beter zonder.
Hij loopt al goed maar het fiknst is natuurlijk mooi bruine bougie.
Het welbekende laag naar hoge toere bij volgas optrekken, heeft denk ik met de trekveren te maken en rolletjes, niet zeker. Hij doet dus ff half toere 2 seconde dan alle toeren en ik weet dat die van begin tot eind het beste alle toeren moet hebben.

Setup:
Std 50cc
Sito+ met prop omdat ik m naar rdw breng met varioring die ik er pas op het laatst in doe.
Sproeier 68
17.5 originele dellorto nieuw.
Lucht 1.5 open. Rijdt die goed op, restrictie plaatje weg want reed erg slecht ermee.
6.4 gr rollen, std drukveer en iets sterkere trekveertjes, paars achtige veertjes.
Pakt nu wjndje mee 57kmh, best netjes dus met zo'n dikke prop erin.
Rij met zelfgemixt 1 op 50.

Hopelijk was dat alles en kan iemand mij verder helpen, alvast bedankt!
 

Attachments

  • IMG-20200308-WA0015.jpeg
    IMG-20200308-WA0015.jpeg
    60.8 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

Ben mn zip 2 takt aan het afstellen, paar vraagjes alleen.
Bougie kleur, dit is beetje donker grijs, nu weet ik niet of dit juist de groot of klein is.
Nieuw membraan in gedaan maar kreeg zo'n metalen plaat erbij die er in t midden in de breedte in moest, wat doet dit plaatje en loopt die miss beter zonder.
Hij loopt al goed maar het fiknst is natuurlijk mooi bruine bougie.
Het welbekende laag naar hoge toere bij volgas optrekken, heeft denk ik met de trekveren te maken en rolletjes, niet zeker. Hij doet dus ff half toere 2 seconde dan alle toeren en ik weet dat die van begin tot eind het beste alle toeren moet hebben.

Setup:
Std 50cc
Sito+ met prop omdat ik m naar rdw breng met varioring die ik er pas op het laatst in doe.
Sproeier 68
17.5 originele dellorto nieuw.
Lucht 1.5 open. Rijdt die goed op, restrictie plaatje weg want reed erg slecht ermee.
6.4 gr rollen, std drukveer en iets sterkere trekveertjes, paars achtige veertjes.
Pakt nu wjndje mee 57kmh, best netjes dus met zo'n dikke prop erin.
Rij met zelfgemixt 1 op 50.

Hopelijk was dat alles en kan iemand mij verder helpen, alvast bedankt!
Ik zou beginnen met een ietsjes grotere sproeier plaatsen, je bougie is een beetje aan de grijze kant.
Dat plaatje bij je membraam moet je laten zitten, zover ik weet zorgt het ervoor dat je plaatjes niet te ver open kunnen gaan en afbreken. Verder is het nog rolletjes proberen, en voor trekveren adviseer ik gewoon de standaard te laten zitten.
 
Back
Top