Zelf overschrijven Euro4 Dellorto ECS

Styler

New Member
Hallo allemaal! Ik lees al een tijdje mee, voornamelijk betreffende voor het opvoeren van mijn Kymco Agility Euro4 2018. Tot nu toe bleef ik steken op zelf naar een scooterwinkel gaan en voor de hoofdprijs mijn scooter 10km harder te laten lopen wat ik dus niet zie zitten. Ook omdat in geval van een WOK de boel weer terug moet worden hersteld bij dezelfde scooterwinkel en natuurlijk weer voor de hoofdprijs. Na wat snuffelen en ook met behulp van dit forum kwam ik er achter dat Zandri OBD kabels verkoopt die nodig zijn om de ECS te overschijven. Echter de eigenaar van Zandri wil kennelijk ook goed op vakantie en vraagt daar bijna 180 euro voor. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Sentinel dongle of token die de benodigde software moet laten werken.

Na wat zoeken op ebay heb ik de twee benodigde kabels besteld:



De Sentinel dongle is voor ongeveer 20 dollar ook op Ebay te vinden.

De benodigde software is hier te downloaden: https://deuss-service-tool.software.informer.com/download/

Voor ongeveer 50 euro in totaal was ik klaar en de boel komt de aankomende weken binnen.

Mochten er mensen belangstelling hebben over het vervolg, dan hoor ik het graag en post ik mijn ervaringen en resultaat.

Groeten!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je een link van de dongle op eBay.?
Niet voor mezelf hoor, heb er al 1.
Ik heb tijd geleden alles besteld bij Zandri.
Ben benieuwd of het jou lukt.

Het is zelf te doen als je weet wat er aangepast moet worden in de software.
Ik ben door testen en andere forumleden al behoorlijk op de hoogte van bepaalde instellingen.
Maar nog niet alle, zijn er veel.
 
Last edited:
Een knipperend motormanagement lampje moet je niet uitzetten in de software.
Maar kijken wat er aan de hand is.
Hoeveel keer knippert hij?
Bij de Fiddle 3 had ik dat ook, was de lamdasensor kapot.
Ik zou eerst de oorzaak zoeken wat er aan de hand is.
 
irritante knipperende motormanagement
Het irritante motormanagement lampje knippert: niet voor niets.
Het irritante motormanagement lampje knippert: omdat er, waarschijnlijk, iets mis is met je scooter.
Het irritante motormanagement lampje knippert: om te voorkomen dat de scooter geen verdere schade oploopt.
Het irritante motormanagement lampje knippert: om je te waarschuwen om je vloeistoffen en/of onderhoudsbeurten bij te houden.
Het irritante motormanagement lampje knippert: om je op een goede en veilige scooter te laten rijden.
Uitschakelen van het irritante motormanagement lampje is zeker mogelijk.
Of dit verstandig is..............................
Daar zet ik toch wel een aantal vraagtekens bij!
 
Bedankt voor de antwoorden allemaal. Ik kocht deze Kymco Agility nieuw bij de dealer en dit lampje knippert (al vanaf ik hem kocht) zodra de begrenzer ingrijpt. Mijn scooter heeft dit knipperende lampje al dik 15.000 kilometer en rijdt verder prima. Alle Kymco euro4 scooters schijnen dit te doen.
 
Lijkt mij sterk dat iedere dit heeft.
Dan is het niet goed geprogrammeerd denk ik.
Waarde van snelheid iets hoger zetten en zorgen dat hij zeker 5 Kmh langzamer loopt dan ingestelde waarde.
Wat dus ook kan is de begrenzing uitschakelen.
PAR77_VAL=1 op 0 te zetten.
Wat heb jij voor type ECU erin?
CLC_V504?

s-l400.jpg
 
Lijkt mij sterk dat iedere dit heeft.
De Sym Orbit 3 van mijn zoon heeft dit in ieder geval niet, dit is ook een Euro 4 met de Dell'orto ECS CLC zoals zo velen Euro4 scooters.
Waarschijnlijk heeft iemand @Styler dit wijsgemaakt omdat diegene het zelf niet kon oplossen!
Wat heeft een motormanagementlampje voor zin als dit continue fouten aangeeft die er zogenaamd niet zijn?????

Als de scooter dan zo goed loopt, is een plakbandje over het lampje een goedkopere oplossing en net zo effectief als het lampje uitschakelen in de software.
 
Last edited:
Hallo allemaal! Ik lees al een tijdje mee, voornamelijk betreffende voor het opvoeren van mijn Kymco Agility Euro4 2018. Tot nu toe bleef ik steken op zelf naar een scooterwinkel gaan en voor de hoofdprijs mijn scooter 10km harder te laten lopen wat ik dus niet zie zitten. Ook omdat in geval van een WOK de boel weer terug moet worden hersteld bij dezelfde scooterwinkel en natuurlijk weer voor de hoofdprijs. Na wat snuffelen en ook met behulp van dit forum kwam ik er achter dat Zandri OBD kabels verkoopt die nodig zijn om de ECS te overschijven. Echter de eigenaar van Zandri wil kennelijk ook goed op vakantie en vraagt daar bijna 180 euro voor. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Sentinel dongle of token die de benodigde software moet laten werken.

