Zip 125skr

Jjs._b

Well-Known Member
Beste mensen,

Ik heb een zip 4t injectie gekocht. Kon deze voor een goede deal overnemen, maar nu heb ik een 125skr blok eronder hangen. Ik heb wel een vonk, maar als contact uit is vonkt ie ook. Nu zit ik dus met een probleem als ik de scooter start en hem uit wil zetten. Iemand enig idee hoe ik hem alleen op contact laat vonken. Ik heb al paar filmpje gekeken van wbtuning en nog een andere gast die een skr blok onder een zip zetten. Maar dat is 4t carb en ik heb injectie dus de draden komen niet overeen.
Post automatically merged:

2CD2EDE6-3C25-454E-AEA5-C54AA9F974BD.jpeg81E7A1AA-FF07-47E7-9270-31027B688736.jpeg
Ik heb het nu zo zitten, blauwe draad rechts gaat direct op de bobine. En dan heb ik nog 3 draden over, maar heb vernomen dat dit draden zijn voor 12v spanning voor accu etc
 
Advertisement - register to remove this

Die groene draad (die bij die 2 gele zit ) is de Kill switch ( aan en uit ) als die aarde maakt (massa) gaat de scooter uit , die aan sluiten op je contactslot.
 
Die groene draad is de Kill switch ( aan en uit ) als die aarde maakt (massa) gaat de scooter uit , die aan sluiten op je contactslot.
Thanks voor de snelle reactie, ga meteen aan de slag
Post automatically merged:

Die groene draad (die bij die 2 gele zit ) is de Kill switch ( aan en uit ) als die aarde maakt (massa) gaat de scooter uit , die aan sluiten op je
Uit mn contact komen 2 draden. 1 dikke oranje en een rood met zwarte streep. Weet je toevallig welke draad van de injectie kabelboom de killswitch is?
 
Last edited:
Uit mn contact komen 2 draden. 1 dikke oranje en een rood met zwarte streep. Weet je toevallig welke draad van de injectie kabelboom de killswitch is?
Die zit er niet op.
Een injectie heeft geen kill-functie in het contactslot, dit wordt gewoon gedaan door de spanning van de ecu te verbreken (oranje draad).
De rood/zwarte is accuspanning en de oranje is de geschakelde plus.
Of je koopt een passend contactslot voor een Zip 2Takt of 4Takt met carburateur of je schakelt met de oranje draad een relais met een wisselcontact dat de groene draad aan massa legt als op de oranje draad geen spanning meer staat, maw als het contactslot uit staat.
Of, maar dit vind ik een beunoplossing, je monteert, ergens uit het zicht, een schakelaar die je gebruikt als kill-switch.
 
Die zit er niet op.
Een injectie heeft geen kill-functie in het contactslot, dit wordt gewoon gedaan door de spanning van de ecu te verbreken (oranje draad).
De rood/zwarte is accuspanning en de oranje is de geschakelde plus.
Of je koopt een passend contactslot voor een Zip 2Takt of 4Takt met carburateur of je schakelt met de oranje draad een relais met een wisselcontact dat de groene draad aan massa legt als op de oranje draad geen spanning meer staat, maw als het contactslot uit staat.
Of, maar dit vind ik een beunoplossing, je monteert, ergens uit het zicht, een schakelaar die je gebruikt als kill-switch.
Oke dus de enige oplossing is een andere kabelboom. Ik denk dat ik voor nood ff zo een stekker beun en later koop ik wel een 4t kabelboom
Post automatically merged:

En zet ik 1 gele op de massa en 1 gele op de gele uit de draadboom? Of sloop ik dan de boek. Die gele uit de kabelboom gaat ook naar de spanningsregelaar
 
Ik zou toch maar eens mijn post nog eens heel goed nalezen want een nieuwe kabelboom gaat niks veranderen aan het feit dat je injectiecontactslot maar 1 schakelcontact heeft !
 
Die kill switch zit in het nieuwe contactslot.
Dit contactslot heeft 2 schakelcontacten.

