Yasuni R of Doppler S3R of toch iets anders

5erveD

Active Member
Hoi!

De opbouw van de MHR Replica is bijna klaar en zoek er nog een bijpassende terugloper bij.
Het gaat op een Speedfiets.

Welke raden jullie aan ?

Als ik een beetje rond kijk geven veel mensen de voorkeur aan een pijp van Yasuni.
Maar de Doppler wordt ook goed bevonden alleen door iets minder mensen ?
Maar de Doppler is ook minder makkelijk te verkrijgen.

Vwb de prijs, verschillen bovenstaande niet zoveel met elkaar.

Is een Giannelli eigenlijk nog wat ?
 
Advertisement - register to remove this

Als ik easy parts volg wordt een MHR replica voor peugeot verticaal ingeschaald op 9 pk op 8500 Rpm.

Zit ik dan met een R in de goede richting ?
Mijn kennis is niet zo groot dat ik van veel uitlaten weet hoe en wat.

Is een Doppler een pijp die hier bij past ?
En wat jou keuze zijn vwb een hoogtoerige pijp welke nog beschikbaar is voor Peugeot Verticaal.

Alvast bedankt voor je inbreng.
 
Als ik easy parts volg wordt een MHR replica voor peugeot verticaal ingeschaald op 9 pk op 8500 Rpm.

Zit ik dan met een R in de goede richting ?
Mijn kennis is niet zo groot dat ik van veel uitlaten weet hoe en wat.

Is een Doppler een pijp die hier bij past ?
En wat jou keuze zijn vwb een hoogtoerige pijp welke nog beschikbaar is voor Peugeot Verticaal.

Alvast bedankt voor je inbreng.

Weet je wel zeker dat die maar zoveel toeren draait? Want dat haal je met snelle pijp ook wel (alleen geen 9PK)

Dacht zelf dat zo`n ding toch wel rond de 10500 - 11000 rpm zou draaien.
 
Weet je wel zeker dat die maar zoveel toeren draait? Want dat haal je met snelle pijp ook wel (alleen geen 9PK)

Dacht zelf dat zo`n ding toch wel rond de 10500 - 11000 rpm zou draaien.
Zeker weten doe ik het niet.

Ik ben zelf ook altijd in de veronderstelling geweest dat zo'n MHR toch wel minimaal 10k Rpm zou draaien.
Ik heb deze informatie van de easy parts website gehaald.
Ze geven ook niet voor elke cilinder deze info.
Boring en compressie zie je wel vaker staan.

Maar wat zijn dan echt hoogtoerige uitlaten ?
Zit daar nog een verschil in met de eerder genoemde pijpjes ? Of ga je dan echt naar race uitlaten ?

Edit:
Even van de website van Malossi zelf:

In order to guarantee these special characteristics, Malossi MHR Replica cylinder kit have pistons with two chrome-plated rectangular segmants and a compression ratio of 13.8:1, plus torque value of 7.35 N.m. (o.75 Kgm) at 8.000 rpm and power of 6.6 Kw (9 C.V.) at 8.500 rpm.
 
Last edited:
dan ga je toch al eerder kijken naar een yasuni c16, dat is dan al inderdaad meer richting de race uitlaten. die laat een stuk meer toeren toe en zo trek je toch een stuk meer uit die mhr rep.

zou er zo eentje van marktplaats proberen af te plukken normaal gezien maar ik weet niet of die voor peugeot erg breed zijn.
Post automatically merged:

dan ga je toch al eerder kijken naar een yasuni c16, dat is dan al inderdaad meer richting de race uitlaten. die laat een stuk meer toeren toe en zo trek je toch een stuk meer uit die mhr rep.

zou er zo eentje van marktplaats proberen af te plukken normaal gezien maar ik weet niet of die voor peugeot erg breed zijn.
ik heb een beetje zitten te kijken voor je en ik zie dat wat een c16 betreft je deze aan het omlassen komt vanuit een pia c16, dus ik neem aan dat deze voor jou afvalt. in dat geval is misschien een giannelli shot interessant voor je.
Post automatically merged:

Als ik easy parts volg wordt een MHR replica voor peugeot verticaal ingeschaald op 9 pk op 8500 Rpm.

