This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Yasuni R vs Gianelli Shot @ Gilera DNA ori. 50cc

urker

Well-Known Member
Hejz...
Ik heb een Gilera DNA met orginele 50cc , en verder een HEBO koppeling+vario.

Mijn vraag is nu welke uitlaat beter zal presteren: Yasuni R of Gianelli Shot?

Ook wil ik graag weten wat mijn afstelling ongevver moet zijn....rolletjes bedoel ik.

Greetzz...
Jacob
 
Yas r zal het denk ik beter doen, maar de shot zal meer koppel hebben (correct me if i'm wrong ) en de afstelling moet je maar zelf testen...dat valt niet te zeggen.
 
ik wil ook wel weten wat jullie van Shot vinden! ik heb standaard aerox en er komt waarschijnlijk een shot onder. is dit een beetje goeie uitlaat? wat voor top zal hij ongeveer halen als ik hem beetje afstel?
 
Shot zal op Minarelli net de betere uitlaat zijn, terwijl op Piaggio de R misschien iets beter zal lopen... Zijn alletwee goede uitlaten, dus je zal je er nooit een buil aan vallen... Ik zou de mooiste kiezen, en dat is wat mij betreft de R...
 
Yasuni R is wat mij betreft de perfecte allrounder op Piaggio...

Verder heb ik getest:

- Giannelli Pro 6
- Giannelli NR-X
- Giannelli Nardo
- Polini For Race

Yasuni R liep het beste... Lijkt me voldoende ervaring
 
Nou vind ik persoonlijk de Nardo het mooist maarja Het geluid is ook erg vet op 70cc.

Voor zover ik me dat nog kan herinneren was de Shot/Nardo op piaggio eigenlijk te lang. m.a.w. de bocht van de minarelli was korter en dat verklaart ook precies het prestatieverschil...

Nu is dit al zo lang geleden voor mij dat ik dat niet meer 100% zeker weet, dus shoot me if I'm wrong.

En als het specifiek over prestaties op 50cc gaat vond ik de Nardo gewoon erg tegenvallen. Gewoon exact hetzelfde als een NRX, en dat is in dit geval niets om opgewonden over te worden. Te weinig toeren en een redelijk standaard koppel. De Piaggio Nardo is gewoon een uitlaat met een designfout, daar ben ik redelijk van overtuigd. Er moet ongeveer 5 - 7cm van de bocht af dacht ik.
 
Chris, een Nardo is HEEL anders dan een NR-X op Piaggio... Bij bijvoorbeeld een Area51 is hij dus exact hetzelfde... NR-X Piaggio zit vol schotten, en loopt echt schraal op een 70 gietijzertje... Nardo loopt daarentegen goed op standaard + laagtoerige 70's Op Minarelli kan je een stuk hoger in toeren gaan met een Nardo...
 
Nu had ik net een heel verhaal getypt dat is nu spoorloos. dus dan maar ff kort:

We praten een beetje langs elkaar heen, want ik zei:
"als het specifiek over prestaties op 50cc gaat vond ik de Nardo gewoon erg tegenvallen. Gewoon exact hetzelfde als een NRX"

dus prestaties op 50cc, niet geluid.

Ik heb in mijn tijd bij GSC erg veel NRXen gezien en ze klinken allemaal hetzelfde (beetje blikkering). Allemaal met schot dus.

Daarnaast denk ik dat elke giannelli uitlaat op en specifiek voor een minarelli ontworpen is, en er een compleet verkeerde piaggio bocht op wordt gezet. De Nardo is weliswaar ontworpen door Top, maar komt al vanaf dag 1 bij Giannelli vandaan en zal ook wel door G. aangepast zijn voor piaggio. Eigenlijk presteert bijna elke Giannelli gaar op een Piaggio als je het vergelijkt met de minarelli broertjes. Ze schalen niet mee met getunede en grotere cylinders. De enige goede giannelli op piaggio in mijn ogen is de Metal. Die deed het zelfs op een Evo70 nog vrij goed.
Of je een fan bent van die uitlaat is natuurlijk geheel persoonlijk, maar qua technisch ontwerp was hij dik in orde.

Ik heb trouwens wel 1 goed presterende 70cc op een NRX gezien, een malossi 70giet. Dat ding trok bizar snel, zowel gezien het feit dat het een gewon 70giet was, als dat er een NRX onder zat. Ik ging bijkans vol onderuit toen ik wegreed. Zal wel een vreemde toevalstreffer zijn geweest.


Ik had destijds als plan om een NRX open te zagen en een Nardo in te korten, maar ik heb ze maar gewoon (samen met mijn scooter) verkocht. Einde verhaal
 
Last edited:
Hallo
Ik heb een APRILIA SR 50 oud model in de minarelli uitvoering. Hier volgt mijn set up.

-Power 1 krukas pen 10
-Originele 50cc cill watergekoeld of malossi sport 50 watergekoeld
-Malossi fly koppeling
-Witte drukveer
-Rode/blauwe trekveertjes
-Malossi variateur
-Malossi v snaar
-Rolletjes is nog de vraag

Nou is me vraag wat is de beste uitlaat voor deze set up? De giannelli shot of de yasuni r?
 
ik wil Veel trekkracht op deze set up.