This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

yas R afstelling probleme

dwcc_esco

Well-Known Member
ik heb laatst een Yasuni R uitlaat gekocht van een vriend, hij had er zelf een maand meegereden.
ik had daarvoor gewoon een standaard uitlaat op mn runner, zonder piemel en haalde met wind mee 96 km/h op teller.

Ik kreeg met deze Yas R ook een Doppler powerfilter erbij.
maar goed, eerst die Yas R erop gezet en hij trok toen echt slecht op, maar af en toe wou hij wel en haalde ik al makkelijk 105 op mijn teller.

toen gingen we hem afstellen, 5 gram malossi rolletjes en een rode malossi drukveer.

Er zat een 72 sproeier in mijn DO 17,5 mm.
Toen hebben we de powerfilter erop gezet en alles erin gedaan.
toen trok hij als hij koud was goed en snel, maar daarna kreeg ik het geluid dat mijn sproeier te klein was.

Dus ik sproeier 78 geprobeerd, nog steeds hetzelfde probleem.

Daarna heb ik sproeier 90 erin gestopt, toen trok hij niet super goed , maar wel gewoon vlot en reed zo door tot ong. 90 op de teller.

Ik was blij en ging naar huis, maar toen ik op een lang stuk reed , ongeveer 85 op mijn teller, viel mijn scooter uit. Hij ging ook niet meer aan, dus ik was boos en liep naar huis.

Ik dacht, misschien is die sproeier te groot en heb ik hem verzopen. De ochtend daarna startte hij gewoon weer en heb ik er een 86 sproeier ingestopt met die powerfilter. Toen kreeg ik weer dat hij zogenaamd de klein was, dat hij niet door wou trekken.

Toen heb ik een 88 of 89 sproeier erin gedaan. Dus ik reed gisteravond weer op een lang stuk en trok hem eventjes open, en BAM weer uitgevallen en kon GVD weer naar huis lopen. Weer ging hij niet meer aan.

Vanmiddag ging hij nog steeds niet aan , en heb toen sproeier 86 er weer in gedaan en mijn standaard filter erop gezet. Hij gaat af en toe na ong. 10x kikken wel aan maar valt weer stotterend uit, soms blijft hij aan en kan ik met het gas spelen.

Ik ga morgen even een nieuwe bougie halen en die erop zetten, want hij had die er laatst afgehaald en heel die kop zat los, dus die werd weer vastgedraaid.

Maar wat kan nou precies mijn probleem zijn dat ik m'n runner niet goed afgesteld krijg?

Ik rij gewoon nog op standaard cil. met Yasuni R , rode drukveer en 5 gram rolletjes en nu dus een 86 sproeier.

Wat moet ik doen dat ik hem goed afgesteld krijg? En dat hij in ieder geval weer goed stationair loopt?
 
Je carb afstellen dit echt zo`n afstelprobleem dat gewoon tijd nodig heeft.. probeer eens andere gasstanden... die sproeier 86 is wel aardig goed en ik zou asl ik jou was veel kijken naar je bougie..... volgens mij doe je dat ook niet en voel je maar gewoon ff hoe die rijdt ( no offense ). Bruin is goed, zwart te veel benzine en wit/grijs te weinig.

succes
 
Ik heb een Yasuni R op m'n zippie gehad, en ik zal je es vertellen hoe die bij mij afgesteld stond... waarschijnlijk heb je daar al wat aan...

Malossi 4,3 mixxed met 4,7
Std. drukveer (doe die rode maar weg)
Omega zwarte trekveren (zijn niet super stug, gaan al bij de 6k open)

Ik had met std. filter sproeier 68 erin (jij dus 72) en met een powerfilter was bij mij sproeier 114 nog niet groot genoeg... Ik heb toen de std. luchtbegrensring in m'n luchtinlaat van m'n carburateur gestopt, en in het filter wat origineel schuimfilter uit m'n originele filter gestopt. Op deze manier was sproeier 78 groot genoeg en blies hij als een tiet. (omdat ie nu veeel minder lucht aanzoog)

En dat ie uitvalt kan zijn omdat ie idd teveel benzine kreeg op dat moment, maar het kan ook zijn dat ie is warmgelopen omdat je met een te kleine sproeier reed met dat powerfilter... Al is dat wel erg onwaarschijnlijk omdat dat niet zo snel zal gebeuren met een std. cilinder, tenzij ie egt veels te warm is geworden...

Stel em eerst maar es af met je std. filter... zie daarna maar verder, en probeer eens iets in de richting van mijn afstelling te gaan. Vooral die rollen + drukveer...

suc6 ermee !
 