Zit ik dan met een R in de goede richting ?
Mijn kennis is niet zo groot dat ik van veel uitlaten weet hoe en wat.

Is een Doppler een pijp die hier bij past ?
En wat jou keuze zijn vwb een hoogtoerige pijp welke nog beschikbaar is voor Peugeot Verticaal.

Alvast bedankt voor je inbreng.
die voorschriften komen niet zo nauw, je kan ook veel hoger scoren. die 9 pk is op een aanzienlijk laag toerental EN je moet er hier vanuit gaan dat de cilinder nog standaard is (ongetuned)

met een dikke carb+uitlaat en een leuke overbrengingset haal je hier echt wel meer dan 9pk mee.
 
Last edited:
Zeker weten doe ik het niet.

Ik ben zelf ook altijd in de veronderstelling geweest dat zo'n MHR toch wel minimaal 10k Rpm zou draaien.
Ik heb deze informatie van de easy parts website gehaald.
Ze geven ook niet voor elke cilinder deze info.
Boring en compressie zie je wel vaker staan.

Maar wat zijn dan echt hoogtoerige uitlaten ?
Zit daar nog een verschil in met de eerder genoemde pijpjes ? Of ga je dan echt naar race uitlaten ?

Edit:
Even van de website van Malossi zelf:

In order to guarantee these special characteristics, Malossi MHR Replica cylinder kit have pistons with two chrome-plated rectangular segmants and a compression ratio of 13.8:1, plus torque value of 7.35 N.m. (o.75 Kgm) at 8.000 rpm and power of 6.6 Kw (9 C.V.) at 8.500 rpm.

De echte draait zelfs 14-15k.
Easyparts maakt wel vaker foutjes. Dus die geloof ik al niet zo snel.
 
ik heb een beetje zitten te kijken voor je en ik zie dat wat een c16 betreft je deze aan het omlassen komt vanuit een pia c16, dus ik neem aan dat deze voor jou afvalt. in dat geval is misschien een giannelli shot interessant voor je.

Een C16 ombouwen voor Peugeot is op zich het probleem niet. Dat lukt wel. Kan wellicht ook nog wel een flens zelf maken.
Maar die pijp mag wat kosten zag ik.

Ik weet nog een tweedehands Giannelli te liggen. Die kan ik zo overnemen. Moet er alleen een bevestiging bij beunen.
Ik denk dat ik die voor nu eens ga testen.

Een nieuwe pijp kan altijd nog.

Inlaat en 19mm carb heb ik liggen. Naja liggen, zitten op de DR70 nu. Maar denk dat ik een andere 19mm ga gebruiken. Deze condenseert snel door dat inlaat spruitstuk.
Dus wellicht een met KV aansluiting.

Vwb bougie kan het denk ik wel eentje kouder Ipv de BR7, een BR8 of zie ik dat verkeerd?

De echte draait zelfs 14-15k.
Easyparts maakt wel vaker foutjes. Dus die geloof ik al niet zo snel.

Ja, een échte is sneller.
 
Een C16 ombouwen voor Peugeot is op zich het probleem niet. Dat lukt wel. Kan wellicht ook nog wel een flens zelf maken.
Maar die pijp mag wat kosten zag ik.

Ik weet nog een tweedehands Giannelli te liggen. Die kan ik zo overnemen. Moet er alleen een bevestiging bij beunen.
Ik denk dat ik die voor nu eens ga testen.

Een nieuwe pijp kan altijd nog.

Inlaat en 19mm carb heb ik liggen. Naja liggen, zitten op de DR70 nu. Maar denk dat ik een andere 19mm ga gebruiken. Deze condenseert snel door dat inlaat spruitstuk.
Dus wellicht een met KV aansluiting.

