Zeer slecht aanslaan

EdwinBoon

New Member
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een chinese Zhongzeng ZN50QT-E25. Deze slaat erg slecht aan, zowel elektrischs als met de kickstarter.......moet vaak minimaal 15x kicken, elektrisch doet ik het niet eens meer om de nieuwe accu en de startmotor te sparen. Heb ook net de kleppen gesteld op strak 0,10mm
Als ie wel aanslaat dan gaat ie mooi in verhoogd toerental en zakt na 5 min naar een rustig toerental. Tijdens het warm rijden is het prima maar bij de hendel volgas gaat ie stotteren en bij warm heeft ie soms een dip opeens.

Iemand nog suggesties?
 
Advertisement - register to remove this

volgens mij hoort de inlaat klep een krappere afstelling nodig.. En zeker niet beiden kleppen op 0.10

heb in een handleiding eens gelezen 0.06 - 0.08

En een ander zegt weer 0.05-0.10

Ben er zelf nog niet achter wat het beste is, maar 0.10mm lijkt mij iets teveel voor de inlaat klep.

Momenteel staat hij op mijn originele kisbee blok op 0.07 - 0.09 en moet dat nog eerst even testen.

Laat je hem op ruim 0.10 staan bij de uitlaatklep, dan is er een kans dat als de motor erg warm word deze klep ook nog iets gaat zetten door te warmte en wel eens zou kunnen uitvallen. (vandaar mijn afstelling op 0.09 heb gezet, gesteld met een 0.08 stel plaatje)

Als je 0.01 voeler maatjes gebruikt en je wilt 0.06 hebben kan ik je aanraden om er 0.05 er tussen te doen want ik merk zelf dat ik altijd 0.01 groter uit kom bij het afstellen. En 0.01 is echt heel zeer weinig.
 
Back
Top