Zip 100cc 4 takt tuning

035

New Member
Ik heb al ervaring met het aanpassen van 2 takt derbi en minarelli carters. Maar ik heb nog nooit gewerkt aan een 4takt piaggio carter. Daarom hoop ik dat iemand hier meer ervaring mee heeft.

Ik ben van plan om een ongeveer 100cc cilinder op een piaggio 4 takt 50cc carter te bouwen. Ik heb op internet gevonden dat er een 100cc versie van een zip bestaat. Zoals ik begrijp past dit krukas ook in een 50cc carter, alleen is de slag hiervan iets groter (weet ik niet zeker) In dat geval zou het carter iets groter gemaakt moeten worden zodat de krukas hierin past.

Verder past de 100cc cilinder op 50cc carter als de hals in het carter iets vergroot word.

Weet iemand of hiervoor de tapeindes ook zouden passen of niet? En maakt een 2kleps kop verschil van een 4kleps kop? Zou er meer vermogen gehaald kunnen worden uit een 4 kleps cilinderkop?


Hopelijk weet iemand hier meer van, ik weet wel dat dit al eerder gedaan is maar ik kan er niks over vinden op internet
 
Advertisement - register to remove this

Als ik jouw was zou ik lekker niet aan de 100cc beginnen. Als je harder wilt gaan en mij lijkt het dat je dat wil zou ik een 125cc blok halen. 100cc is even interessant als een 80cc. Niet heel denderend
 
Als je er dan toch eraan begin, neem dan gelijk het motor carter erbij.. Anders ben je je tijd aan het verspillen.
Kan je voor elke blif blafje een aanpassing gaan doen.. En achteraf ben je beter af met het originele motor carterset.
 
Back
Top