This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Yasuni R past niet

Yomgiebeer

Member
Hallo,

Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik mijn yasuni R maar niet gemonteerd krijg op een Yamaha neos Minarelli horizontaal.
Als ik eerst de uitlaat op de cilinder zet past de uitlaat niet op de bracket (Zie foto 1 en 2).
Maar als ik de uitlaat eerst op het bracket instaleer past hij niet goed op de cilinder (zie foto 3 en 4) waar ligt dit aan en hoe kan ik dat oplossen?
 

Attachments

  • 20240610_161808.jpg
    368.4 KB · Views: 42
  • 20240610_161800.jpg
    170.8 KB · Views: 41
  • 20240605_122424.jpg
    127.6 KB · Views: 38
  • IMG_20240608_153855~2.jpg
    389.3 KB · Views: 41
Solution
Ik zie dat je bouten gebruikt, is er niet 1 of beide net te lang, waardoor je de bout aandraait zonder de uitlaatflens echt te klemmen?

Dit staat los van de pasvorm natuurlijk, er ook een tapeindje in kunnen draaien, of om te kijken of het beter gaat een extra ring.
Waar komen de druppels? Dat is me niet duidelijk. Mogelijk sluit de uitpakking niet af. De oliepomp zelf zal niet spetteren.

Waar is trouwens de kap die over de cilinder moet? De koelkappen bij minarelli sluiten onderaan slecht waardoor de oliepomp ranzig wordt van straatvuil en andere prut. Gewoon ff in de gaten houden of die zweet. Spuit het ff schoon met remreiniger.
 
Kijk dit wat er gebeurt na wat stationair lopen en tussen door wat gas geven. Dus ben toch bang dat ie nog niet goed afsluit mischien de beugel met een busje verlengen zodat ie er nog beter op zit???


En heb idd de koelkappen er af aangezien het zonder makkelijker er aan werken was.
En bedankt voor de tip ga ik dat ff doen.
 
Ik zie dat je bouten gebruikt, is er niet 1 of beide net te lang, waardoor je de bout aandraait zonder de uitlaatflens echt te klemmen?

Dit staat los van de pasvorm natuurlijk, er ook een tapeindje in kunnen draaien, of om te kijken of het beter gaat een extra ring.
 
Solution
Goeie suggestie ze zijn zover ik weet beide even lang ik ga morgen ff kijken hoe ver de bout in de cilinder draaid zonder de uitlaat!
 
Last edited:
Nadat ik alles voor de zoveelste keer weer los heb gehaald is het inderdaad het probleem dat 1 van de 2 bouten net iets langer is en er niet helemaal in wil...

Ik ga dan maar een paar tapeinden bestellen en hopen dat het dan wel allemaal gaat.
Post automatically merged:

Voor zover ik kan zien lijken de boutjes al tegen de cilinder aan te zitten en grote kans dat het daarom niet goed afsluit. Die zwarte spetters zijn onverbrand mengsel, dus beetje afstellen en dan zou het weg moeten zijn
Hoe los ik het probleem met het onverbrande mengsels op? Met de luchtschroef van de carb?
 
Niet met alleen de luchtschroef,
Je wil tijdens de complete slag van je gasschuif een juist mengsel van brandstof en lucht hebben.
Dit begint met de juiste hoofdsproeier(gasschuif helemaal open)
Dan je gasnaald in de juiste stand(alles ertussenin)
Dan de luchtschroef (stationair +een klein beetje)
 
Oke ja de carb is nog helemaal standaard dus zit nu een 64 hoofdsproeier in. gasnaald heb ik niet aangezeten.
En luchtschroef ook niet aan gezeten.
Maar scooter rookt erg en stinkt en komt af en toe druppels uit uitlaat (benzine???)
Dus ik moet hem wat armer afstellen?? Of waar moet ik beginnen.
 
Nieuwe uitlaat, dat wordt dan toch echt opnieuw afstellen, evenals rollen druk en trekveren
 
Nieuwe uitlaat, dat wordt dan toch echt opnieuw afstellen, evenals rollen druk en trekveren
Dat moest zo ie zo nog gebeuren zit namelijk ook nieuwe cilinder onder is me naar is me eerste scooter dus weet nog niet alles.

Maar staat de carb nu te rijk of te arm heb je mischien tips?

En ik denk ff proberen met een paar lichtere rolletjes?
 
bedoel je zwarte druppels op de zijkant van de uitlaat?