1 maakcontact en 1 verbreekcontact.

Dus staat de scooter op contact is het maak-contact verbonden en het verbreek-contact niet verbonden.
Staat de scooter niet op contact is het verbreekcontact verbonden en het maakcontact niet verbonden.
Ik zal hieronder zometeen een tekening toevoegen.
 
Die kill switch zit in het nieuwe contactslot.
Dit contactslot heeft 2 schakelcontacten.

1 maakcontact en 1 verbreekcontact.

Dus staat de scooter op contact is het maak-contact verbonden en het verbreek-contact niet verbonden.
Staat de scooter niet op contact is het verbreekcontact verbonden en het maakcontact niet verbonden.
Ik zal hieronder zometeen een tekening toevoegen.
Ok maar ik heb dan heel veel dingen over van de injectie kabelboom. Ik heb blok op mp gezet en kabelboom en tank. Hoop dat ik hier nog wat leuks voor kan krijgen en haal daarmee dan een nieuwe kabelboom, tank en contactslot. Heb deze scooter eigenlijk alleen gekocht omdat het een 2005 frame is met iget blok. Als ik die onderdelen verkoop dan is het best een goeie deal
 
Ok maar ik heb dan heel veel dingen over van de injectie kabelboom.
Oke dan snap ik het helemaal niet meer en heb ik het verkeert begrepen.
Ik dacht dat er al een andere kabelboom op de scooter gemonteerd zat en wel die van de 125cc SKR blok.
Wat zijn die foto's dan wat je hebt toegevoegd in je eerste post.
Hierop zie ik toch echt een cdi met een connector op aangesloten en geen ecu!
Verder die draden die je tussen je vingers houdt van die andere foto is toch echt niet van de injectiekabelboom!

Die injectiekabelboom kun je inderdaad niet gebruiken tenzij je heel veel knip en plakwerk gaat toepassen wat bijna niet te doen is.

Maar ook de kabelboom van de 4-takt gaat waarschijnlijk niet passen op de cdi van deze 125cc, want de cdi van de 50cc 4T2V heeft de bobine ingebouwd en die cdi van de 125cc in jouw eerste post heeft zo te zien een losse bobine.

Verder zal de stator van de 125cc waarschijnlijk anders zijn dan die van een 50cc 4T2V dus waarschijnlijk gaat je spanningsregelaar ook niet werken
 
Last edited:
Oke dan snap ik het helemaal niet meer en heb ik het verkeert begrepen.
Ik dacht dat er al een andere kabelboom op de scooter gemonteerd zat en wel die van de 125cc SKR blok.
Wat zijn die foto's dan wat je hebt toegevoegd in je eerste post.
Hierop zie ik toch echt een cdi met een connector op aangesloten en geen ecu!
Verder die draden die je tussen je vingers houdt van die andere foto is toch echt niet van de injectiekabelboom!

Die injectiekabelboom kun je inderdaad niet gebruiken tenzij je heel veel knip en plakwerk gaat toepassen wat bijna niet te doen is.

Maar ook de kabelboom van de 4-takt gaat waarschijnlijk niet passen op de cdi van deze 125cc, want de cdi van de 50cc 4T2V heeft de bobine ingebouwd en die cdi van de 125cc in jouw eerste post heeft zo te zien een losse bobine.

Verder zal de stator van de 125cc waarschijnlijk anders zijn dan die van een 50cc 4T2V dus waarschijnlijk gaat je spanningsregelaar ook niet werken
Die fotos zijn alleen de kabels van mijn stator van skr blok. Er zit nog een compleet injectie draadboom op. De reden dat hij vonkt is omdat de stroom direct geleverd wordt aan de cdi en bobine van de stator.

Dat kastje is idd de 125skr cdi. De ecu zit voorin achter mijn voorkap. Vgm zijn deze wel wat waard daarom dacht ik aan verkopen en een 4t2v draadboom te kopen.

Wbtuning heeft een goede video hierover gemaakt die met een paar knipwerken compleet werkt op een 4t2v
 
Back
Top