Kijk dit wat er gebeurt na wat stationair lopen en tussen door wat gas geven. Dus ben toch bang dat ie nog niet goed afsluit mischien de beugel met een busje verlengen zodat ie er nog beter op zit???Waar komen de druppels? Dat is me niet duidelijk. Mogelijk sluit de uitpakking niet af. De oliepomp zelf zal niet spetteren.
Waar is trouwens de kap die over de cilinder moet? De koelkappen bij minarelli sluiten onderaan slecht waardoor de oliepomp ranzig wordt van straatvuil en andere prut. Gewoon ff in de gaten houden of die zweet. Spuit het ff schoon met remreiniger.
Goeie suggestie ze zijn zover ik weet beide even lang ik ga morgen ff kijken hoe ver de bout in de cilinder draaid zonder de uitlaat!Ik zie dat je bouten gebruikt, is er niet 1 of beide net te lang, waardoor je de bout aandraait zonder de uitlaatflens echt te klemmen?
Dit staat los van de pasvorm natuurlijk, er ook een tapeindje in kunnen draaien, of om te kijken of het beter gaat een extra ring.
Voor zover ik kan zien lijken de boutjes al tegen de cilinder aan te zitten en grote kans dat het daarom niet goed afsluit. Die zwarte spetters zijn onverbrand mengsel, dus beetje afstellen en dan zou het weg moeten zijnGoeie suggestie ze zijn beide even lang ik ga morgen ff kijken hoe ver de bout in de cilinder draaid zonder de uitlaat!
Hoe los ik het probleem met het onverbrande mengsels op? Met de luchtschroef van de carb?Voor zover ik kan zien lijken de boutjes al tegen de cilinder aan te zitten en grote kans dat het daarom niet goed afsluit. Die zwarte spetters zijn onverbrand mengsel, dus beetje afstellen en dan zou het weg moeten zijn
Oke ja de carb is nog helemaal standaard dus zit nu een 64 hoofdsproeier in. gasnaald heb ik niet aangezeten.Niet met alleen de luchtschroef,
Je wil tijdens de complete slag van je gasschuif een juist mengsel van brandstof en lucht hebben.
Dit begint met de juiste hoofdsproeier(gasschuif helemaal open)
Dan je gasnaald in de juiste stand(alles ertussenin)
Dan de luchtschroef (stationair +een klein beetje)
Ja ga het ff proberen zo met een paar ringetjes kijken of dat het verschil maakt. kan ook de boutnes wat korter maken maar daar wacht ik nog ff mee.Is het hergebruiken van je oude boutjes geen optie? Dan weet je zeker dat ze passen zoals het hoort.
Nieuwe uitlaat, dat wordt dan toch echt opnieuw afstellen, evenals rollen druk en trekverenOke ja de carb is nog helemaal standaard dus zit nu een 64 hoofdsproeier in. gasnaald heb ik niet aangezeten.
En luchtschroef ook niet aan gezeten.
Maar scooter rookt erg en stinkt en komt af en toe druppels uit uitlaat (benzine???)
Dus ik moet hem wat armer afstellen?? Of waar moet ik beginnen.
Dat moest zo ie zo nog gebeurenNieuwe uitlaat, dat wordt dan toch echt opnieuw afstellen, evenals rollen druk en trekveren
Top ga ik doen bedankt voor de hulp!Er is op dit forum heel veel te vinden over hoe je dit moet aanpakken. Het mooiste is dat je je hier eerst echt in verdiept, en dat dan gaat toepassen.
En anders ga je naar hornbach haal je ff kortere.Ja ga het ff proberen zo met een paar ringetjes kijken of dat het verschil maakt. kan ook de boutnes wat korter maken maar daar wacht ik nog ff mee.
bedoel je zwarte druppels op de zijkant van de uitlaat?Oke kleine update: heb kparts een bericht gestuurd met foto's en heb een reactie ze hebben mijn vraag naar hun technische dienst door gestuurd krijg van hun een reactie binnen 2 dagen. Ook heb ik een bericht gestuurd naar Yasuni daar nog geen reactie van gehad.
In de tussen tijd heb ik weer een tijdje lopen puzzelen en hem opzich best wel recht op de cilinder gekregen en vast gekregen op de beugel.
View attachment 76287
Maar na het starten en beetje gas geven komen er kleine zwarte druppeltjes op???
Ik dacht eerst dat het uit te uitlaat kwam maar ik twijfel aangezien je op de bovenstaande foto de oliepomp ook erg nat/vies is wat denken jullie heeft het mischien iets te maken met mijn oliepomp??
Ja die bedoel ik!bedoel je zwarte druppels op de zijkant van de uitlaat?
vgm zijn dat druppels olie die niet volledig verbrand zijn, kan ook iets anders zijnJa die bedoel ik!
Ja dat dacht ik ook! Maar wat is het dan? Ik rijd met de standaard oliepomp dus bij mengt automatisch. Ik dacht zelf dat oliepompje niet goed doet ofzo want ik vindt hem ook veel roken en stinken.vgm zijn dat druppels olie die niet volledig verbrand zijn, kan ook iets anders zijn