Zenith puntjes op de i

Zenithh

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal threads geopend over mijn zenith die me erg geholpen hebben.
Ik heb nu een sito+ uitlaat, 8gr leo vince rollen, origineel luchtfilter, 54 sproeier en de vario is er uit

Mijn vraag is nu, wat kan ik nog meer allemaal veranderen zodat ik meer trekkracht krijg?
Ik wil daarentegen wel de originele 50cc cilinder er onder houden.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag!

Edit:
Als je eventueel zelf ervaring hebt met een zenith en nog een leuk idee hebt om aan te passen aan het uiterlijk hoor ik het ook graag!
 
Advertisement - register to remove this

zou de rolletjes mixen, met 8 en 8,5 gram. Alleen 8 is denk iets te licht.

Orginele cilinder kan je alleen meer uit krijgen door er een terugloper erop te zetten.. Maar ga je er niet eruit krijgen..

Met een Sito 568 ga je ook als de brandweer als je deze goed afsteld. (geen idee of dat deze op de zenith past. Als je kort blok hebt, heb je het andere model nodig. (volgens mij sito 561) (zelfde uitlaat alleen andere ophanging.)
 
zou de rolletjes mixen, met 8 en 8,5 gram. Alleen 8 is denk iets te licht.

Orginele cilinder kan je alleen meer uit krijgen door er een terugloper erop te zetten.. Maar ga je er niet eruit krijgen..

Met een Sito 568 ga je ook als de brandweer als je deze goed afsteld. (geen idee of dat deze op de zenith past. Als je kort blok hebt, heb je het andere model nodig. (volgens mij sito 561) (zelfde uitlaat alleen andere ophanging.)
Ik heb leovince 8gr rollen, ik heb ze even gewogen en ze wegen 8.3 dus dat is perfect. De sito uitlaat die ik er nu op heb doet ook wonderen.
Wat ik nu alleen merk is dat als ik hem met warme motor laat trekken dat ie super snel loopt maar net iets over de helft van de toeren 10 seconden ofzo blijft hangen in de toeren en dan door trekt... Is hier een reden voor?
De scooter heeft overigens wel 2 maanden stil gestaan en is niet super goed onderhouden, ook kan ik hem zelf nog niet inrijden omdat RDW me door de quarantaine niet mijn praktijkexamen laat doen :)
 
Bij welke snelheden heeft hij dat dan?
Ik zie vaak bij peug blikjes rond de 45 en 60 kmh wat dipjes.

Alles een keer goed schoonmaken, en waar nodig vervangen.
Wel eens vario's gezien met oo de helft richting 3 kwart dikke slijtranden waardoor de snaar minder goed klimpt.
 
Heb op een peugeot blok nooit dipjes gehad eigenlijk.

Alleen vanuit hier kan ik niet zien in welke staat de scooter momenteel staat.
Maar zou dan echt de vario en de riem eens nakijken.. en bij twijfel zeker vervangen, want meestal word de variateur nooit vervangen.
En zoals gezegd komen er of slijtranden in of de helings hoek is niet correct meer.

Zo`n originele nieuwe peugeot variateur is ook het geld niet (kost 40 euro)
Daarbij zou ik ook gelijk aanraden om de riem te vervangen.
 
Heb op een peugeot blok nooit dipjes gehad eigenlijk.

Alleen vanuit hier kan ik niet zien in welke staat de scooter momenteel staat.
Maar zou dan echt de vario en de riem eens nakijken.. en bij twijfel zeker vervangen, want meestal word de variateur nooit vervangen.
En zoals gezegd komen er of slijtranden in of de helings hoek is niet correct meer.

Zo`n originele nieuwe peugeot variateur is ook het geld niet (kost 40 euro)
Daarbij zou ik ook gelijk aanraden om de riem te vervangen.
Bij welke snelheden heeft hij dat dan?
Ik zie vaak bij peug blikjes rond de 45 en 60 kmh wat dipjes.

Alles een keer goed schoonmaken, en waar nodig vervangen.
Wel eens vario's gezien met oo de helft richting 3 kwart dikke slijtranden waardoor de snaar minder goed klimpt.
Mijn brommer loopt nu momenteel 50/55.
Ik heb de scooter al degelijk schoongemaakt en de vario en v snaar al nagekeken, hier was niks mis mee...
wel beginnen de rollen een beetje ovaal te worden, ik moet de nieuwe rollen er namelijk nog in doen, is dit misschien een oorzaak?

De scooter is nu niet splinternieuw maar er wordt wel aandacht aan besteed, het enige wat er eigenlijk mee aan de hand is is schade van pekel.
Ik kan de slijtranden even nakijken maar ik ga er niet van uit...

Iedergeval bedankt allebei!
 
Back
Top