This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zip 172cc geen vonk HELP

Status
Not open for further replies.

dovolde

New Member
Hey allen,
Ik heb momenteel een zip iget omgebouwd naar een 172cc skipper blok alleen vonkt deze niet ik heb van alles geprobeerd zoals:
Massa van startmotor op frame zetten
+ extra massakabel gemonteerd
(blok naar frame)

Frame opschuren onder bobine en massa
Andere cdi en bobine heb ik getest hiermee kreeg ik ook geen vonk wel heb ik zelf een runner CDI van een FX gebruikt en van een vriend heb ik een cdi gebruikt van een hexagon 125 ook dit werkte niet ik heb de groene kabel en gele kabels loshangen dus die maken geen contact heb ook al geprobeerd de bobine op een andere plek te monteren ook dit werkt niet

ik heb de volgende vragen:
Ik heb een multi meter gekocht hoe gebruik ik deze om te testen als cdi stator etc werkt?

vrienden zeggen dat de cdi moet werken maar dat die miss achteruit zou rijden maar wel moet vonken is dit zo?

Wat kan ik nog proberen groet,
J

setup:
172cc malossi
28mm pwk 130 sproeier
ht tuning uitlaat
malossi vertanding

Malossi vario 12.5g
Orginele koppeling wit wit
Post automatically merged:

START NIET ZONDER KABELBOOM

MOET VONK HEBBEN ZONDERKABELBOOM als de KillSwich draad niet aangesloten is , en de Kabel van de Stator aangesloten zit aan de CDI , en van uit de CDI 1 kabeltje naar de Bobine aangesloten zit , en een Massakabel van het Blok naar het Frame (STD Massakabel van Startmotor naar het Frame ).
Moraal van het verhaal : een 125 / 180 Blok start gewoon zonder Kabelboom .
Als je geen Vonk heb als de Kilswitch draad NIET is aangesloten ... is de : Stator/Bobine, of de CDI Kapot .

Heb je een massakabel tussen blok en frame?
Ik heb een kabel vanaf me startmotor naar me frame gemaakt nog steeds geen vonk heb er ook een extra gemaakt en alles goed opgeschuurd hoe kan k me stator meten met multi meter ik heb de cdi draden goed zitten en 2 gele draden en een groene

2 gele en een groene gaan niet naar de CDI , 2 Gele zijn voor stroomvoorziening , de Groene is voor aan en uit ( KillSwitch)
De Kabels die naar CDI gaan ( meestal een vaste stekker ) Groen ( verde ) Rood ( Rosso) Blanco ( Wit ) Negro (zwart ).

Last edited:
Status
Not open for further replies.