yas r + rs demper ??

Advertisement - register to remove this

Dat moet wel passen. Echter heb je denk ik wel een andere bevestiging voor de demper aan de pijp zelf nodig, die ring dus, want volgens mij is een rs demper dikker dan je yasuni demper. Kan me vergissen hoor.
 
hij is heel wat dikker ja, dat is juist zwaar vet :W
hoe zou je dat dan kunnen laten passen? en ook de bevestiging ongeveer aan het einde vd pijp, die ijzeren plaat eromheen, die zou dan ook anders moeten zijn neem ik aan?

iemand anders nog?
 
aha ok :)

en de bevestiging aan de pijp aan het begin van de demper? moet die nog anders zijn?

dit staat er @ scootparts:

Giannelli RS demper
Eigenlijk voor Giannelli RS uitlaat (PR33017), maar de ideale demper voor oa. EVO uitlaten.
Kevlar buitenmantel.
Maat: L=330mm, D=70mm.
Aanluiting: Flens met drie m6 tapeinden.
Ook universeel toepasbaar.

die drie m6 tapeinden heeft een yas r ook neem ik aan?

in principe zou het dus makkelijk kunnen, aangezien er ook staat universeel toepasbaar?
 
Last edited:
Yasuni R heeft 2 tapeinden. Je zult tus 2 gaten moeten boren in het stuk dat nu tegen je demper aan zit bij je yasuni en door die 2 nieuwe gaten kun je dan het 2e en 3e tapeindje laten lopen. het 1e tapeindje kan gewoon door een van de gaten die er al in zitten. Een klem voor de bevestiging aan de pijp zelf is meegeleverd bij de demper. Het geluid op een std cillinder zal heel erg tam zijn, en dat is met een normale yasuni demper al niet zo wild.
 
Klopt, die yasuni dempers dempen behoorlijk goed, ik heb op het moment een Yasuni demper op me tecnigas 8P . Toen moest ik van 3 gaten naar 2, andersom dan bij jou zeg maar. Ik heb er 1 gaatje bij geboord, en die andere 2 dicht gemaakt met 2 mooie imbus boutjes met aan de andere kant een moertje. Dat lijkt me voor jou ook het makkelijkst om dat 'middelste' gat wat tussen de 2 nieuwe zit dicht te maken met een mooi boutje en een moertje.
suc6!
 
Ik heb alles al verboord aan mijn evo 70 pijp.. Eerst yasuni demper idd lekker stil ook in hogere toeren, toen moest ik de gaten nog groter boren voor Rs50 demper die zeer stil is als hij b.v stationair draait, maar zodra hij wat meer toeren gaat maken hoor je hem toch wel vrij duidelijk maar nog steeds lekker zacht:)
 
Originally posted by Enrico@nrg
Ik heb alles al verboord aan mijn evo 70 pijp.. Eerst yasuni demper idd lekker stil ook in hogere toeren, toen moest ik de gaten nog groter boren voor Rs50 demper die zeer stil is als hij b.v stationair draait, maar zodra hij wat meer toeren gaat maken hoor je hem toch wel vrij duidelijk maar nog steeds lekker zacht:)

een erg lekker geluidje dus, die rs demper??
en ook een brute demper :~

zal eerst eens kijken hoe ik hem vind staan bij mn scoot, dan zal ik ff kijken of ik em erges 2ehands kan fiksen :)

P.S. wie heeft er een duidelijke pic van een rs demper? wanneer die gwn op een scoot zit dus.
 
Last edited:
Die heppik:
10626
 
Originally posted by Boyd
Yasuni R heeft 2 tapeinden. Je zult tus 2 gaten moeten boren in het stuk dat nu tegen je demper aan zit bij je yasuni en door die 2 nieuwe gaten kun je dan het 2e en 3e tapeindje laten lopen. het 1e tapeindje kan gewoon door een van de gaten die er al in zitten. Een klem voor de bevestiging aan de pijp zelf is meegeleverd bij de demper. Het geluid op een std cillinder zal heel erg tam zijn, en dat is met een normale yasuni demper al niet zo wild.

EDIT sorry was foutje EDIT
 
Dat die demper tegen achterkap aankomt heb ik geen last van, maar ik raakte de tank :S ---> had ik met een standaard Yasuni R, met de oude ophanging [zonder gaten, die op Minarelli lijkt]... Ik hoop dat als ik weer een R aanschaf, dat hij wat lager hangt :S

Het lag niet aan de gare achterveer, want met 2 man raakte ik de demper ook met splinternieuwe achterveer...
 
Back
Top