Zijstandaardbeveiliging en bougie probleem

Ik heb inmiddels de kleppen gesteld (0,1) en er zit een nieuwe carburateur op...maar hij loopt nog steeds niet...

Nu ving ik iets op over een membraan en benzinekraan wat (nog) als oorzaak zou kunnen zijn?

Als ik de benzineslang van de carburateur haal, blijft deze maar doorlopen, is dat wel normaal?
 
Is je bougie nat of droog?
Nat= vonk probleem
Droog = benzine probleem.

De benzinekraan wordt geopend doordat de carburateur een vacuum trekt.
Dat gebeurt alleen als de motor loopt.

Het is niet héél erg als de benzine doorloopt. De vlotter in de carburateur houdt het meestal wel tegen, maar je hebt kans op lekkage.
 
Het is niet héél erg als de benzine doorloopt. De vlotter in de carburateur houdt het meestal wel tegen
En als de vlotternaald de toevoer niet goed afsluit loopt de vloeibare benzine zo je spruitstuk in en wordt bij de eerste kick of elektrische startpoging zo de verbrandingsruimte van je cilinder in gezogen en je blokje meteen verzopen is en dus ook niet start.
Dus vervang eerst dit vacuumkraantje en ga daarna verder met je zoektocht, indien nodig.
Post automatically merged:

Nu ving ik iets op over een membraan
Een 4-takt heeft geen membraan maar kleppen, die je reeds gesteld had.
 
Bedankt voor de adviezen. De compressie had ik al (laten) meten, die is goed! Het vacuumkraantje komt binnenkort binnen, dus dat is even afwachten.

Ook zit er bovenop het kleppendeksel geen slang aan de nippel (rode cirkel) en aan de onderste dikke nippel zit een klein stukje slang met een bout er in (blauwe cirkel).

Ik begrijp niks meer van die Chinees apparaat
 

Attachments

  • 3B59C996-263B-4D64-80DC-92E7DDDF663F.jpeg
    3B59C996-263B-4D64-80DC-92E7DDDF663F.jpeg
    35.1 KB · Views: 4
Boven op (rode cirkel) hoort een slang , deze loopt naar het luchtfilter , hier zit een aansluiting is carter ontluchting om drukopbouw te voorkomen. En ik geloof dat de onderste voor de emissie is om aan de milieu eisen te voldoen. Hieraan hoort ook een slang maar wordt vaker afgesloten , is niet strikt nodig. Heb je nergens een vacuum lek? wordt de bougie nat?
Post automatically merged:

Hier een filmpje met uitleg over dit systeem :
Post automatically merged:

op je spruitstuk zou dus een tweede aansl zitten is deze ook afgesloten? ook zie je bovenop het slangetje naar de luchtfilterslang lopen.
Zie je op 0.58 sec van de film. Er moet dus maar 1 aansluiting vacuum gebruikt worden van je spruitstuk voor je benz kraan.
 
Last edited:
Hij liep, maar nu weer niet. Heb per ongeluk benzine erin gegooid die al een paar jaar oud was...oeps

Carburateur schoonmaken/vervangen?
 
Eerst maar eens schoonmaken , en sproeiers doorblazen. Tank leeg eventueel doorspoelen en nieuwe benzine , dan moet het goed gaan hij heeft tenslotte al gelopen.
 
Back
Top