Zip 150cc lc squish probleem

Huib vd

New Member
Ik heb dus een zip met 150cc hexagon blok en deze lekte koelvloeistof en had veel druk in het koelsysteem dus ging ik de cilinderpakkingen vervangen, ik wilde de squish meten maar de zuiger komt niet ver genoeg om het tin in te drukken zelfs zonder pakking niet.
Ik gebruik 1.5 mm dikke tin, en verder is de cilinder standaard dus mij lijk dit heel raar.
Dus mijn vraag is of ik iets verkeerd doe of dat er iets mis is.

Setup
Hexagon 150cc 2takt blok helemaal standaard behalve de polini cp23 carb
 
Advertisement - register to remove this

soldeertin, dat heb ik gebruikt om de squish te proberen te meten. Dat je het tin met een beetje vet op de zuiger plakt en dan meet je hoeveel t indrukt
 
Makkelijker om het gewoon in een hoekje te vouwen, kan je het gewoon door het bougiegat doen. Wel zorgen dat hij helemaal tot de cilinderwand komt.

Heb je alles wel aangedraaid dan, tijdens het testen?
 
Makkelijker om het gewoon in een hoekje te vouwen, kan je het gewoon door het bougiegat doen. Wel zorgen dat hij helemaal tot de cilinderwand komt.

Heb je alles wel aangedraaid dan, tijdens het testen?
Ja alles goed aangedraait met alle nodige pakkingen, dat heb ik ook geprobeerd maar dat lukt niet ik deed t daarom met die andere manier omdat ik dacht dat dat meer precies zou zijn
 
Op standaard hexagon hoef je daar niet eens naar te kijken joh, pakkingen ertussen als je kop vlak is en rijden maar
 
Ik ga het vandaag checken, maar stel hij is recht moet ik dan de dunste pakking zetten, of dezelfde dikte als voeige eigenaar (0.5mm)
Hoe strakker jij de squish krijgt zonder te strak te gaan hoe beter, dunne pakking dus en weer even meten.

Ik had dit probleem laatst dus ook met 2 Piaggio blokjes, de ene was een fly snor blok daar hield ik 2mm+ over zelfs zonder pakkingen, liep overigens wel prima, en een zip type 3 brom blokje waar ik niet onder de 1,7mm kwam zonder pakkingen.

Vraag me niet waarom, ik heb dit zelf ook nog nooit gehad.

Enige wat ik me kan bedenken is dat de vorige eigenaar een verkeerde zuiger gebruikt heeft met andere hoogte.
 
Met een ruime Squish kan een Scooter prima lopen , bij een 172 cc met hogedrukkop is de aanbeveling 1.0 a 1,2 mm
Bij gebruik met een rotor is de squish belangrijk , anders krijg je Detonatie , of brand de zuiger weg .
 
Back
Top