Yasuni R uitlaat past niet goed.

UndercoverNL

Active Member
Goedemiddag,
Ik heb momenteel een 2t aerox uit 2009, waar nog een standaard uitlaat op zit, uiteraard wel met de prop er uit gehaald en dus ongelimiteerd, waardoor hij 70 / 80 loopt. Nu wil ik er dus een andere uitlaat op zetten, waarschijnlijk een Yasuni R, hier ga ik dan uiteraard de prop ook uit halen, alleen vraag ik me af of dit nou echt daadwerkelijk zo veel verschil gaat geven in het vermogen / de topsnelheid. Aangezien de huidige, standaard uitlaat ook al ongelimiteerd is.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Yasuni R gaat nog wel wat harder en trekt wat beter. Neem aan dat die 80 met je standaard uitlaat op de teller van je scooter is gezien? Reken bij een R nog 10 15 km erbij mits je het een beetje afsteld
 
Yasuni R gaat nog wel wat harder en trekt wat beter. Neem aan dat die 80 met je standaard uitlaat op de teller van je scooter is gezien? Reken bij een R nog 10 15 km erbij mits je het een beetje afsteld
Heb hem inmiddels ja, inderdaad zo als je zegt, hij trekt beter en gaat ongeveer 10 km harder, 70 is gps op de weg, 80 is op de rollerbank zonder iemand er op.
Alleen ben ik tegen het probleem aangelopen dat hij er voor geen meter op past, ondanks dat het gewoon de Yasuni R voor minarelli horizontaal motorblokken is, ik gok een fabrieksfout, aangezien de uitlaat tegen het wiel aan komt en daardoor dus ook niet goed kan aansluiten op de cilinder, nog net genoeg om niet lek te zijn, maar de bouten voor de ophanging kunnen dus ook niet goed vast.
Helaas kan hij inmiddels al niet meer terug aangezien de proppen er al uit zijn :/
Komt dit vaker voor? Is er iets wat ik er aan kan doen?
 
Je kunt eventueel ringen tussen de uitlaatophanging doen om hem verder van je band te laten gaan. Let wel : Je uitlaat mag nooit en te nimmer onder spanning worden gemonteerd. Het gevolg kan zijn dat je uitlaat in 2e breekt.
 
Je kunt eventueel ringen tussen de uitlaatophanging doen om hem verder van je band te laten gaan. Let wel : Je uitlaat mag nooit en te nimmer onder spanning worden gemonteerd. Het gevolg kan zijn dat je uitlaat in 2e breekt.
Wilde ik inderdaad proberen, maar dat lijkt me niet te werken omdat hij, maar op 1 manier aan de cilinder gemonteerd kan worden, of heb ik dat fout?
En indien ik hem correct op de cilinder WIL monteren kan dat niet omdat hij niet verder kan doordat hij tegen het wiel / de velg aan komt.
Post automatically merged:

Lijkt me sterk dat het een fabrieksfout is. Maak eens een foto
zal ik morgen doen
 
Waarschijnlijk vulbusjes vergeten achter de ophanging te plaatsen.. (van het carter)
De vulbus van de uitlaat zelf zit er op, maar die vergroot de afstand tussen het wiel / ophanging niet. Daarom wilde ik eventueel een ringetje proberen zo als dutchino ook al zij.
 
Je moet wel eerst het busje tegen het carter doen en dan pas je ophanging er aan vast maken he, klinkt nu hoe je het zegt dat je het andersom hebt gemonteerd
 
@dutchino @eurokit @bartj
Ik heb hem er zonet weer even opgezet, en het lijkt er toch op als of hij niet helemaal goed zit, hij zit maar een paar mm bij het wiel vandaan en hij lijkt niet goed op de cilinder te zitten. Ik kan de uitlaat niet helemaal door schuiven zodat de bout bij kant van de uitlaat helemaal in de inham valt, als jullie begrijpen wat ik bedoel :p
Ik heb nu niet kunnen testen of hij goed aangesloten zit aangezien ik het mijn buren niet wil aan doen om hem om 1 uur 's nachts te starten haha. Dat check ik morgen wel even, alleen de eerste keer dat ik hem er op had gezet zat hij hetzelfde en toen leek er niks lek te zijn, geluid en toeren waren gewoon goed toen.

Dit zijn de foto's en een video:

Linker kant (tegenover uitlaat)
1641687580449.png

Rechter kant
1641687630791.png

Rechter kant 2:
1641687675333.png

Uitlaat:
1641687697180.png

Video:

 
Wat stond er op de verpakking waar de uitlaat voor was? Misschien voor een ander bouwjaar of zo?


Wat ik anders denk:

Ik zie die vulbusjes achter zitten tussen uitlaat en uithanging.

Je kan ook eens kijken of dat die vulbussen niet voor de gaten van het carter (waar de uitlaat komt wellicht hoort te zitten)..

Dus misschien toch verkeerde gemonteerd.. Als dat toch niet zo is kan je misschien even overleggen met de verkopende partij om te zien wat het beste is.. Misschien dan anders terug sturen..
 
Wat stond er op de verpakking waar de uitlaat voor was? Misschien voor een ander bouwjaar of zo?


Wat ik anders denk:

Ik zie die vulbusjes achter zitten tussen uitlaat en uithanging.

Je kan ook eens kijken of dat die vulbussen niet voor de gaten van het carter (waar de uitlaat komt wellicht hoort te zitten)..

Dus misschien toch verkeerde gemonteerd.. Als dat toch niet zo is kan je misschien even overleggen met de verkopende partij om te zien wat het beste is.. Misschien dan anders terug sturen..
nope, op de verpakking staat sowieso niks, op de site zelf staat dat hij op de aerox tot 2012 pas, en ik heb een aerox uit 2008 dus zou moeten passen.

De vulbusjes die zitten zo als ze horen te zitten, als ik de bouwtekeningen en andere mensen met een yasuni R mag geloven. Ik kan ze proberen voor de charter te doen, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij op geen een andere manier opgehangen kan worden aangezien de aansluiting op de cilinder dat gewoon niet toe laat, hij zit nu al volledig tegen de charter aan zo als je op de foto's ziet en zelfs nu lijkt de aansluiting op de cilinder niet helemaal goed te zitten.
 
Ik zou even heel voorzichtig de aansluiting bij de cilinder aanpassen. Als je het gat wat vooraan zit voorzichtig wat groter boort dan krijg je wat meer speelruimte.(hooguit een mm groter kan al helpen.

Je kan ook kijken of je wiel goed gemonteerd zit. Misschien dat daar een vulring niet goed zit ofzo.

Succes.
 
Je zou eventueel de uitlaat er even onder weg kunnen halen en dan eerst monteren aan de ophangpunten. Dan eens kijken als de uitlaat vast zit hoe de aansluiting ten opzichte van de cilinder zit. Daarna aan de ophang punten ringen/ pas bussen monteren tot dat de uitlaat recht voor de uitlaatpoort zit van de cilinder. Wel eens mee gemaakt dat het dan ineens duidelijk word waar het mis gaat.
 
Ff 2 busjes maken die je tussen je ophanging en je carter monteert zodat je uitlaat stuk naar buiten komt staan. En ligt het aan mij of is de ophangbeugel van je uitlaat verbogen?
 
Zoals Bart aangeeft; de beugel staat teveel naar binnen.
Haal hem er eens af en leg hem eens op de tafel/vloer. Dan moet hij plat liggen en anders even plat/vlak maken, dan weer monteren. Zal die een stuk verder van het wiel afkomen.
 
Back
Top