Zelf overschrijven Euro4 Dellorto ECS

Je zou ook een snor en brom ECU kunnen kopen en dan de verschillen met elkaar vergelijken.
Misschien zie je dan ook wat je moet veranderen om van snor naar brom te gaan of andersom.
Dat hebben verschillende mensen al gedaan.
Maar hun hebben de kabels en software en dongle niet.
Zetten hem erin en scooter loopt voor geen meter.
Ik ben al in bezit van verschillende software versies van diverse merken scooters.
Zijn er niet veel hetzelfde.
Losse ECU moet je ook nog flink voor betalen.
Ik heb gewacht tot ik mensen tegen kwam "en uiteraard ook kende" met een scooter met ECU en gevraagd of ik hem uit mag lezen, of hier op het forum gewoon vragen.
 
Sorry, beetje late reactie. Ik heb een brom ECU gekocht. Ik ga kijken of hij goed werkt.
Dank voor je reply. Ik laat horen hoe het afloopt.

gr. Diederik
Post automatically merged:

Dat hebben verschillende mensen al gedaan.
Maar hun hebben de kabels en software en dongle niet.
Zetten hem erin en scooter loopt voor geen meter.
Ik ben al in bezit van verschillende software versies van diverse merken scooters.
Zijn er niet veel hetzelfde.
Losse ECU moet je ook nog flink voor betalen.
Ik heb gewacht tot ik mensen tegen kwam "en uiteraard ook kende" met een scooter met ECU en gevraagd of ik hem uit mag lezen, of hier op het forum gewoon vragen.
Heb jij BTC files van de ECU? Dan lees ik mijn nieuwe uit en krijg jij hem van mij terug
 
Die heb ik helaas niet.
Wel van:
Peugeot SpeedFight 4-MapFile 45400
Sym Fiddle 2-25Kmh versie 2019 -MapFile 25103
Sym jet 14-50Kmh versie 2019-MapFile 45201
Sym Orbit 2-MapFile 45105
Sym Orbit III E4 -MapFile 45004
 
Als jij jouw files stuurt dan stuur ik mijn file. Dan gooi ik alles in excel en kijk wasr de verschillen zitten
 
Wat wil je weten wat wil je doen.
Die van mij loopt nu perfect.
Er is op internet niets te vinden over de parameterfile's.
Met die gekke afkortingen, ik zou wel eens willen weten wat ze betekenen.
En onder de PAR111 beginnen de [MAPS] wat betekenen en doen die?
Ik heb nog wel meer vragen, vind je niets van op internet.

Wel als je van snor naar brom wil moet je iets doen met een parameter waar ik achter ben gekomen.
Als je een brom al hebt dan heb je dat probleem niet.

Misschien een topic voor maken, ECU aanpassen of zoiets.
Hi Buldog Bedankt voor de MAP files. ik heb ze in Excel gezet en gezien dat veel parameters gelijk staan. Maar nog een flink aantal verschillend zijn. Geen idee wat ze doen maar iemand heeft eea gewijzigd. De meest aangepaste is file Jos. Ik had een nieuwe ECU gekocht. De scooter start maar dat is alles. Ik zit te klooien en misschien is het die parameter van jou die niet goed staat. Welke parameter moet ik wijzigen voor snor naar brom?
Als ik er uit ben dan stuur ik mijn parameters naar je op.

gr. Dirk
 
Bewaar je ook een kopie waar niets in veranderd is? (originele)
Als je parameters gaat veranderen en je weet niet wat je doet dan ben je opeens de weg kwijt, en als je geen kopie hebt dan heb je dus een probleem.

Maar wat is jou probleem eigenlijk nu?

Die parameter omzetten heeft alleen nut als je niet hoger komt met het toerental, stationair en rijden ging goed alleen niet hoger in toerental.
Dus je zal een toerenteller moeten nemen en kijken of je hoger kan met de setting van PAR 66.
Bij mij stond die op 6800 en ik wilde naar 7300 en dat was niet mogelijk, hij sprong steeds terug naar 6800.
En toen heb ik iets gedaan dat hij wel naar de 7300 doortrok.
Dus heb jij dit probleem of een ander probleem?
 
Ik heb een kapotte snor ECU die ik niet meer kan uitlezen. Ik heb een nieuwe onbegrensde ECU gekocht die waar de scooter (BTC) wel met 1/3 gas open mee start maar als ik dan gas geeft valt hij uit.

Dus wil ik de settings aanpassen zidat hij het wel goed doet. TPS heb ik al wel gecilibreerd. Geen effect.
 
oke welke setting dat is weet ik ook niet.
En als je die van mij erin zet?
Wat ik jou gestuurd heb : Orginele map Sym Fiddle 2-50Kmh 2019 -25103
Wat doet hij daarmee?

Of stuur mij die file wat je er nu in hebt dan kijk ik of ik wat zie.

Maar met jou originele ECU, had je niet eerst een backup genomen dan?
Dan ook een backup van jou nieuwe nemen en daar dan een andere in knallen wat ik jou gestuurd heb.
Of de de originele van jou erin en dan veranderingen doen.
Maar zo te lezen dus geen backup gemaakt van de originele van jou?
 
