This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zeer exclusieve Zip SP 2000 - Carbonzwart - EVO 70 setup - Nieuwstaat!

Status
Not open for further replies.

ZipMHRTeam

Scooter retired
Woorden schieten te kort om deze zip te omschrijven. Het gaat om een zip sp 2000 van eind 2004 met kenteken, welke in august 2006 volledig opnieuw is opgebouwd. Sindsdien is er amper mee gereden, en dat is gewoon te zien. Alles is nieuw gecoat, alle tuningsdelen zijn ook nieuw aangeschaft.

Alvorens de setup te noemen wil ik melden dat alle gehele scooter in absolute nieuwstaat is. Er is nooit mee in de regen gereden en er zit geen krasje op de gehele scooter.

De kappenset is uitgevoerd in het carbon zwart, een kleur die wordt toegepast bij BMW. Het is een zwart metallic kleur met een blauwtint. De kappen zijn professioneel gespoten bij een autoschadebedrijf. Het frame is zijdeglans zwart gecoat, het subframe professioneel omgelast, de wielen en carterkap zilverchroom speciale coating, en de remklauw is rood gecoat. Alfano Pro Plus dashboard is zeer netjes weggewerkt in het glas vh dashboard.

De verlichting werkt dmw van de ingebouwd lichtspoel, knipperlichten ook. Is optioneel nog steeds electrisch te starten, maar dan moet er even een starterkrans ingezet worden. 1x kicken is lopen.

De setup + accessoires:

ORIGINELE NIEUWE Zip Sp 2000 LC carters (220 euro)
Polini EVO70 XSH Max getuned (470 euro, 320+150)
Polini EVO ontsteking met lichtspoel (270 euro)
Malossi RHQ Krukas (170 euro)
Malossi Team 2006 uitlaat met rechte dpr flens (ivm vlakke uitlaatpoort evo) (320 euro)
19mm Malossi MHR Team carburateur (120 euro)
EVO Super speed 9 rollen vario (120 euro)
Malossi MHR V-snaar (30 euro)
Malossi recht spruitstuk (50 euro)
Malossi Deltaclutch (80 euro)
Malossi halfpoulie met koelvin (30 euro)
Malossi Wingbell met koelribben (45 euro)
Malossi VL13 membraan (48 euro)

Malossi Primaire vertanding 16/37 (70 euro)
Malossi Secundaire vertanding 14/47 (75 euro)

Malossi RS24/10 voorveer (500 euro)
Malossi RS24 achterveer (210 euro)
Malossi radiateur (190 euro)
Malossi E13 Powerfilter (35 euro)
Alfano Pro Plus dashboard (400 euro)
Malossi whoop disc remschijf nieuw model (90 euro)
BF Goodridge remblokken (20 euro)
Newfren remsegmenten achter (20 euro)
BF Goodrdige stalen remleiding voor (45 euro)
Domino snelgas (27 euro)
Bridgestone ML50 banden 100/80 voor en achter (80 euro)
Custom design hoes (125 euro)
Buzetti zijstandaard verlengd, nu ideale lengte. (30 euro)

Alleen bovengenoemde onderdelen hebben me al bijna 4000 euro gekost. Dan hebben we het nog niet eens over het coatwerk, spuitwerk, en de aanschafprijs van de zip zelf gehad.

Hier een paar fotos. Zadel is nu wel anders met een custom design hoes. Daarvan zal ik nog wat fotos maken.







Deze fotos zijn gemaakt toen het net gestopt was met regenen, maar er wordt dus nooit gereden in de regen zodat alles supernetjes blijft.





De kenners weten ongetwijfeld hoeveel geld er in deze Zip SP 2000 gestoken is, dit is 1 van de best afgewerkte zips die er op dit moment in Nederland rondrijdt.

Er is geen haast bij de verkoop, en er gaat absoluut niks in onderdelen weg. De reden van verkoop is dat ik me met andere dingen ga bezighouden. Iets snellers en ook op 2 wielen.

Op deze Zip sp 2000 heeft eerst kortstondig een DR70 setup opgezeten maar dat was niet heftig genoeg. Gevoelsmatig zit deze zip aan de 19-20pk op originele carters, maar moet nog mee gebankt worden, heb er geen tijd voor gehad.

Meer info:

http://forum.scooterforum.net/forum/f66/evolution-xsh-tuned-zip-sp-2000-a-122425/

http://www.scooterbase.net/profiles/ZipMHRTeam/652/

PRIJS = N.O.T.K

Geen dagdromers aub en onzin biedingen.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.