Zip 2 takt (2005) loopt niet

Diszy

New Member
Dag allemaal,

Ik wil graag een Piaggio Zip 2 takt uit 2005 overnemen van iemand op marktplaats, maar loop tegen een dilemma aan.

De verkoper zegt dat deze Zip niet meer loopt, en beweert dat dit aan de carburateur ligt. Toen ik vroeg waarom hij dit dacht, kwam hij met het antwoord dat de scooter wel vonkt en compressie heeft.

De scooter heeft de volgende setup:
- 70cc stage 6 mk2 racing
- Malossi mhr krukas
- Malossi vario
- Malossi koppeling
- Polini cp 23mm carb
- Malossi spruitstuk
- Malossi membraam
- Yasuni R Uitlaat

Mijn vraag aan jullie is waar dit allemaal aan kan liggen naast de carburateur, aangezien ik niet super veel geld wil uitgeven om zoiets te fixen.

Bedankt alvast!
 
Advertisement - register to remove this

Niet doen als je er geen verstand van hebt. Daarnaast als de cilinder gemonteerd zit die jij opnoemt i.c.m. de uitlaat is dot ook geen goede combinatie.
Een yasuni R is laagtoerig en de stage 6racing middel tot hoogtoerig.
 
Klinkt als een logisch verhaal.

Met compressie en een vonk mis je alleen benzine om de scooter te laten lopen. Dit kan aan de carb liggen maar ook aan een verstopte leiding / slecht werkend vacuum etc.


De cilinder op deze scooter vergt wel wat meer kennis dan je standaard straatscootertje, staat het niet goed afgesteld loopt het zo kapot. Rijd je het niet goed warm, hetzelfde verhaal, en zo vele anderen.

Als je niet heel bekend bent met scooters zou ik wat rustiger beginnen.
 
Als leek zou ik hier niet aan beginnen.

wanneer ik zie wat deze meneer allemaal eronder geschroefd heeft, bij elkaar passend of niet, lijkt het me toch geen moeite om de brandsofvoorziening in orde te brengen en er wat meer geld voor te vragen dan wanneer de scooter niet loopt.
Maar ik denk persoonlijk dat de verkoper hem zelf niet meer aan het lopen krijgt.
Daarbij komt nog eens dat die scooter bijna hetzelfde bouwjaar heeft als jezelf.
 
Back
Top