Nemus
Project Spy LC
Ok, zie voor uzelf of dit de naam project waardig is, maar er wordt nog aan gesleuteld
First things first
Kzal ook even 'mijn verhaal' doen.
Op men 16 was ik het fietsen zodanig beu dat ik dacht na ja, waarom geen brommer kopen?
Zo gezegd, iets moeilijker gedaan...
Mijn ouders wilden niet dat ik een brommer kocht, of toch zeker geen die 45 kon, en ik mocht hem helemaal zelf betalen.
Tja, ik had weinig geld, dus dan maar een peugeot 103 rcx gekocht, iets motocyclet achtig.
Na een ongeval was hij total loss (was niet in fout), en dan mar ineens doorgespaard voor een MBK Booster Spirit.
Daar heb ik dan een goeie 2 jaar aan gewerkt, na verschillende stappen doorlopen te hebben.
Na 2 jaar, een rood-witte kleur, en uiteindelijk een groene metallic kleur was hij zo goed als af.
Na ja, wat je denkt bij 'af'.
Ik had er gewoonweg genoeg van.
Ik vond en vind dat er uit een spirit niet veel uit te halen valt, zowat alles is al gedaan.
Hier een fotootje in de definitieve staat:
Op een mooie dag in de paasvakantie las ik dan op Antwerp2Stroke.com dat er een Yamaha Bump te koop stond.
De tuning microbe begon te groeien...
ik dacht: ik koop die voor een laag prijsje, en ik maak er een project van.
Zo gezegd, en zo gedaan.
Ik heb men spirit verkocht, en ben zopas begonnen aan mijn Bump-projectje.
Bij de Bump kreeg ik ineens al een motorblok met hebo krukas, skf c3 lagers en een 70cc (onbekend merk)
Er zat ook een ixil vervangingsuitlaat bij, maar deze heb ik er meteen onderuit gezwierd
Ik heb er ook meteen mijn sr-velgen + voorvork + remklauw onder gezwierd, en zo ziet hij er nu dus uit:
TOEKOMST:
Optisch:
-Hij wordt volledig in de kleuren van Jaguar Racing herspoten (wou ik met de spirit ook al doen)
--> Groen met wit en gouden velgen uiteraard
-Kappen worden bijgewerkt
-Jaguar racing stickerset ligt al klaar
-Andere banden uiteraard (achteraan heb ik al michelin pilot sport, komt er vanvoor ook op)
-Digiteller inwerken in dashboard+ ingewerkte neon asl digiteller verlichting
-Helmbak (waar toch geen integraal inpast ) wordt volledig aangepast (gespoten en voorzien vanmateriaal, in geval van pech)
-een paar stukken van BCD (koplamp en spoilerke zeker)
-ZELFGEMAAKT achterspatbord (ben beetje creatief geweest )
-Sr velgen + remklauw + fourche + voorspatbord
Motorisch:
Hier heb ik dus nog enorme twijfels over...
Ik weet niet welke set-up ik juist ga nemen, maar het zal iets in deze richting zijn:
-Malossi MHR cilinder (of Gilardoni tuned)
-Gianelli shot of Malossi MHR
-19mm dell'orto
-VL10 van malossi
-Malossi powerfilter (E5)
-hebo krukas en skf c3 lagers (steken er al onder)
-mhr multivar
-ventilvar
-delta clutch
-kevlar belt
-maybe aerox vertanding
dat is het zowat....
als jullie vragen of opmerkingen hebben, stel ze hier of op scooterbase!
First things first
Kzal ook even 'mijn verhaal' doen.
Op men 16 was ik het fietsen zodanig beu dat ik dacht na ja, waarom geen brommer kopen?
Zo gezegd, iets moeilijker gedaan...
Mijn ouders wilden niet dat ik een brommer kocht, of toch zeker geen die 45 kon, en ik mocht hem helemaal zelf betalen.
Tja, ik had weinig geld, dus dan maar een peugeot 103 rcx gekocht, iets motocyclet achtig.
Na een ongeval was hij total loss (was niet in fout), en dan mar ineens doorgespaard voor een MBK Booster Spirit.
Daar heb ik dan een goeie 2 jaar aan gewerkt, na verschillende stappen doorlopen te hebben.
Na 2 jaar, een rood-witte kleur, en uiteindelijk een groene metallic kleur was hij zo goed als af.
Na ja, wat je denkt bij 'af'.
Ik had er gewoonweg genoeg van.
Ik vond en vind dat er uit een spirit niet veel uit te halen valt, zowat alles is al gedaan.
Hier een fotootje in de definitieve staat:
Op een mooie dag in de paasvakantie las ik dan op Antwerp2Stroke.com dat er een Yamaha Bump te koop stond.
De tuning microbe begon te groeien...
ik dacht: ik koop die voor een laag prijsje, en ik maak er een project van.
Zo gezegd, en zo gedaan.
Ik heb men spirit verkocht, en ben zopas begonnen aan mijn Bump-projectje.
Bij de Bump kreeg ik ineens al een motorblok met hebo krukas, skf c3 lagers en een 70cc (onbekend merk)
Er zat ook een ixil vervangingsuitlaat bij, maar deze heb ik er meteen onderuit gezwierd
Ik heb er ook meteen mijn sr-velgen + voorvork + remklauw onder gezwierd, en zo ziet hij er nu dus uit:
TOEKOMST:
Optisch:
-Hij wordt volledig in de kleuren van Jaguar Racing herspoten (wou ik met de spirit ook al doen)
--> Groen met wit en gouden velgen uiteraard
-Kappen worden bijgewerkt
-Jaguar racing stickerset ligt al klaar
-Andere banden uiteraard (achteraan heb ik al michelin pilot sport, komt er vanvoor ook op)
-Digiteller inwerken in dashboard+ ingewerkte neon asl digiteller verlichting
-Helmbak (waar toch geen integraal inpast ) wordt volledig aangepast (gespoten en voorzien vanmateriaal, in geval van pech)
-een paar stukken van BCD (koplamp en spoilerke zeker)
-ZELFGEMAAKT achterspatbord (ben beetje creatief geweest )
-Sr velgen + remklauw + fourche + voorspatbord
Motorisch:
Hier heb ik dus nog enorme twijfels over...
Ik weet niet welke set-up ik juist ga nemen, maar het zal iets in deze richting zijn:
-Malossi MHR cilinder (of Gilardoni tuned)
-Gianelli shot of Malossi MHR
-19mm dell'orto
-VL10 van malossi
-Malossi powerfilter (E5)
-hebo krukas en skf c3 lagers (steken er al onder)
-mhr multivar
-ventilvar
-delta clutch
-kevlar belt
-maybe aerox vertanding
dat is het zowat....
als jullie vragen of opmerkingen hebben, stel ze hier of op scooterbase!
Last edited: