Zelf luchtfilter maken

Status
Not open for further replies.

Royal Ice

Well-Known Member
Hey iedereen.

Omdat ik een standaard luchtfilter zo lelijk en groot vind ben ik van plan om zelf een luchtfilter te maken. Het kopen van een klein powerfiltertje wil ik niet, die dingen zijn niets waard, maken teveel lawaai en laten teveel troep door. Ik heb piaggio blok dat ontgrensd is, een 17,5 carb en een yasuni R. Verder is alles standaard.

Ik zat zelf te denken om een stukje buis/aanzuigrubber o.i.d., wat ik over de filterkant van de carb kan schuiven, op te vullen met een stapeltje fijnmazige gaasjes Als je een oud tomos luchtfilter openhaald zie je dat daar ook allemaal gaasjes op elkaar zitten.
Of misschien een gedeelte van een luchtfilterelement er gewoon in stoppen?

Wel vraag ik mezelf af waarom die standaard luchtfilters altijd zo groot zijn, is dit om een soort buffer of opslag van lucht te creeren??? Ze zullen die luchtfilters toch niet voor niets een bepaalde inhoud meegeven?

Iemand die nog andere ideeen of tips voor me heeft? Bedankt alvast.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

de inhoud is niet zo interresant opzich , maar wel in combinatie met de opening in het luchtfilter , en natuurlijk spelen er meer dingen mee..

maar behalve dat de motor gewoon netjes moet kunnen ademen moet het aangezogen lucht natuurlijk worden gereinigd door een filterelement , anders zou de motor niet lang mee gaan.

ook speelt geluid mee , daarnaast ook de betrouwbaarheid , want ga je meer lucht toelaten word het onbetrouwbaarder..

wat voor scooter scooter heb je eigenlijk?
 
Ik heb een SR 50R carb versie. Het geluid wil ik gewoon normaal houden, mag wel ietsjes harder als dit onvermijdelijk is, maar et liefst zo weinig mogelijk. Wat betreft de luchtdoorlaatheid, die wil ik eigenlijk hetzelfde houden als een ongrensd std. luchtfilter. Het is een gewone straatscooter heb moet dus goed betrouwbaar zijn.

Nog iets gevonden:
http://www.euroscooters.nl/shop/mot...-toepasbaar-standaard-luchtfilter-p-5280.html

Misschien zoiets in het stukje buis stoppen, of 2 achter elkaar ofzo.
 
dan zul je vrij veel geluid hebben , is een std filter van een Gilera Ice / DNA etc. niet wat?

die zijn al vrij klein.
 
Kheb nog eens nagedacht over die kleinere powerfiltertjes, maar kzie het toch niet zo zitten. Daarbij komt ook nog dat ik volgens mij nog ergens een ice-luchtfiltertje heb liggende:)
Is het minste gedoe, en ja beter een wat lelijk onderdeel op je scooter en betrouwbaar dan dat de boel in puin valt vanwege slechte filtering.

/close
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top