zip 2 takt LC probleem

Zipsph2o_2000

New Member
goedemiddag ,

ik heb nu al een tijdje een Zip SP in mijn bezit hij beschikt over de volgende onderdelen in het motorblok
70CC DR
Yasuni R carbon
19 MM dellorto
ontgrensde luchtfilter
malossi vario 5,5 gr
ori koppeling paarse druk oranje trekveren stage 6

het probleem is dat de scooter na verloop slechter rijd , hij heeft weinig vermogen voor een 70cc , compressie is prima en ook rijd hij alleen lekker op de choke en als ik een sproeier groter pak en de choke eraf zet rijd hij voor geen meter, de topsnelheid is dan ook maar 85 op de teller en met 2 man net iets boven de 60

ik vermoed zelf dat de cilinder een probleem is , kan het zijn dat het zuigertje aan vervanging is en als ik die vervang moet de cilinder dan eerst een hoon beurtje krijgen ?
 
Advertisement - register to remove this

bougie gaf een goede kleur aan , squish weet ik niet , hoeveel moet die zijn bij een zipje , 1.1 ? en zit verder een verse 9 graads ngk bougie in.
 
Naar mijn idee als je de standaard pakkingen voor die cilinder gebruikt dan komt de squish zeg maar niet zo heel nou.. Het is feitelijk hetzelfde als een originele cilinder monteren, en daar kan je ook eigenlijk niet naar de squish.. Als het om een veel snellere cilinder gaat dan word het wel belangrijk. Als je het niet vertrouwd, kan je de cilinder er ook eens eraf halen en de boel eens grond bekijken en eventueel na meten...

Het zou ook best mogelijk zijn dat een van de zuigerveren in de zuiger gesmolten kan zijn en daardoor de boel niet optimaal draait.

Waar ik wel een vraagteken erbij kan zetten (weet de kleurcodes van de drukveren niet voor piaggio) maar is het niet mogelijk dat je een iets te zware drukveer hebt gebruikt.. De belasting op de motor is dan ook veel meer.
 
Back
Top