Yasuni c16

Gerbenn

Well-Known Member
Hoi

Nu kan ik voor een zeer leuk prijsje aan een yasuni c16 komen van een maatje van me. 8) Ik rijd op een aerox met: malossi multivar en 17,5mm carb. Mijn cilinder is nog standaard dus 50cctje. Zal ik wat aan deze uitlaat hebben of vraagt hij nou eenmaal te veel toeren?

Grtz8)
 
Advertisement - register to remove this

je zegt t antwoord al

neem een R, een c16 is teveel van t goede op 50 std....

al kan het wel lekker lopen....

maar wil je perse een c16 kun je ook wel gaan denken aan een nieuwe cilinder en nog wat ander speelgoed, wil de boel fatsoenlijk lopen
 
C16 is naar mijn mening té hoogtoerig voor een ori cilinder, c16 zal wel lekker tot zijn recht komen op bijv. een Dr70 oid.
Maargoed, er valt vast wel mee te rijden op ori cilinder, maar de uitlaat is hoogtoerig, en komt pas bij een hoog toerental in zijn powerband, dus zijn grootste vermogen zal hem niet in de eerste +/- 40 km/h liggen.
 
Ik heb het een keer voor de lol getest,
Het kan wel. Maar het rijd niet echt top.
Veelste hoogtoerig net wat de andere mensen al zeggen.

Op top rijd het wel aardig trouwens hoor. Als je maar toeren hebt.
 
C16 is naar mijn mening té hoogtoerig voor een ori cilinder, c16 zal wel lekker tot zijn recht komen op bijv. een Dr70 oid.
Maargoed, er valt vast wel mee te rijden op ori cilinder, maar de uitlaat is hoogtoerig, en komt pas bij een hoog toerental in zijn powerband, dus zijn grootste vermogen zal hem niet in de eerste +/- 40 km/h liggen.

mooie onzin , hoe kom je er bij dat een c-16 een te hoog toeren draait op een std cilinder ??

een c-16 rijdt best mooi op een std 50cc maar mist juist eerder toeren dan dat ie geeft.

de uitlaat geeft op een heel laag toeren al vermogen af , dit omdat de volume van een c-16 vrij groot is voor een 50cc.

het zal me zelfs niks verbazen dat een c-16 net zo veel of zelfs minder toeren draait dan een gemiddeld 50cc pijpje voor std cilinder...

de uitlaat is gemaakt voor 70cc ,daar KAN ie hoogtoerig zijn (ligt dus aan de timingen en opbouw van de cilinder) , maar op een 50cc pakt dat dus even anders uit..

op mijn 50cc setup (evo en mhr) draait ie iets van 12.000 tpm max, terwijl een evo50 uitlaat (die ook nog best laagtoerig is) zo'n 13.000 max draait ...
 
Dus ik zal er leuk mee kunnen door rijden? Mits ik hem goed afstel. Hiermee zal ik wel sneller gaan als een zelfde soort aerox maar dan met een Yasuni R? Ik rijd nu Gianelli Shot rijd ook heel goed op een standaard 50cc ( imo 1 van de beste). Maar als ik meer uit die Yasuni c16 kan halen wil er ik er voor gaan natuurlijk. :)

grtzz
 
daar moet je niet van uit gaan ,een R is wel gemaakt voor een std cilinder , een c-16 niet , mijn ervaring is dat de R in verhoudig gewoon netter loopt.

shot rijdt redelijk op std cilinder , voor std cilinder zijn er nog wel betere uitlaten, samba50 was toendertijd behoorlijk goed , Bidalot S2 ook..

mja , er zijn zoveel uitlaten..
 
Op wat voor een cilinder presteerd de c16 dan over het algemeen het beste? :) In iedergeval op een 50? Of heeft het weinig nut om ene andere 50cc te kopen ipv van een standaard cilinder ?
grtz :)
 
ligt eraan wat voor 50cc een malossi sport / dr50 / polini 50 giet zullen imo niet (veel) beter presteren, een standaard cilinder goed afgesteld loopt al erg goed..
een echt snellere 50cc is toch al snel een alu cilinder, bijv de mhr50 / evo50
maar imo kun je dan net zogoed een laagtoerige 70 kopen ivm veel minder toeren janken en kosten..

een vriend van mij had een stage6 vlinder 50cc en hier liep de c16 wel lekker op, maar een shot zelfs nog wat beter..
 
Back
Top