zekeringen-groothandel?

Andatura

Renault 5 0wner
Mijn zekering fikt steeds door als ik toeter met mijn net ingebouwde sirene. Komt dit puur door kortsluiting tussen de draadjes? Of kan het ook wat anders zijn en wat kan ik tegen die kortsluiting doen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Originally posted by xearo
:| duw er 1 in van 100amp, die branden gegarandeerd niet door.

weet je wel waar een zekering voor dient?:|

Ja en je kan ook gewoon een stukje ijzer erin stoppen, dat brandt helemaal niet door. |( :| Ik weet waar een zekering voor dient en daarom heb ik er een 15amp zekering in geduwd, en dat gaat prima, ik weet waar ik over praat.
 
Ik zou een appart elektrisch systeem voor die toeter maken, met een bijpassende zekering. En de zekering voor de rest van je systeem op hetzelfde ampere gehalte houden.
 
Een apart systeem voor een toeter als een andere zekering genoeg is? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Een zekerin van 15A doet je elektra in je scoot echt niet moeilijk over hoor, dat is allemaal met marges berekend.
 
als je even nadenkt, snap je dat je zekering er dan (als je er een te sterke zekering inzet) niet uitspringt wanneer hij er uit hoort te springen. Dus idd, los elektrisch systeem fixen voor claxon
 
Originally posted by Hans F.
als je even nadenkt, snap je dat je zekering er dan (als je er een te sterke zekering inzet) niet uitspringt wanneer hij er uit hoort te springen. Dus idd, los elektrisch systeem fixen voor claxon

Daarom heb ik ook (i quote) "even nagedacht" en zeg ik ook dat een scooter is berekend met MARGES, dat betekent dus dat je best een zekering met meer ampere erin kan gooien. Er is natuurlijk een limiet, maar die ligt echt niet op 15 ampere. Ik rij er al meer als een jaar vrolijk mee rond.
 
Als je een claxon erop zet die meer ampere vraagt als door je zekering past springt ie. Originele claxon erop of grotere zekering. Of veel moeite doen en een apart elektrisch systeem fixen voor je claxon.
 
nou nou, veel moeite. zo moeilijk is het niet hoor. check pic:
toeter.jpg


simpeler kan niet lijkt me zo.
 
Originally posted by xearo
nou nou, veel moeite. zo moeilijk is het niet hoor. check pic:
toeter.jpg


simpeler kan niet lijkt me zo.

Ik weet niet wat je probeert te bewijzen hoor iedereen weet hoe makkelijk dat is, maar een zekering erin steken is toch net ff wat sneller en gemakkelijker, en net zo efficient. :|
 
Zelf weten, jouw scooter.. allebei zelfde effect, het een duurt alleen wat langer. Wat ik trouwens denk is dat de draadjes op je claxon kortsluiting maken als ze een klap krijgen, aangezien hij het wel doet met een werkende zekering als je gewoon rijdt. Kijk dat eerst even na, anders helpt het geen van beiden.
 
Back
Top