Yasuni C20 of Top Performance Nardo

Mooiboy

Well-Known Member
Hallo

Ik heb momenteel onder mijn Aerox:
Stage6 Racing cilinder
17,5mm DO carburateur
Stage6 verstelbare koppeling
Malossi Multivar
P1 krukas
C4 Lagers
Top Performance Nardo uitlaat (Gianelli Shot)

Ik heb een optie op een Yasuni C20, maar ben bang dat het te hoog gegrepen is voor mijn setup. Ik had ook liever een Yasuni C16, maar die optie is er niet. De vraag is dus: Yasuni C20 of TP Nardo? Ik kan niet gewoon zelf proberen welke het beste is. Wat zouden de nadelen zijn van een Yasuni c20? Of gaat het beter lopen?
 
Advertisement - register to remove this

voor een stage6 racing zal het kwa vermogen meer geven , maar je toerental word wel hoger , dus pakt ie later aan , wat 2 dingen betekent , je moet opnieuw afstellen + dat het afstellen moeilijker word , en je slijtage zal hoger worden..

dus het is maar net wat je zelf wilt , voor een straatscooter zou ik eerder een Nardo gebruiken op zo'n setup dan een c-20..
 
Dankjewel melf daar heb ik wat aan!:D
Hij is overigens nog niet afgesteld in de huidige staat, ga ik morgen mee beginnen. Ik heb nu sproeier 115, maar hij houdt iets in op top en hij stottert als ik ineens volgas geef. Neem aan dat sproeier dus te klein is?

Anders vraagje: wat is een goede manier om het juiste gewicht rollen te vinden? Ik heb eens gelezen over de snelste tijd te zoeken waarin je van 0 tot 60 komt. Ik heb echter geen km teller op me aerox! Iemand tips?
 
Gewoon op gevoel en anders testbank...

Wat voor luchtfilter heb je erop? 115 is vrij groot namelijk.

Testbank is 75 euro excl materiaal hier bij EPC! Vrij veel voor een AH loontje als je me begrijpt :p. Luchtfilter is origineel met het tuitje eruit, vond 115 eerlijk gezegd ook al groot.
 
dat "tuitje" eruit helpt niks hoor ;) je denkt gewoon dat hij daaromee harder gaat omdat hij dan gewoon meer geluid maakt.
 
Dat resonantiebuisje terugplaatsen, en dan afstellen. Als die stottert als je ineens volgas trekt heb je dus een te grote sproeier. Als je het buisje terugplaatst zal je sowieso veel kleiner moeten. Rollen is een kwestie van testen.. zie bijv:

http://wiki.scooterforum.net/index.php/Afstellen#Vario
Zojuist doorgelezen, je had het ergens anders ook gepost daarvan had ik het, zeer handig! Ik dacht dat het resonatiebuisje verwijderen gelijk stond aan luchtfilter ontgrenzen? Wat valt er onder luchtfilter ontgrenzen? Waarvoor dient het buisje dan en wat is het effect als je verwijdert?
 
Testbank is 75 euro excl materiaal hier bij EPC! Vrij veel voor een AH loontje als je me begrijpt :p. Luchtfilter is origineel met het tuitje eruit, vond 115 eerlijk gezegd ook al groot.


Sorry maar hoe kom jij bij 75 euro ?
Ik bank daar iedere week en ik betaal niet steeds 75 euro hoor ?
 
dat buisje heeft een doorlaat van 10mm...
Als hij een 17,5mm carb heeft dan lijkt het me op zich BEST wel nuttig om zn buis uit het luchtfilter te laten met zo'n setup... Anders kon je net zo goed een 12mm carb houden.
 
Sorry maar hoe kom jij bij 75 euro ?
Ik bank daar iedere week en ik betaal niet steeds 75 euro hoor ?
Denk dat we 2 dingen verwarren. Ik had het over testbank afstellen, dat is 75 euro als ik me niet vergis. Zou niet weten wat gewoon een keer op de testbank kost:*
 
Wat dan verstandiger is. Is gewoon keertje gaan banken dan kunnen ze je vast wel vertellen wat je ongeveer moet veranderen. Keuze tussen die nardo en die c20 is maar net wil je gewoon veel vermogen eruit krijgen en wat meer slijtage, of minder vermogen en wat minder slijtage. Maar zeker omdat je nog gewoon met 17,5 rijdt enzo is het verstandiger om met je TP nardo te blijve rijden. Het word pas leuk met die c20 als je bijvoorbeeld ook nog is rechtspruitstuk en 21-24 gaat zetten.
 
buisje eruit laten , 92/94 sproeier , naald in het midden , luchtstelschroef op 1,5 slag uit en voorzichtig proberen..

wel is het belangrijk dat je dan de juiste carburateur hebt, dus een 17,5 voor een aerox..

bedenk verder ook dat als je de vario en drukveer afstelt dat dit effect heeft op je carburateur ,en andersom ook...
 
Denk dat we 2 dingen verwarren. Ik had het over testbank afstellen, dat is 75 euro als ik me niet vergis. Zou niet weten wat gewoon een keer op de testbank kost:*

Ik snap je nog niet ? Testbank hoeft niet afgesteld te worden :p
Maar EPC telt zich 45 per uur exl materiaal voor je scooter af te stellen.
 
waarom zou je btw moeten banken om zo'n simpel setupje 8P

ik snap het niet , afstellen op straat is zo gebeurd , even een poosje mee rijden en eventueel nog even de puntjes op de i zetten...
 
Ik snap je nog niet ? Testbank hoeft niet afgesteld te worden :p
Maar EPC telt zich 45 per uur exl materiaal voor je scooter af te stellen.
Ik bedoelde dat ze 75 euro vragen om je SCOOTER:p op de testbank af te stellen, maar dat bedrag klopt blijkbaar niet helemaal. Maargoed maakt ook allemaal niks uit, wat melf zegt klopt. Ik heb hem nu afgesteld zelf, gewoon op straat. Dacht eerst dat ik mn sproeier niet goed kreeg bleef maar sputteren bleek dat de bougie naar de klote was. Nu sproeier 110, bougiekleur is heel mooi ook door bromboer voor zekerheid laten checken. 4,0 gram rollen, mag misschien naar 4,1 voel hem HEEL klein beetje overtoeren draaien in het begin. Luchtfilter heb ik gewoon zo gelaten met het buisje eruit. Rode stage6 trekveren in de strakste stand in de S6Koppeling, mogen misschien ook nog naar normale stand.
Voor de rest heel tevreden. S6Racing met top performance nardo en 17.5 loopt heel mooi en is goed af te stellen. Je hebt een degelijke autowheelie (je slaat niet direct achterover, maar je voorband gaat zeker een centimeter of 30 omhoog). Over de top kan ik weinig zeggen, heb geen teller en nog niks getest. Ik weet zeker dat er nog meer uit te halen is qua vermogen en top met een andere uitlaat, maar voor een straatscooter is dit super:W.

Voor de rest bedankt voor alle reacties!
 
Back
Top