zekeringen

SaDistic

Well-Known Member
Okay sinds kort blaast iedere keer een zekering door van me mh rx en gaan de toeren van 8k to 9k heel snel, alsof ik opeens een dot gas geef terwijl ik dat niet doe.

Hoe zou dit kunnen komen? Bobine oid?
 
Advertisement - register to remove this

dan is er een apparaat ergens op je brommer stuk ,. gewoon alles bij langs gaan..

een zekering gaat pas door wanneer er teveel stroom doorgaat , en dat is meestal bij kortsluiting (dus iets kapot)
 
Ja weet wat kortsluiting is.
Het was mijn knipperlicht. Weet je ook hoe het komt dat het tussen 8k en 9k toeren opeens een beetje sneller dan normal gaat? Het klinkt namelijk niet helemaal gezond.

Zet er zo een andere bougie in en kijk dan of het aanhoudt.
 
Misschien ligt daar wel juist je powerband en is je scoot voor de rest gewoon ruk afgesteld? Of vliegt hij alleen in toeren omhoog, en niet in snelheid?
Dan misschien versleten rollen waardoor vario terug zakt.
 
tis een schakelbrommer :p

dr80cc
dell'orto 19mm
doppler race krukas

en binnenkort (lees maaaanden) een bidalotje


Werd laatst bijna door een auto aangereden ('t was schemerig, had me lichten aan en reed netjes 40-50, komt er een auto aan zonder licht en reed 70-80 en vond het leuk om midden door een bocht te gaan, met 10 km/u me voorwiel in het grind en gleed onderuit) en sindsdien heb ik het. Kleine schade aan de kap voor en voor zo ver ik kon zien niets motorisch kapot..


Kennis van me heeft ook een motorhispania rx 80cc roze top 19mm carb en yasuni hmr2 en hij schijnt het ook te hebben (zonder te crashen)
 
Wel meer toeren maar geen snelheid lijkt me toch echt iets in de overbrenging te zijn. Maar keb geen verstand van schakels..

ook niet van scooters :p
 
net ff gekeken naar me blokolie...
moest er zo'n 200ml bijgieten :| zeker wat uitgelopen toen hij was gevallen... moet ik ff in de gaten houden.

rijd ik net ff een stukje, is me benzine op...
zit me niet mee deze maand :p
 
Last edited:
okay hij loopt heel erg onregelmatig... soms valt hij uit in de lage toeren, moet eerst goed op temperatuur komen voordat hij ook maar wilt gaan..

Morgen maar even mijn carb nakijken en schoonmaken..
help?
 
valse lucht denk ik,
misschien even kijken of je carb nog goed op je spruitje zit enzo.
Even alles nalopen...
 
hmm carters zitten denk ik niet helemaal goed vast want dat kreng zit nu blokolie te lekken :| ben me imbus van die grote precies kwijt (alle andere heb ik nog wel...).

Ga nu me carb, spruitstuk en luchtslang nakijken en een andere imbus kopen :|


blijbaar is het geen olie maar benzine, denk misschien dat de aansluit naar me benzinekraan niet helemaal goed meer is, eerst even naar me carb kijken dan maar om zeker te zijn
 
Last edited:
okay.. carb is goed, spruitstuk is goed, bougie is goed, tank is ook goed

enigste wat ik kan bedenken is een lekke keering of zuigerveren?
 
membraan (kleppen) zijn nog goed? haal anders ff je cilinder eraf, kijk ff zuigerveren na en kijk als de membraankleppen niet goed zijn je zuiger na, voor putjes e.d.
 
Back
Top