Zijn er begrenzers die mogen?

Aeroxmedia

Well-Known Member
Ik ben op zoek naar een manier om mijn scooter te begrenzen op +/- 50 km per uur. Mijn aerox gaat nu tussen de 80 en 90 km per uur, liefst wil ik hem begrenzen zonder verlies van trekkracht en zonder gezeur van politie. Ik heb er wel al een vario ring in zitten die kan helaas niet breder aangezien hij dan echt te veel toeren gaat maken. Hopelijk heeft er iemand nog een idee of een tip.
 
Advertisement - register to remove this

alles is toegelaten indien het niet verstelbaar is.

dus je kan vario, uitlaat en elektra aanpassen zolang het niet verstelbaar is. als het toch verstelbaar is en ze daar achter komen hang je.
 
enigste die ik kan bedenken en die ik zelf ook ga doen om de trekkracht te behouden is zelf een solderen. een soort self made Cdi

die begrenst dan elektrisch, zo behoud je de trekkracht.

wanneer ik dit doe, zal er meer hierover komen op het forum
 
Een instelbare begrenzer is Toegestaan , mits je die niet ala de minute kan aanpassen , dmv afstandbediening, rem handel morse Code , of een simpele plug die je eruit trekt uit je helmbak (bijv.).

Dus ... zit je begrensde instelbare CDI ingebouwd waar je niet 1 2 3 bij kan ... is die toegestaan.
 
Ik ben op zoek naar een manier om mijn scooter te begrenzen op +/- 50 km per uur. Mijn aerox gaat nu tussen de 80 en 90 km per uur, liefst wil ik hem begrenzen zonder verlies van trekkracht en zonder gezeur van politie. Ik heb er wel al een vario ring in zitten die kan helaas niet breder aangezien hij dan echt te veel toeren gaat maken. Hopelijk heeft er iemand nog een idee of een tip.


Wat jij wil gaat alleen met een 4-takt lukken..

Als je die overtoeren weg wilt hebben kan je er niet omheen om een uitlaat prop erin te zetten, of een dood lopend buisje aan de uitlaat te lassen..

Een uitlaatprop remt de diameter van de uitlaatbuis.. Er kan daardoor minder snel de uitlaatgassen eruit laten.. Nadeel is dat ook het koppel dan afneemt..

Een doodlopend buisje zorgt er voor dat de druk in de uitlaat afneemt, maar omdat de diameter niet kleiner word, is koppel verlies minder..

De vario ring is alleen om de vario te blokkeren tegen te hoog opschakelen.. Die andere 2 zijn om het motor vermogen te dempen..

Een 2-takt werkt met uitlaat gassen tegen druk.. Hoe beter dat deze is, hoe ook meer vermogen uit de motor komt..

Bij een 4-takt word je veel minder beinvloed door de uitlaatgas tegen druk, omdat het systeem werkt met kleppen.. Dus motor druk blijf dan ook meer in de motor zelf.
 
Wat jij wil gaat alleen met een 4-takt lukken..

Als je die overtoeren weg wilt hebben kan je er niet omheen om een uitlaat prop erin te zetten, of een dood lopend buisje aan de uitlaat te lassen..

Een uitlaatprop remt de diameter van de uitlaatbuis.. Er kan daardoor minder snel de uitlaatgassen eruit laten.. Nadeel is dat ook het koppel dan afneemt..

Een doodlopend buisje zorgt er voor dat de druk in de uitlaat afneemt, maar omdat de diameter niet kleiner word, is koppel verlies minder..

De vario ring is alleen om de vario te blokkeren tegen te hoog opschakelen.. Die andere 2 zijn om het motor vermogen te dempen..

Een 2-takt werkt met uitlaat gassen tegen druk.. Hoe beter dat deze is, hoe ook meer vermogen uit de motor komt..

Bij een 4-takt word je veel minder beinvloed door de uitlaatgas tegen druk, omdat het systeem werkt met kleppen.. Dus motor druk blijf dan ook meer in de motor zelf.

Thx voor de uitleg haalt zo doodlopend buisje genoeg snelheid er af? en moet deze gelast worden?
 
Uitlaat begrenzen tip : gepaste dopsleutel erin tikken en naar gelang uitboren tot je de snelheid hebt die gewenst is ;)
Hoef je niet te lassen, en deze kan weer verwijderd worden.
 
Back
Top