This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Yasuni @ Dr70

Gerbenn

Well-Known Member
Hoi,

Nu ben ik vandaag weer bezig geweest met van alles en nog wat. Gekocht: Yasuni R (oud model? zonder veertje) En die heb ik onder mijn aerox geschroeft met het volgende:

Dr70cc, 17,5mm, Multivar. Nu heb ik getest met sproer 86: trekt als autowheely maar net te weinig op top (110) en met 102, verzuipt denk ik top (100), allemaal op analoge teller dus -15 km/h.

Nu reed ik met mijn standaard 50cc Met Gianelli Shot en 17,5mm net zo als hard met die 70cc en Yasuni R. Dit kan toch niet kloppen? Wel is mijn trekkracht veel beter natuurlijk, maar mijn top kan toch wel 5 tot 10km/h hoger liggen? Het enige wat veranderd is de sproeier, moet ik dan miss toch de rollen veranderen??

gr gerben!
 
imo moet je niet al teveel verwachten qua top...

een dr70 is een laagtoerige cilinder, en geeft zn vermogen dus ook af op een laag toerental, dus dat betekent, zoals je zelf zegt een berg koppel er bij, en een top die bijna niet veranderd...

mijn area liep met shot, 12 mm en 49 cc een leuke 95 op de autoklok, nu doet ie 100..... met dr70, 17.5 en shot....
 
Maar ik zal eens een foto van de uitlaat maken, maar inderdaad hij lijkt toch echt wel op een Z. En het feit dat mijn top met de sito+ net zo hoog lag verbaast me toch wel hoor.

Andershad ik beter een shot eornder kunnen doen, of zal het niet veel uitmaken met de Yasuni ( R ), ik verwacht tot toch 100 te kunnen halen echte km/s? Ben immers maar 60 kg
 
Ja dat klopt melf.

Hier de uitlaat, geen veertje enzo dergelijke.



En hier te zien een klein duekje, levert dit prestatie verlies ?



Gr gerben.
 
Last edited:
Dat is inderdaad een Yasuni Z, op std cilinders, vooral op Piaggio geen verkeerde pijp. Dit is totaal niet te vergelijken met een Yasuni R! Ik zou deze maar verkopen + wel een echte Yasuni R of Gianelli Shot halen, zullen de prestaties zeker al op vooruit gaan.
 
Heb je 't buisje btw uit of in het luchtfilter? Eruit? dan zou ik je toch rond de sproeier 90 a 92 ergens moeten zitten...

Maar ik zou er sowieso eerder een shot dan een Yasuni R opzetten, imo loopt deze nog net iets mooier.
En standaard cilinder met shot loopt ook totaal niet slecht, je DR70 zal vooral stuk meer koppel hebben... ( ik reed met standaard cilinder 85 echte en met DR zo'n 95 )
 


Ik heb met shot op standaard cilinder inderdaad gereden, ik haalde er 90 mee. Dus verwacht ik mt een Dr net iets meer. Maar die shot heb ik voor een goede prijs weg kunnen doen, achteraf beter niet kunnen doen.

Klopt sproeier 92 zat ik zelf ook aan te denken. Maar het is geen Yasuni R dus, bestaan er ook geen oude modellen zonder veertje, of hoe kun je het herkennen? Nu moet ik zeggen dat die bocht niet dik is, tot tegen stelling van een Gianelli Shot.

Gr Gerben
 
Last edited:
klopt maar een Z is al niet vooruit te branden @ 50cc .. laat staan een 70cc
ik spreek uit ervaring met die pijp..
zowel Z als Sito+