Hij heeft een peugeot buxy dus ik denk niet dat het verhaal helemaal opgaat. Ik denk dat je drukveer wel een beetje aan de zware kant is, kzou eerder een gele erin doen. Qua rollen en sproeiermaat zit je wel goed..maar met dat uitvalprobleem kan ik je niet helpen. Probeer eens nieuwe bougie? Misschien flikkert je bougiekabel eraf?
 
nou ik zou zowiezo power filter eraf gooien die krengen werken nooit goed stel je hem af in de winter heb je in de zomer problemen krijg die verkeerde lucht binnen warmer dus alles verneukt snap je beste is std. filter en kijk je bougie op kleur zoals iemand hierboven al vermelde en heb je al gekeken of je gas naald wel op de goede positie zit ???? dat kan ook een probleem zijn
 

hij heeft dus wel een pia blok, want hij heeft een runner, lees zn verhaal maar. Ik zou ook een minder strakke drukveer doen, maar hierdoor zal je uitvalprobleem niet verhelpen natuurlijk.
Ik zou gewoon alles nalopen, en eens kijken of hij dat ook heeft met een standaard filter. Powerfilter zuigen echt, Ik heb het zelf ook gehad, maar nooit dezelfde prestaties als de standaard (onbegrensde) filter gehad. Ook een beetje met je luchtstelschroef kloten. Ik zou het dan eerst proberen met die 86 die er nu in zit. En nieuwe bougie kopen!
 
laat iig die powerfilter weg, dat is tog alleen maar onzin op jouw "setup"

ik had precies zelfde setup als jij, met sproeier 74, std luchtfilter ZONDER begrenzer, gele doppler drukveer, groene malossi trekveertjes, probeer dat is
 
std. drukveer is voor std. piaggio setup nog altijd het beste... mits je natuurlijk nog een goede hebt en geen versleten...

En rollen moeten tussen de 4 en de 5 zitten ongeveer... Houd idd maar je std. filter, scheelt je een hoop gekut...

suc6 he
 
ik heb een nieuwe bougie gekocht en 74 sproeier erop gedaan.
hij start weer goed en rijd en valt niet uit. maar hij trekt echt niet op en vanaf de 50 - 60 km/u gaat hij pas wat harder maar wil dan harder gaan en dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet.
erg vervelend en zijn top is nu iet van 70 of 75 ofso:S , weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
 
Aller eerst die rode drukveer eruit halen en een gele erin doen. Zoals anderen al vertelden. Wat je dan nog kan doen is je trekveren vervangen voor wat sterkere (correct me if I'm wrong) En dan gaan kijken naar je rollen. Heb je trouwens al je powerfilter eraf gehaald, want dat is echt helemaal niets. Je kan beter je std filter erop zetten
 
Okeej, nog een x voor de duidelijkheid:

Zet je std. drukveer erin...
Zet er Omega zwarte (zijn namelijk niet egt stug hoe vaag et ook klinkt) trekveren erin. Of iets anders wat 2 maatjes stugger is dan standaart.
Haal je rollen eruit en gooi er 4,7 in...

Sproeier is voor het rijden met std. filer redelijk maar misschien nog ietsje aan de grote kant... maar dat maakt niet zo heel veel uit verwacht ik (tenzij hij gaat stotteren) Luchtschroef moet op 1,5 slag open staan met std. filter.

Of rijd je nog met powerfilter ? Zo ja meteen eraf halen, geeft alleen problemen met afstellen + een tering herrie. Als je em persee wilt houden mag je wel een heel stuk groter gaan in de sproeier. En zetd an de luchtschroef op 0,5 slag open... (halve slag open dus)

Ik raad je egt aan om met std. filter te rijden. Scheelt je egt een hoop gekut !
 
Owh en dat probleem dat ie telkens uitviel ligt ook gewoon aan je sproeier in combinatie met dat powerfiler. Je moet gewoon veel groter in sproeier gaan. Ik had op me zip een powerfiler en daar bij was sproeier 114 nog niet groot genoeg !

Weet dus waar je aan begint !
 
Originally posted by Ossje
Aller eerst die rode drukveer eruit halen en een gele erin doen. Zoals anderen al vertelden.

Uuhm "Ossje" er bestaat geen gele drukveer voor Piaggio hoor... Jij bent in de war met Mina

Maare, std. drukveer is zeker et beste op jou setupje, neem dat maar van me aan...

-=EDIT=- er bestaat dus wel een gele srry Ossje
 
Last edited:
Bestaat er geen gele drukveer voor piaggio? D8 het even wel...van malossi zoek maar op

Geel is toch wel beste met een gemiddelde setup, en dan bedoel ik met std. cilinder. Eerst zorgen dat benzine-lucht verhouding goed is, daarna kloten met rollen.
 
Jah, jullie hebben idd gelijk over die drukveer voor Pia ik d8 altijd dat er alleen voor mina een gele was. En voor Pia gewoon std.,groen,paars,blauw... maar idd, er is ook een gele

Maare, std. drukveer is ook zeker perfect op std. cilinder, ik weet et niet van geel, maar std. deed et bij mij egt perfect ! en bij anderen hebbik dat ook gezien...

maar je mot et natuurlijk zelf weten
 
ik reed laatst s'avonds naar husi volgas , mar niet harder dus dan 30. In 1x schiet m'n scooter vooruit en rijd ie weer goed. Dus nu rij ik met sproeier 74, standaard filter , rode drukveer en 5 gram rollejtes en nou doet hij het gewoon.

toch bedankt allemaal