zeer serieus probleem

ntt_membahh

Well-Known Member
IK heb laast onder mijn runner sp pro een laser x-pro laten leggen door de dealer. Nu is daarbij een probleem opgedaan, de scooter trekt vanuit stilstand niet weg soms moet ik meelopen en hij herpakt hem niet tussen de 10 en de 30 kilometer per uur. Inmiddels is hij al 5 keer terug geweest naar de dealer, maar deze kan het probleem niet vindne. Inmiddels zijn er al 4 verschillende koppelingen in geweest en 2 verschillende poelies en een andere v-snaar. Dit heeft echter niet geholpen en dealer weet het ook niet meer wat het probleem nu verder kan zijn. Ik hoop dat iemand van jullie een idee heeft>
 
Advertisement - register to remove this

bougie koffiebruin maar volgens mij heb het daar niets me te maken, wan thet is toch raar wanneer je de poulie uitelkaar trekt en inelkaar zet en daarna wegrijd hij het de eerste meters goed doet daarna niet meer haal je hem weer uitelkaar en zet je hem daarna weer inelkaar heb je weer hetzelfde effect.
 
Had hetzelfde probleem...
Heb je er misschien al bij stilgestaan dat het niets heeft te maken met het "uit elkaar halen" van de koppeling.. maar met de afkoeling van de onderdelen?

Ik heb dat irritant probleem nooit echt weg gekregen, wat bij mij wel veel hielp was het deftig afstellen van de carbu...
 
ntt_membahh said:
Nog 1 keertje HET HEEFT NIETS MET DIE DEALER TE MAKEN. Hij heeft er allerlei verschillende koppelingen en poulies ingehad en niets helpt. Het is toch raar wanneer hij uitelkaar geweest is dat hij dan wel met volle toeren wegrijd en gewoon goed herpakt. Maar wanneer je vijf honderd meter gereden hebt stopt hij ermee.


maar als je een goeie dealer hebt gaat ie net zo lang door totdat het goed is , het zit m gewoon in de afstelling , heel simpel....

en wat tom@rox hiet zegt klopt ook , inmiddels zijn gewoon de onderdelen afgekoeld..

maargoed ,zoek eerst eens uit wat voor vario, variorollen , v-snaar , drukveer ,koppeling en trekveren erin zitten..
 
het is indd de dealer ,een goede dealer maakt gewoon die brommer ... en die gaat niet zeggen , sorry het gaat niet ..... . hier sommen ze dingen op en dan zeg jij , nee dat is het niet , zo ben je wel iig al alles afgeweest wat het zou kunnen zijn , of mss sleept je rem aan



en je zegt als je de drukveer er opnieuw instak dat ie het wel goed deed
gaat je achterpoulie wel goed dicht ? ligt de riem voledig bovenin als je de carterkap er vanaf haalt
 
Zit em volgens mij gewoon in je mengsel verhouding..

Stel je carburateur maar eens af volgens mij slaat je bougie gewoon vet, het is nu veel warmer weer waardoor de lucht veel minder gecomprimeerd is. Je moet nu dus ook met een kleinere sproeier rijden dan in de winter het geval is.. (mits je niets verandert aan je luchttoevoer)

Gegroet :D
 
JeroenE36 said:
Zit em volgens mij gewoon in je mengsel verhouding..

Stel je carburateur maar eens af volgens mij slaat je bougie gewoon vet, het is nu veel warmer weer waardoor de lucht veel minder gecomprimeerd is. Je moet nu dus ook met een kleinere sproeier rijden dan in de winter het geval is.. (mits je niets verandert aan je luchttoevoer)

Gegroet :D


als een scooter goed afgesteld is loopt ie in de winter net zo goed als in de zomer , alleen bij wat serieuzere setups komt het soms voor dat er verschil in zit...

bij runner kun je er gewoon een bepaalde sproeier in draaien en die laten zitten..

wat voor carburateur er achter zit is ook van belang , bij Weber hoef je er geen andere sproeier in te doen met andere uitlaat , bij Dell'orto 12 en 17,5mm wel , dan zul je rond de 72 uit komen..
 
Back
Top