Zip 180cc houd in

Koen1907

New Member
Hallo allen, ik heb een probleem met mijn zip180. Ik heb deze setup:

125cc hex blok LC uitgefreesd
LC cdi
180cc gilardoni cilinder + zuiger @0.9mm
180cc Malossi MHR binnenkop
Malossi VL13 membraan
30mm recht spruitstuk
Stage6 28mm PWK
Polini powerfilter
Gianelli uitlaat
Malossi rollen 10gr
Malossi drukveer wit
NGK br10es bougie
Vliegwiel afgedraaid

Hij start goed na 1x kicken, loopt mooi stationair (koud zonder choke). Hij trekt als een malle en klinkt goed. Toch heb ik dat als ik vol gas rij, dat ie na ongeveer 8-10 seconden wegvalt, klinkt als ineens veel ste veel lucht of alsof het contact uit staat. Gas los en dan loopt ie weer mooi stationair dus valt niet uit. Tot 3/4 gas nooit dit probleem.

Hoe zou dit komen? Misschien doordat de carb te weinig benzine krijgt? Misschien omdat de cilinder te warm word? Ik heb trouwens de waterkoeling lek vrij aangesloten, en de 2 bovenkanten doorverbonden met een slang en daar tussen een kraantje om extern bij te vullen.

Ik heb dit probleem met sproeier 130, 132, 140 (beetje rijk) enz. alles getest overal zelfde probleem.

Het lijkt me ook geen valse lucht, geen bizar grote sproeier en van 0 tot 3/4 rijd gaat ie retesnel en jij loopt mooi stationair

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt voor de moeite.
 
Advertisement - register to remove this

Indien je een brandstofpomp heb ipv een handmatige benzinekraan ?
Ik heb hetzelfde gehad .( brandstofpomp probleem ).
Het kan zijn dat de brandstofpomp niet goed (meer) is , of het niet aankan / blijft hangen ,
Die standaard pompjes zijn niet de beste kwaliteit , zeker niet als ze wat ouder zijn .
Als je die gaat vervangen : neem er 1 van Polini .
Het kan ook aan de Tank beluchting liggen , zodat er vacuum word getrokken.
 
Bedankt voor alle hulp, de bougie is mooi koffiebruin. Ook getest met grote tot kleine sproeiers, zelfde probleem. Net gestest en het is bij een warme en koude motor, dus geen koeling probleem. Ook benzine kraan systeem compleet vervangen, directe slang gemaakt met handmatig kraantje en het stroomt er makkelijk soepel doorheen. Dat lijkt me dus niet het probleem. Ik las ergens dat het ook aan de zuigerveren kan liggen, dat ie bij hoge toeren dan geen compressie meer heeft, kan dit kloppen? Moet ik trouwens nog evt een ontluchting gaatje maken in mijn tank dop voor betere benzine flow?
 
Klinkt als een warmloper , als ik dit verhaal lees.
Ik weet niet veel van Piaggio maar wat is de kleur van de bougie,
heb je daar al naar gekeken?
Lees bericht hierboven
Post automatically merged:

Indien je een brandstofpomp heb ipv een handmatige benzinekraan ?
Ik heb hetzelfde gehad .( brandstofpomp probleem ).
Het kan zijn dat de brandstofpomp niet goed (meer) is , of het niet aankan / blijft hangen ,
Die standaard pompjes zijn niet de beste kwaliteit , zeker niet als ze wat ouder zijn .
Als je die gaat vervangen : neem er 1 van Polini .
Het kan ook aan de Tank beluchting liggen , zodat er vacuum word getrokken.
Lees bericht hierboven
Post automatically merged:

Ik heb geen ervaring met 2takt

Maar het kan inderdaad zijn dat de carb droog komt te staan
Probeer eens de stand van de vlotter aan te passen?
Lees bericht hierboven
Post automatically merged:

Ik heb ontluchting gat in tank dop gemaakt, geen verschil.
 
Back
Top