Ziggy's Evo Zip

Ziggy

Van die FNV reclame!
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst eens even voorstellen,
Ik ben Ziggy Shipley en ik volg momenteel de opleiding Werktuigbouwkunde op het ROC eindhoven en ik werk Part-time bij de c1000. Mijn hobby's zijn chillen met vrienden, Uitgaan en natuurlijk SCOOTERS!

Geschiedenis:
Ik heb in het verleden een aantal scooters gehad, Om te beginnen heb ik op mijn 14e een Yamaha BW`s gekocht van mijn buurjongen, Ik had toen nog geen certificaat dus.... bleef bij een beetje rondrijden door de buurt.De setup is ook niet echt noemenswaardig.

yamahabws2.jpg

De Bw`s uit 1994

Na een paar weken ron te hebben gereden en één keer hard op mijn plaat te zijn gegaan heb ik deze verkocht en een Honda Wallaroo gekocht. Setup toendertijd: Malossi flyclutch, Polini speedcontrol, Gianelli pro5 en een Gietijzeren 70cc. Hier heb ik helaas geen foto van.

Toen ik bijna 16 werd heb ik van een vriend een Yamaha Aerox overgekocht. Setup toendertijd: Stnd. cilinder, Malossi flyclutch, Polini speedcontrol, Gianelli Reverse, Dell'orto 17,5mm. Na een aantal weken was dit al niet snel genoeg meer en heb ik van Denna een DR70 overgekocht.
Na een tijdje daarmee gereden te hebben liep deze keihard vast en kreeg ik hem met een andere cilinder niet meer aan de gang.
Afbeelding275.jpg


De aerox

Omdat ik niet precies wist wat er nou mee aan de hand was. heb ik deze geruild tegen een Aprilia Sr Stealth. Waar ik eigenlijk achteraf best wel spijt van heb.
DSC00203.jpg

De Sr

De sr was bij inruil vrij gaar, Hele gare kappen die ik dus ook nieuw moest kopen. De kabelboom was helmaal verneukt omdat de vorige eigenaar er een zogenaamde "Sprinter" Van wou maken:L

Op de sr heb ik verschillende cilinders e.d. gehad o.a. Stage 6 racing, Hebo manston2, Gilardoni 70cc, Polini 2G, MHR 2000 vario, Gianelli shot en een Yasuni C16,Dell'orto 21mm. Ik heb er evengoed nog een leuke zomer mee gehad. Ook dankzij wat hulp af en toe van een paar vrienden ( Denna, Mssh, area4ever).

Toen bedacht ik me dat ik dit seizoen toch wel Sbo wou gaan rijden omdat het me toch best vet leek en omdat 2 vrienden van mij het ook deden (Denna en Mssh) dus toen heb ik de Zip van Denna overgekocht.

DSC00443.jpg
De zippert

Deze heb ik inmiddels uit elkaar gehaald om de carters te tunen en de lagers te vervangen. Zo zag het blok eruit voordat die uit elkaar ging

DSC00448.jpg



Setuplijst:

Cilinder: Polini Evo
Krukas: Malossi MHR Team 2000
Uitlaat: Malossi MHR Team 2000
Carburateur: Keihin (met serienummer)
Spruitstuk: Malossi 22mm
Membraan: Malossi VL 13
Snaar: Mallossi overange snaar
Koppeling: Mallossi Deltaclutch
Vario: Malossi MHR 2005
Poulies: Overange poulies
Lagers: Skf C4

DSC00559-1.jpg



DSC00561.jpg


De Evo

DSC00563.jpg


Team 2000 Krukas

DSC00562.jpg


Deltaclutch + koppelingshuis

DSC00560.jpg


Keihin 28mm

Verder heb ik al een aantal dingen eraan gedaan, Ik heb de carters zelf getuned op de evo.

DSC00548.jpg

Hier was ik druk bezig om de carters klaar te krijgen

DSC00558-1.jpg


En het eind resultaat

Ik heb de uitlaat ook maar eens even geschuurd omdat er wat oppervlakkige roest op
zat.

