Zip 150cc lc gaat maar 100

Speedfight tim

New Member
Hallo,
Ik heb een zip 2000 met een 150cc hexa blok
Setup:
Std 150cc cilinder
Malossi multivar
Sm06 uitlaat (misschien nep maar niet zeker)
28mm carburateur
Malossi vl13 membraan

Mijn probleem is: dat mijn scooter maar 100 km/u gaat terwijl ze vaak rond de 120 km/u rijden. De v-snaar gaat helemaal op de vario en de koppeling gaat helemaal in.
Een vriend van mij heeft ook een zip 150cc hexa en die gaat met alles standaard al 128 gps.
Dus mijn vraag is hoe kan het dat die van mij maar 100 gaat? Ik denk zelf dat het aan de uitlaat ligt.

Bij voorbaat dank
Tim
 
Advertisement - register to remove this

Als je zelf al aangeeft dat het misschien een "neppe" uitlaat is dan zal dat wel de oorzaak zijn. Maar staat gewoon op de uitlaat zelf een serienummer dat begint met sm06 als er wat anders staat is het geen sm06. En een 28mm op een standaard 150 cil is ook beetje aan de grote kant.
Wel zeker dat je beide 150 vertanding hebt? Want 125 vertanding is wel wat korter en dus minder topsnelheid.
 
Ik heb de scooter op deze manier gekocht,
Bij de uitlaat zijn de nummers die erop horen te staan doorgekrast dus dat zou ook een reden kunnen zijn dat die wel echt nep is.
Die vriend die nu een zip 150 heeft had eerst een zip 125 en die liep met 125 vertanding ook gewoon 115 gps. Maar in september ergens zal ik een malossi mhr terugloop uitlaat kopen en dan zal ik kijken of het opgelost is. Maar heb je voor de rest nog een idee of iets?
Groet
Tim
 
Vertanding lijkt mij het eerste waar ik aan denk, over t algemeen halen ze met 125 vertanding maximaal 105 tot heel misschien 110, maar dan wel met zware overtoeren, dus dat zou ik dan ook niet telkens rijden ermee. Dat die van die vriend met 125 vertanding 115 liep zegt mij helemaal niks, dat kan ook aan de afstelling in het carter zelf liggen, dus open maken en tandjes tellen.
 
Ik heb de blokpapieren er ook bij en daar staat ook gewoon op 150cc dus dan lijkt het voor mij wel onwaarschijnlijk dat ze er 125 vertanding ingedaan hebben. Ook hoor ik niks bij de vertanding wanneer ik de hele tijd voor gas rij, je hoort wel dat die harder wil maar klinkt niet alsof de vertanding dat tegenhoud. Dan zal ik eerst wel een nieuwe betere uitlaat kopen en zie dan wel. ALS het dan nog niet opgelost is zou ik idd maar naar de vertanding moeten kijken.
 
Ik heb de blokpapieren er ook bij en daar staat ook gewoon op 150cc dus dan lijkt het voor mij wel onwaarschijnlijk dat ze er 125 vertanding ingedaan hebben. Ook hoor ik niks bij de vertanding wanneer ik de hele tijd voor gas rij, je hoort wel dat die harder wil maar klinkt niet alsof de vertanding dat tegenhoud. Dan zal ik eerst wel een nieuwe betere uitlaat kopen en zie dan wel. ALS het dan nog niet opgelost is zou ik idd maar naar de vertanding moeten kijken.
Ik monteer ook weleens gewoon een willekeurige vertanding in een blok als het is om iets even rollend te krijgen. Dus wie zegt dat dat niet bij jou blok is gedaan. Of de 150 vertanding los verkocht en goedkopere 125 vertanding erin voor paar euro extra. Je moet nooit uitgaan van het meest voor de handliggende en op zn minst ff zelf controleren. En waarom een MHR pijp? Die draait prima icm een Malossi cilinder maar niet echt op een standaard cil, vaak juist slechter dan de standaard uitlaat
 
Welke uitlaat zou ik dan het beste kunnen nemen samen met de std Cil?
En ik ga later ook malossi mhr 172 Cil kopen dus past de mhr uitlaat d’r goed bij. Maar die mhr pijp is toch sowieso beter dan de neppe sm06 dat ik er nu onder heb?
 
Back
Top