Na wat zoeken op ebay heb ik de twee benodigde kabels besteld:



De Sentinel dongle is voor ongeveer 20 dollar ook op Ebay te vinden.

De benodigde software is hier te downloaden: https://deuss-service-tool.software.informer.com/download/

Voor ongeveer 50 euro in totaal was ik klaar en de boel komt de aankomende weken binnen.

Mochten er mensen belangstelling hebben over het vervolg, dan hoor ik het graag en post ik mijn ervaringen en resultaat.

Groeten!


Betreft die prijs en zandri.. Denk niet dat zandri geheel de controlle heeft over die prijs (of je moet kunnen aantonen dat die kit ergens anders maar 40 a 50 euro kost. Zoals ik al zei gaat het om een samen gestelde kit door een producent die wel de prijs zelf kan bepalen. Wat zandri doet is er 10 a 20 euro erbij optellen.
Post automatically merged:

Lijkt mij sterk dat iedere dit heeft.
Dan is het niet goed geprogrammeerd denk ik.
Waarde van snelheid iets hoger zetten en zorgen dat hij zeker 5 Kmh langzamer loopt dan ingestelde waarde.
Wat dus ook kan is de begrenzing uitschakelen.
PAR77_VAL=1 op 0 te zetten.
Wat heb jij voor type ECU erin?
CLC_V504?

View attachment 62825

Op de foto staat V604?? Neem aan dat dit de versie van de software is die er op deze ECU zit?
 
Last edited:
Heb je een link van de dongle op eBay.?
Niet voor mezelf hoor, heb er al 1.
Ik heb tijd geleden alles besteld bij Zandri.
Ben benieuwd of het jou lukt.

Het is zelf te doen als je weet wat er aangepast moet worden in de software.
Ik ben door testen en andere forumleden al behoorlijk op de hoogte van bepaalde instellingen.
Maar nog niet alle, zijn er veel.
Ik ben al een tijd niet bezig geweest met de ESC parameterfile. Wij hebben het hier in 2021 nog over gehad. Is er nu meer bekend over de parameterfile? Dan ga ik het weer oppakken. Ik heb ondertussen wel een ECU gemold doordat ik tijdens het schrijven de stekker er uit trapte....dom dom dom....:) Hij doet het nog wel maar hij maakt geen contact meer met de software. Ik heb nu maar een nieuwe gekocht en wil hem weer gaan aanpassen. Vandaar mijn vraag.
 
Wat wil je weten wat wil je doen.
Die van mij loopt nu perfect.
Er is op internet niets te vinden over de parameterfile's.
Met die gekke afkortingen, ik zou wel eens willen weten wat ze betekenen.
En onder de PAR111 beginnen de [MAPS] wat betekenen en doen die?
Ik heb nog wel meer vragen, vind je niets van op internet.

Wel als je van snor naar brom wil moet je iets doen met een parameter waar ik achter ben gekomen.
Als je een brom al hebt dan heb je dat probleem niet.

Misschien een topic voor maken, ECU aanpassen of zoiets.
 
Bedankt voor je snelle reactie. Ik wil van snor naar brom. Als ik start doet hij het prima, maar als ik dan gas geef dan komt hij niet op toeren en valt uit. Hij verzuipt oid. Pas na een minuut stationair draaien kan hij langzaam op toeren komen. Als hij warm is en ik stop snel dan gebeurt hetzelfde. Met vol gas valt hij dan uit. Ik heb al grotere sproeiers geprobeerd maar dat verhielp het niet dus weer terug naar origineel.

Dus ik wil iets kunnen wijzigen aan instelling van de carb.

En dan netjes op 45km zetten en laten omkeuren naar brom.
 
Als ik start doet hij het prima, maar als ik dan gas geef dan komt hij niet op toeren en valt uit.

Dan is dat al een probleem wat eerst opgelost moet worden.
Weet je zeker dat hij verzuipt?
Kan ook de choke zijn.
Ik heb alleen de sproeier vervangen naar 86 na dat ik hem heb laten keuren.
Toen liep die beter op de 86, maar je moet niet hoger gaan.
 
Je zou ook een snor en brom ECU kunnen kopen en dan de verschillen met elkaar vergelijken.
Misschien zie je dan ook wat je moet veranderen om van snor naar brom te gaan of andersom.



Als ik start doet hij het prima, maar als ik dan gas geef dan komt hij niet op toeren en valt uit.


Misschien TPS calibereren? Misschien zijn de waardes verlopen.. En gaat die andere dingen doen als je gas geeft.
 
Back
Top