Vwb bougie kan het denk ik wel eentje kouder Ipv de BR7, een BR8 of zie ik dat verkeerd?



Ja, een échte is sneller.
hittegraad 8 is goed (neem aan dat je het dat over een ngk hebt) deze zit ook op mijn MHR rep piaggio.
in dat geval kan ik je niks anders dan de c16 aanraden.
 
hittegraad 8 is goed (neem aan dat je het dat over een ngk hebt) deze zit ook op mijn MHR rep piaggio.
in dat geval kan ik je niks anders dan de c16 aanraden.
Ja, bedoel NGK.

Een C16 omflensen zet ik voor nu even in de ijskast.
Heb een shot op het oog.
Komt financieel even beter uit.
 
Tsja is wel goed maar dan ben je op lange termijn wel meer kwijt…
Ja dat is zeker waar maar wellicht voor nu niet anders.

Het is wel een leuk project om te doen.
Ik vraag me wel af als ik Piaggio uitlaat bocht bekijk en de Peugeot Verticaal bocht dat het wel iets meer gaat worden dan alleen de flens.
Als ik bekijk dan moet er ook een stuk pijp gebogen worden.
Of, en daar komt een andere pijp van pas.
Ik zaag een pijp welke voor de verticale gemaakt is door op het punt daar waar die al door bocht heen is en dus naar beneden gaat richting de waterpomp en TIG daar de C16 op vast.

Ideeën, ideeën, ideeën ;-)
Eerst maar eens zo ding in de handen krijgen om te zien hoe het zit.
Wordt vervolgd
 
Als je een uitlaat omgaat lassen voor een Peugeot verticaal, pak een Piaggio uitlaat. Dat is het minste werk en levert het beste vermogen

Zit nu al een tijdje te struinen naar een C16 en heb wel wat voorbij zien komen.
Nu eentje waar een deukje in zit.
Prijs is enigszins te doen en ik schrik niet van een beetje metaalbewerking :-)
Maar in hoeverre heeft een deuk invloed.

Als ik mijn (niet zo snuggere) verstand even laat ratelen heeft dit wel degelijk invloed op de resonantie.

Iemand die hier een blik op kan/wil werpen

mhr rep heeft een hoogtoerigere pijp nodig....
 
Jazeker!
Het moet geen probleem zijn.
Kan eventueel ook bepalende delen weer walsen en lassen.

In de beginnende conus en een eind conus voor de krul naar de demper zitten een deuk.
Daar is de prijs dan ook naar.

Er missen veel enkele onderdelen die ik dan zou moeten bijbestellen.
 
Jazeker!
Het moet geen probleem zijn.
Kan eventueel ook bepalende delen weer walsen en lassen.

In de beginnende conus en een eind conus voor de krul naar de demper zitten een deuk.
Daar is de prijs dan ook naar.

Er missen veel enkele onderdelen die ik dan zou moeten bijbestellen.
Hmm ik zou goed nadenken voor je hier aan begint want het is wel een kut klus, zeker die deuken. Deuken hebben ook invloed op de performance van de pijp
 
Hmm ik zou goed nadenken voor je hier aan begint want het is wel een kut klus, zeker die deuken. Deuken hebben ook invloed op de performance van de pijp
Hij haalt die pijp toch uit elkaar einstein. Dan zou zelf jij hem nog kunnen uitdeuken hehe.
Krul naar de demper maak je desnoods gewoon een nieuwe voor. 1 die je met een boutje vast zet zodat je je demper op meerdere posities vast kan zetten. Kun je ff kijken wat mooier is voor jou project
 
Ja, ik trek hem dan open als een sardientjes blik :-)
De slijptol erin en dan de deuk er uit rammelen en weer dicht lassen.
Of ik de krul kan buigen op die krappe radius en van die dunne pijp weet ik niet. Maar wellicht kan ik er wat voor maken.
Het kan iig aardig gek
 
Back
Top