Last edited:
Hallo allemaal! Ik lees al een tijdje mee, voornamelijk betreffende voor het opvoeren van mijn Kymco Agility Euro4 2018. Tot nu toe bleef ik steken op zelf naar een scooterwinkel gaan en voor de hoofdprijs mijn scooter 10km harder te laten lopen wat ik dus niet zie zitten. Ook omdat in geval van een WOK de boel weer terug moet worden hersteld bij dezelfde scooterwinkel en natuurlijk weer voor de hoofdprijs. Na wat snuffelen en ook met behulp van dit forum kwam ik er achter dat Zandri OBD kabels verkoopt die nodig zijn om de ECS te overschijven. Echter de eigenaar van Zandri wil kennelijk ook goed op vakantie en vraagt daar bijna 180 euro voor. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Sentinel dongle of token die de benodigde software moet laten werken.

Na wat zoeken op ebay heb ik de twee benodigde kabels besteld:



De Sentinel dongle is voor ongeveer 20 dollar ook op Ebay te vinden.

De benodigde software is hier te downloaden: https://deuss-service-tool.software.informer.com/download/

Voor ongeveer 50 euro in totaal was ik klaar en de boel komt de aankomende weken binnen.

Mochten er mensen belangstelling hebben over het vervolg, dan hoor ik het graag en post ik mijn ervaringen en resultaat.

Groeten!
Is het nog gelukt om de ecs clc dellorto te overschrijven ? mvg danny
 
Zoek een ontgrensde file voor een GTS Toscana uit 2019 eigenlijk.. Het is al een brom. Gaat 55 op de teller ofzo. GPS heb ik nog niet gecheckt. Kan die toch gewoon flashen met mijn KESS v2 Tool?
 
ecu_1.jpg
Als die erin zit van Dellorto denk ik niet.
Of gewoon proberen.
Ik had laatst ook iemand die meende dat ik zijn scooter uit kon lezen met de Dellorto software.
Maar dus niet.
 
Zoek een ontgrensde file voor een GTS Toscana uit 2019 eigenlijk.. Het is al een brom. Gaat 55 op de teller ofzo. GPS heb ik nog niet gecheckt. Kan die toch gewoon flashen met mijn KESS v2 Tool?

Gewoon je eigen file backup maken.. En eentje om aan te passen..
Welke waarde je moet aanpassen is al genoemd. Dus even kijken of dat het bij jou ook zo is.

En dan de nieuwe erop zetten.. En de originele houden om hem terug naar fabriek te zetten.
 
Die heb ik helaas niet.
Wel van:
Peugeot SpeedFight 4-MapFile 45400
Sym Fiddle 2-25Kmh versie 2019 -MapFile 25103
Sym jet 14-50Kmh versie 2019-MapFile 45201
Sym Orbit 2-MapFile 45105
Sym Orbit III E4 -MapFile 45004
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan he proberen een Speedfight 4 te ontgrenzen. 2 verschillende ECU's geprobeerd. Beide niet goed lopen. Alleen rommelig stationair en gasgeven wil niet. Bij de plaatselijke scooterzaak lukt het ook niet. Het is een snor scooter met een snellere ECU. Loopt nu 50 km/u. Hij is al omgekeurd naar brom maar hij moet nu wat sneller nog. 60 of zo.

Bij de scooterzaak komen ze met het verhaal dat ze de originele snor ECU nodig hebben en dat ze die dan kunnen ontgrenzen. De huidige kunnen ze niets mee omdat ze niet weten wat er in zit. Volgens mij zou je die ECU moeten kunnen leegtrekken of overschrijven met elke map die je maar wil. Lang verhaal kort: is de bovenstaande Mapfile 45400 een snor of een brom map? En zou je die met mij willen delen?

Met vriendelijke groet,

Garmt
Post automatically merged:

Leuk om dit draadje door te nemen trouwens. Ik lees dat er meer mensen moeite hebben met het vinde van de juiste ECU.
 
De snelheid wat erin staat is 50kmh, en toerenbegrenzing staat uit.
Ik heb die van iemand gekregen, dacht dat het de 45kmh versie was.
Ik PM jou wel even.
 
De snelheid wat erin staat is 50kmh, en toerenbegrenzing staat uit.
Ik heb die van iemand gekregen, dacht dat het de 45kmh versie was.
Ik PM jou wel even.
Top! dit is iig iets! Bedankt.
Post automatically merged:

Ik krijg ook nog een suggestie van iemand dat er nog iets aangepast moet worden in de ontsteking van een Speedfight 4 E4 om hem van snor naar brom te krijgen. Iemand daar bekend mee?
 
Last edited:
Ik heb er een blauwe pickup in zitten. Specifiek voor 25 km/h modellen. Die moet vervangen worden door een zwarte brom pickup en dan zou er een ontgrensde ECU in kunnen. Ik ben benieuwd of het gaat werken, en ik hou je op de hoogte.
25km heeft idd blauwe pick up. Dus ook 25km software. Is begrenst op zijn toeren.
Dus als je hier een 45km kastje opzet werkt het niet.

45km heeft een zwarte pickup. En daar kan natuurlijk alleen 45km software op. Die software is natuurlijk wat sneller. En maakt dus ook meer toeren.
 
Back
Top