Zelf benzine mengen.

Djdennis91

Well-Known Member
Hallo, Ik heb een Aprilia Amico Gl en tank al een tijd brommix.
Het probleem is dat ik een keer ver weg wil met de scooter. Maar er is niet overal zo'n brommix tank. Dus wou ik het zelf gaan mengen.
5 Liter euro 95 dur in gedaan + eerst 100ml semi-syntesiche 2takt olie.
Nu gaatie pruttelen alsk vol gas geef, en hij trekt helemaal niet meer door.
Dus heb meer olie durbij gedaan heb nu al 200ml ong duringedaan, maar hij blijft slecht lopen.
Weet iemand wat ik fout heb gedaan?
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk heb je er teveel olie in gedaan en loopt die daarom erg slecht. Als je ook veel witte rook hebt, dan is het inderdaad teveel olie en zou ik de tank leeggooien en opnieuw mixen. 1:40 zou goed moeten zijn idd.
 
Ook is het handig om eerst te mengen in een jerrycan oid, want als je de olie er zo in giet heb je grote kans dat de olie op de bodem van je tank ligt. In een jerrycan kun je het eerst mooi mengen voor je het d'r in gooit, stage 6 heeft mooie flesjes om de hoeveelheid olie af te meten.
 
Ook is het handig om eerst te mengen in een jerrycan oid, want als je de olie er zo in giet heb je grote kans dat de olie op de bodem van je tank ligt. In een jerrycan kun je het eerst mooi mengen voor je het d'r in gooit, stage 6 heeft mooie flesjes om de hoeveelheid olie af te meten.
Heb ik gedaan:) Heb een jerrycan van 10L gekocht durvoor XD bedankt:)
 
Back
Top