Zadel stuk Turbho RX50, maar nergens meer te koop.

4T-Limbo

Well-Known Member
Van het 'zitgedeelte' is het plastic gescheurd. Daar heb ik ducttape opgeplakt, maar het is slechts een kwestie van tijd voordat er nog meer scheuren ontstaan.
Dit onderdeel is niet meer te koop.
Hoe kom ik nu aan een nieuw zadel of bekleding daarvan?
 
Advertisement - register to remove this

proberen bij een zadel makerij , of een bekleding firma van auto stoelen b.v Meijer in Purmerend en zo zullen er nog meer zijn
 
Is het een scheur aan de onderkant/binnenkant? Misschien kan je het plastic weer aan elkaar smelten met een soldeerbout.
 
Hier misschien?
 
Is het een scheur aan de onderkant/binnenkant? Misschien kan je het plastic weer aan elkaar smelten met een soldeerbout.
Het materiaal is zo dun dat de scheur door de soldeerbout alleen groter zou worden. Voor nu heb ik het opgelost door er ducttape op te plakken. Maar enige tijd later zag ik dat er omheen ook alweer scheuren zichtbaar worden. Met andere woorden, het materiaal is poreus en er is zo weinig rek mogelijk dat het bij de minste belasting al scheurt.
Post automatically merged:

proberen bij een zadel makerij , of een bekleding firma van auto stoelen b.v Meijer in Purmerend en zo zullen er nog meer zijn
Klopt, daaraan had ik ook al gedacht, maar toen ik naar de prijs informeerde zakte me m'n broek af.
 
Gaten boren op de uiteindes van de scheuren en extra platen (plastic of metaal) met een goede lijm erop plakken als versteveging. Schuur dan het plastic wel een beetje op waar je gaat lijmen.

Of koop een nieuw zadel, want ze zijn er dus nog wel
 
Last edited:
Gaten boren op de uiteindes van de scheuren en extra platen (plastic of metaal) met een goede lijm erop plakken als versteveging. Schuur dan het plastic wel een beetje op waar je gaat lijmen.

Ok koop een nieuw zadel, want ze zijn er dus nog wel
Het bedrijf in Meerssen heb ik benaderd, zij gaven aan momenteel geen voorraad te hebben voor dit type scooter.
 
@4T-Limbo
Heb je de post van @eurokit (#5) gelezen ?
Hier zie je dat je een zadel kan kopen voor € 60,-
Ik heb de site bekeken en er komt € 10,- verzendkosten bij.
Dus voor € 70,- heb je een compleet nieuw zadel.
Persoonlijk vind ik dit meevallen, maar ik kan niet in jou portemonnee kijken ;)
---------------------------------------------------------------------------------------
Een alternatief is:
Verwijder het dekje door alle krammen los te maken.
Leg het dekje op de grond en meet deze op.
Kijk vervolgens op de markt of bij een stoffeerbedrijf naar een stukje (skai) leer in de juiste maat.
Deze kan je eenvoudig over het zadel spannen en met een nietpistool vastmaken.
Is een stuk goedkoper en ben je voor minder dan € 20,- klaar.
 
Je hebt op Ali express ook hoezen die je er overheen kan spannen. Ik zou het echter een keer geprobeerd willen hebben omdat het me leuk lijkt te doen. Nieuw kopen zoals bovengezegd is natuurlijk makkelijker. Kijk onderstaand filmpje, echt een fijne vent:
 
Back
Top