Zip 172cc malossi problemen

HakunaMahaha

New Member
Hallo allemaal,

ik heb een aantal vragen/problemen over mijn piaggio zip 172cc . Het gaat om een luchtgekoeld skr blok met 172cc cilinder, verder is alles standaard. Nu is het probleem dat hij vorige maand nog abnormaal goed liep, maandje stil laten staan. En gisteren een rvs bocht gemonteerd, nu liep hij wel maar klonk niet lekker en stotterde ook enorm met rijden. Wou in de avond verder kijken en nu loopt hij helemaal niet meer.
Verder is er op de rvs bocht na niks anders vervangen of verwisseld. Hij krijgt ook vonk, bougie is wat nat en ruikt naar benzine.

Kan iemand me hier aub mee helpen?

thanks ✌

EDIT :

heb de cdi en bobine verwisseld en nu loopt hij weer. Alleen nog erg slecht en stottert nog steeds enorm.

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Carburateur misschien een keer schoonmaken, bougie vervangen?

Heb je tijdens je reparatie geen bedrading o.i.d. beschadigt?
Heb net even cdi en bobine gewisseld, hij start nu wel weer. Maar loopt nog steeds heel erg kut. Ik zag net wel dat ik n beetje olie op me voorbocht had bij mijn cilinder, is dit miss iets waardoor hij zo kut loopt ?

Nee maar het lijkt erop dat je scooter steeds verzuipt. De olie op je bocht maakt geen kut uit.

Hij start waarschijnlijk omdat je eventjes hebt gewacht. Heb je niet de bougiekabel beschadigt die loopt in de buurt van je uitlaatbocht.

Nee maar het lijkt erop dat je scooter steeds verzuipt. De olie op je bocht maakt geen kut uit.

Hij start waarschijnlijk omdat je eventjes hebt gewacht. Heb je niet de bougiekabel beschadigt die loopt in de buurt van je uitlaatbocht.
Nee heb net met het verwisselen van de cdi en bobine gelijk de bougiekabel vervangen. Kan het zijn dat mijn afstelling door de rvs bocht moet worden aangepast?

Last edited:
Back