Cipher
Well-Known Member
Gezien mijn lage top en belabberde trekkracht vermoed ik dat de prop nog in mn uitlaat zit. Dit ga ik vanavond even nakijken.
Maar ervan utigaant dat er inderdaad nog een prop inzit, wil ik graag weten hoe ik deze eruit kan halen.
Het betreft de standaard uitlaat van een F-50, hier deels te zien;
Weet iemand wat voor prop hier inzit, en waar? En heeft er iemand ervaring met het verwijderen van een prop, uit deze, of een andere uitlaat?
De uitlaat bestaat uit 1 geheel, en kan dus niet de bocht of demper loshalen. Ik heb wat zitten Googelen en de 'prop' schijnt een soort buis te zijn, welke de uitlaat vernauwd. Deze zou zichtbaar moeten zijn bij de cilindermond, en zou je moeten kunnen verwijderen met een boor of dremel.
Ik ben echter ook veel post tegengekomen dat het ook prima lukt met een hamer en schroevendraaier :?
Wat is nou de juiste methode om een prop te verwijderen?
Hoeveel tijd en moeite kost het ongeveer?
Is het uberhaupt zelf te doen, of kan ik het beter laten proberen door iemand die er ervaring mee heeft?
Heeft iemand die uit ervaring spreekt nog tips waar ik om moet denken, of op moet letten?
Ik rijdt momenteel met sproeier 64, en bougiekleurtje klopt wel ongeveer. Hoeveel maten moet ik groter zonder prop? Ergens rond de 70?
Maar ervan utigaant dat er inderdaad nog een prop inzit, wil ik graag weten hoe ik deze eruit kan halen.
Het betreft de standaard uitlaat van een F-50, hier deels te zien;
Weet iemand wat voor prop hier inzit, en waar? En heeft er iemand ervaring met het verwijderen van een prop, uit deze, of een andere uitlaat?
De uitlaat bestaat uit 1 geheel, en kan dus niet de bocht of demper loshalen. Ik heb wat zitten Googelen en de 'prop' schijnt een soort buis te zijn, welke de uitlaat vernauwd. Deze zou zichtbaar moeten zijn bij de cilindermond, en zou je moeten kunnen verwijderen met een boor of dremel.
Ik ben echter ook veel post tegengekomen dat het ook prima lukt met een hamer en schroevendraaier :?
Wat is nou de juiste methode om een prop te verwijderen?
Hoeveel tijd en moeite kost het ongeveer?
Is het uberhaupt zelf te doen, of kan ik het beter laten proberen door iemand die er ervaring mee heeft?
Heeft iemand die uit ervaring spreekt nog tips waar ik om moet denken, of op moet letten?
Ik rijdt momenteel met sproeier 64, en bougiekleurtje klopt wel ongeveer. Hoeveel maten moet ik groter zonder prop? Ergens rond de 70?