Zijn reflectoren op je velgen toegestaan?

Finn111

New Member
Beste mensen,

Zijn deze reflectoren toegestaan? Of is dit verboden. Zelf kan ik er niet een duidelijk antwoord voor online vinden, misschien heeft iemand hier ervaring mee of verstand van.

Klik op reflectoren om te zien wat ik bedoel.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

blauw en rood zou ik iedergeval niet doen, politie vind die kleuren niet zo leuk. Voor zover ik weet zijn er alleen maar regels over welke reflectoren je MOET hebben, niet wat niet mag.

Ik zou ze er zonder al te veel zorgen op zetten, ergste geval vertellen ze je dat het er af moet
 
Volgens de Nederlandse regel/wetgeving mag dit.
Er staat dat er zijreflectoren aanwezig dienen te zijn op een scooter.
Echter staat hier niet omschreven dat deze op de scooter zelf of op de velgen dienen te zitten.
Zijreflectoren zijn toegestaan en in de volgende kleuren.
  • ambergele reflectoren aan voorste zijkanten van de bromfiets of scooter.
  • ambergele of rode reflectoren aan de achterste zijkanten van de bromfiets of scooter.
Bron:
 
Volgens de Nederlandse regel/wetgeving mag dit.
Er staat dat er zijreflectoren aanwezig dienen te zijn op een scooter.
Echter staat hier niet omschreven dat deze op de scooter zelf of op de velgen dienen te zitten.
Zijreflectoren zijn toegestaan en in de volgende kleuren.
  • ambergele reflectoren aan voorste zijkanten van de bromfiets of scooter.
  • ambergele of rode reflectoren aan de achterste zijkanten van de bromfiets of scooter.
Bron:
Ik zie dit nu pas, bedankt voor het uitzoeken. Je bent geweldig.
 
hou rekening met kleuren, blauw is inderdaad geen goede keus. Wit is denk ik alles dat zou mogen. En dan zit je ook nog met Ekeur wat er officieel op moet zitten. Rijden met een reflecteren vest is anders, dat is kleding en geen onderdeel van de scooter.
 
er is ook een regel dat je niks aan een voertuig mag toevoegen, Nu weet ik niet of dit ook voor brommers geld, maar zou er toch een navraag doen bij het rdw voordat je overgaat tot toevoegen van de reflectorten. het zou immers erg zuur zijn als je een wok status krijgt omdat je de veiligheid wilt verbeteren.
 
er is ook een regel dat je niks aan een voertuig mag toevoegen, Nu weet ik niet of dit ook voor brommers geld, maar zou er toch een navraag doen bij het rdw voordat je overgaat tot toevoegen van de reflectorten. het zou immers erg zuur zijn als je een wok status krijgt omdat je de veiligheid wilt verbeteren.
Klopt, dat zou echt heel erg zuur zijn. Thanks voor de tip :)
 
Back
Top