DSC00528.jpg

Lekker aan het schuren @ Denna's

DSC00529.jpg

Denna met het eindresultaat, Foto`s van hoe die er na het blauw stoken uitziet komen nog

Wat komt nog?:

Ik ga volgende week mijn velgen naar de coater brengen die ze dan wit moet coaten.:W Ik heb van iemand op het forum MHR Primaire vertanding gekocht en ga zelf nog even MHR secundaire vertanding bestellen ook moet ik nog een 5mm ophoogplaat bestellen ivm mijn 85mm drijfstang, zodra dat allemaal binnen is kan ik het blokje even in elkaar zetten. Binnekort nog ff mijn cilinder naar Twan brengen (TJ Tuning) want die moet ook nog getuned worden. En hopelijk krijg ik mijn kappen nog afgeplamuurd en gespoten voor Meppel die dan Fluor roze met wit zouden moeten worden


Ik hoop dat ik jullie een beetje geïnteresseerd heb met deze project pagina. Als je een opmerking hebt of iets verkeerds ziet oid laat het me even weten en laat ff een berichtje achter:W :p

Tot de volgende Update,

Ooooi!!


Update 02-03-2008

Een kleine update, ik heb mijn voorvork poten zwart gespoten. De voorvork,remklauw,M-stuur & Aim tellertje gemonteerd:)


DSC00604.jpg



DSC00602.jpg


Tot de volgende Update :W

Update 09-03-2008


Even een kleine update, ik ben vrijdag avond naar Twan (Tj tuning) geweest en daar zijn mijn carters nog even wat afgewerkt omdat ik ze zelf nog vrij grof vond. Nu zijn ze dan ook eindelijk klaar en wordt het wachten op mijn cilinder:W hier ff paar fototjes:

DSC00629.jpg


Twan druk bezig:#

DSC00628.jpg


DSC00627.jpg


DSC00631.jpg

En dan hier toch het uiteindelijke nette eindresultaat.:love: Als je even naar boven scrolt zie je het verschil wel denk ik;)
(let niet op de pakkingskit want die hebben we al weggehaald)


Tot de volgende update 8P

Update 10-03-2008

Ik kwam vanmorgen op school en daar stonden mijn vers gecoate velgjes, die ik aan een klasgenoot had meegegeven omdat hij ook in Oirschot woont en de coater daar ook zit.8P:W

DSC00635.jpg


Voorkant;)

DSC00636.jpg


En natuurlijk de achterkant ook:)

Tot de volgende Update

Oooi:W


Update 07-04-2008

Het is alweer een maand geleden dat ik een update geplaatst heb. Het blok zit inmiddels alweer in elkaar en de zip is af, op de kappen na dan. Ook heb ik al gebankt bij TJ en daar is 20,2 PK uitgekomen. Ik heb wel wat gezeik met de rotor gehad omdat er gewoon nergens bekend is waar de voorontsteking op moet staan, iedereen roept 1,4mm maar dat is voor een selletra rotor zonder curves. Hij liep laatst ook keihard achteruit. Nu heb ik de rotor 1mm ong. voor het BDP gezeten nu loopt die gewoon prima.+ralf+

DSC00653.jpg



DSC00655.jpg

Evo getuned

DSC00656.jpg


DSC00658.jpg

Blok In mekaar

DSC00660.jpg


DSC00661.jpg


DSC00665.jpg


DSC00667.jpg


DSC00670.jpg


DSC00669.jpg


Hij is nu klaar voor meppel, is ook afgesteld met banken bij Twan en hij heeft de
20,2 Pk gehaald en scoort nu constant tussen de 19 en 20 pk.8P Dus nog wat dingen aanpassen en dna kijken hoeveel er dan uitkomt.:)

Tot de volgende update.


