ZEER snel hulp nodig met trekveertjes in koppeling maken

Status
Not open for further replies.

Vincent-Aerox

Scooterloos
Heey

ik krijg deze blauwe malossi trekveertjes niet in mn koppeling....lukt simpel weg niet....hij past wel in het uiteinde door gaat gaatje maar als ie dan in het midden , in het andere segment moet past het gewoon niet...
op de verpakking staat: Voor fly en clutch.... ik heb een standaard aerox koppeling?? komt het daar door??
waar ik ze kocht heb ik duidelijk gezegd dat het een standaard aerox koppeling was?

zie ik iets over het hoofd waardoor het wel moet lukken?

veel dank alvast voor reply's

foto0027q.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Deze zijn erg strak voor een std koppeling, geloof dat ze zelfs een stuk korter zijn (houd de originele er eens naast) En hij is ook een stuk dikker waardoor hij misschien niet in het gaatje past.

Heb je btw een verentrekker? en kan je de koppeling goed inspannen (op een kapotte fixedpoulie in de bankschroef ofzo?)
 
Deze zijn erg strak voor een std koppeling, geloof dat ze zelfs een stuk korter zijn (houd de originele er eens naast) En hij is ook een stuk dikker waardoor hij misschien niet in het gaatje past.

Heb je btw een verentrekker? en kan je de koppeling goed inspannen (op een kapotte fixedpoulie in de bankschroef ofzo?)

Verentrekker? uhh nee... wat bedoel je met de koppeling inspannen ?
 
Verentrekker? uhh nee... wat bedoel je met de koppeling inspannen ?

Je bent ook wel een beetje beunhaas als je zonder verentrekker blauwe trekveren in je koppeling probeert te beunen.

Dat is dus gereedschap om veren uit elkaar te kunnen trekken.
En met inspannen bedoelt hij je koppeling in een werkbank klemmen zodat je met je verentrekker flink wat kracht kunt zetten.
 
Je bent ook wel een beetje beunhaas als je zonder verentrekker blauwe trekveren in je koppeling probeert te beunen.

Dat is dus gereedschap om veren uit elkaar te kunnen trekken.
En met inspannen bedoelt hij je koppeling in een werkbank klemmen zodat je met je verentrekker flink wat kracht kunt zetten.

Haha=) oke,, wist ik veel...zo'n soort ding hebben we wel,, kan je ook gebruiken voor de veren van de trampoline,, die heb ik voor die tijd al gezocht maar kon niet vinden,...kan je het op een andere beun:L manier oplossen dan?
 
andere manier:
stuk draad trek je mee zo doe ik het soms bij gebrek aan ander9||6
draad achter het haakje van de trekveer dan trekken aan die draad en een 2de paar handen duwt dan het haakje netjes in het gaatje terwijl jij eraan trekt
 
andere manier:
stuk draad trek je mee zo doe ik het soms bij gebrek aan ander9||6
draad achter het haakje van de trekveer dan trekken aan die draad en een 2de paar handen duwt dan het haakje netjes in het gaatje terwijl jij eraan trekt

Nee is niet gelukt,,.... deze veertjes waren 22,1 mm maar die anderen waren ongeveer 5 mm langer (mn oude)
 
Ik raad je gewoon aan om dan simpelweg nieuwe trekveertjes te kopen :D
Neem je koppeling mee is mischien wel makkelijker en als je geluk hebt ,
Dan zetten die gasten het er daar wel in. zelf doen zonder tang of trekker
wordt hem meestal niet :p
 
Ik raad je gewoon aan om dan simpelweg nieuwe trekveertjes te kopen :D
Neem je koppeling mee is mischien wel makkelijker en als je geluk hebt ,
Dan zetten die gasten het er daar wel in. zelf doen zonder tang of trekker
wordt hem meestal niet :p

Dat leek mij dus ook al:p

Mss ga ik een Malossi fly clutch kopen en anders een Delta Clutch imitatie
 
Ja idd , maarja mischien passen deze veertjes er ook wel in .
Vaak is het juist zo dat de trekveertjes iets korter en dikker zijn dan std.
een scooter winkel heeft het binnen 5 min voor je gedaan .
zij gebruiken een tang die uitzet ervoor ;)
En dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan een malossi koppeling :p
 
Ja idd , maarja mischien passen deze veertjes er ook wel in .
Vaak is het juist zo dat de trekveertjes iets korter en dikker zijn dan std.
een scooter winkel heeft het binnen 5 min voor je gedaan .
zij gebruiken een tang die uitzet ervoor ;)
En dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan een malossi koppeling :p

Klopt maar mn segmenten hebben hun beste tijd ook gehad, en op de verpakking stond: Malossi blauwe trekveren voor Fly en Delta
 
schoenveter of stuk touw om dat lusje van de veer maken, dan het stuk touw wat je overhoud in je handen om een steeksleutel draaien, dus die steeksleutel een beetje in het touw rollen, dan even sterk zijn en dan moeten ze er wel in gaan. Anders moet je toch een verentrekker kopen, of een andere koppeling ;)

Koop gewoon stage6 of andere verstelbare koppeling, is echt 10x makkelijker, heb je deze problemen ook niet meer :) Gr
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top