Oooi:W


Update 10-07-2008


Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een update geplaatst heb, zo'n 3 maanden ongeveer. Ik heb ondertussen wat kleine wijzigingen aan mijn setup gedaan. Ik ben een tijdje terug op mijn bek gegaan en daardoor was mijn team 2000 uitlaat zo goed als plat. Dus heb ik van Anne een Hebo Racing 2 kunnen overkopen omdat die gewoon veel beter presteert op en evo dan een team2000. Verder heb ik tegelijkertijd een HPI 2005 bestelt bij Twan (TJ Tuning). Omdat ik volgens mij de enigste forum member ben die dit soort SLETtra rotor heeft die overigens ook achteruit liep. En er ook geen timingen van bekend zijn.

DSC00702-1.jpg


Hier de platte team2000

DSC00745.jpg


En hier de nieuwe HPI en de HR2

Hiermee heb ik nog 2 runs kunnen maken op de bank, maar omdat we eigenlijk moesten gaan niet echt fatsoenlijk kunnen banken. Hier kwam de eerst run met een slechte snaar vierkante rollen en een baggere carb. afstelling meteen een 21.5 pk uitrollen.

Daarna kwam ik erachter dat Zoetermeer toch best snel dichtbij kwam en ik eigenlijk toch wel mijn kappen gespoten wou hebben. Ben ik meteen met mijn stiefvader naar de gamma gereden om even wat spuitbussen in te slaan. Aangezien ik een tijdje terug al bij Dennis mijn kappen geschuurd had kon ik meteen beginnen met spuiten.

DSC00775-1.jpg


DSC00784-1.jpg


DSC00773-1.jpg


Op Zoetermeer liep de Zip echt als stront, hij bleef steeds overlopen en er klopte een heleboel niet aan. Ik heb er ook maar 1 run kunnen rijden wat overigens ook een valse start was. Daarna op Kloosterzande even de overloop gefixt en toen liep die al een stuk beter. Ik heb eigenlijk de hele dag stressloos kunnen sprinten, dat waren ongeveer 5 runs. waar als beste tijd uitkwam 8.153sec waar ik redelijk tevreden over ben aangezien hij slecht afgesteld was en er niet mee gebankt was van tevoren.

Hier een paar foto's van Dennis & Ik,

sbokl.jpg


IktegenZiggy.jpg


IktegenZiggy3.jpg


ikendennis.jpg


ikendennis2.jpg


Dit was hem weer, Tot de volgende update:D

Ciao:W
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heej is dat die uitlaat van het bekende plaatje, die ooit helemaal blauw paars was gebrand na polijsten ofzo?
Je had je carter wel wat netter mogen doen (denk ik), succes met SBO (dit seizoen al?)
 
Heej is dat die uitlaat van het bekende plaatje, die ooit helemaal blauw paars was gebrand na polijsten ofzo?
Je had je carter wel wat netter mogen doen (denk ik), succes met SBO (dit seizoen al?)

Nee dat was de uitlaat van Matthew na dedemsvaart.(?)
 
Carter kan wel een stuk netter hoor;)
Ophoog plaat heb ik al vaker gezien, opzich nog best wel orgineel idd;) Ben benieuwd of je er nu veel meer uit kan halen:)
 
@ Hollow: jazeker word allemaal fijn Hoop ik hehe;)

@ Mc Cobes & Berre #10: ja zitten volgens mij idd wat sporen in van het te vast aandraaien maar ik het het ook maar zo gekocht je voelt er iig niets van.

@ Wallie:ja ik ben er ook benieuwd naar, bedankt :)

@Anne: ja de carters moet ik nog verder aanpassen en dit jaar Sbo ja seizoen 2008;)
 
Last edited:
Membraan: malossi vl14

dat is een minarelli membraan, vl13 bedoel je :)
Carters zou ik wel nog even wat werk insteken want dit wordt het niet vrees ik...
 
@ de papkarre: ja idd veel schuren keb er zelf ook lang op gezeten.:W

@ Spasta: Ja die moeten idd nog aangepast worden want ze zijn nog niet goed:X
 
Back
Top