Yamaha TZR schakelt zwaar

yamaharacing

Well-Known Member
Ik heb pasgeleden een yamaha tzr gekocht (2e hands) , na 1 dag rijden begon hij steeds zwaarder te schakelen terwijl ik zelf niks fouts heb gedaan. Krijg hem nu alleen in de versnelling door de koppeling in te houden en met mn hand aan het pedaaltje te trekken. Iemand die weet wat er mis is ???

Gr yamaharacing
 
Advertisement - register to remove this

zit er nog olie in de versnellingsbak?
rechterkant je oliepijlschroef eruit draaien, daar moet olie uitkomen als je brommer rechtop staat.
zo niet 80w90 versnellingsbak olie erin gieten
 
Is dat een ander soort olie? Had de dop erafgedraait maar er stroomde geen olie uit toen ik hem rechtop hield? Weet ook niet hoe ik 'm moest pijlen.
 
Ja dat betekent dus dat je olie leeg is en dat die sinds gisteren/ vandaag niet meer olie smeert en daardoor zwaar schakelt ik zou als ik jou was ff die olie die hierboven beschreven staat halen en dan ff kijken of die nog zwaar schakelt ;)!
 
Stelletje kenners:p

Dat is om te kijken of er genoeg inzit.
je vult hem af tot de olie daar uit komt.

Als er geen olie uitkomt kan er alsnog wel genoeg in zitten.
Gewoon bijvullen tot de olie uit dat gaatje komt.
dan zit er genoeg in.

Zoals SPNK zegt beter even niet rijden tot je het bijgevuld hebt.

80W90 is ook een beetje teveel van het goede.
Dit gebruiken we in vertandingskasten van peogeot scooters die teveel lawaai maken:D
Wij gebruiken ALTIJD 10W30
 
Klopt het dat de olie hierin moet bovenin?
foto0031l.jpg
 
Dat klopt, wanneer de olie uit het schroefje aan de zijkant komt zit er voldoende in.
dan even rijden en af laten koelen, dan opnieuw afvullen.
 
Waarschijnlijk accu spanning net te laag.
Brommer in de versnelling zetten en dan vooruit duwen met de koppeling los.

Benzinekraan open staan?
 
altijd handig als er 1 iemand duwt terwijl jij op de brommer zit in 1 zetten en als je een beetje snelheid hebt zeer rustig ontkoppelen.
 
Hallo ik ben nieuw hierso en heb een groot probleem met m'n yamaha tzr 50,
Ik heb heb z'n 4 weken geleden 2e hands gekocht en toen had hij geen problemen nergens last van.
Na een paar dagen rijden kreeg hij mankementen, slaat uit als ik hem in de 1e versnelling zet ( daarvoor heb ik een nieuwe koppelingplaatset op gemonteerd maar geen resultaat...

Na dat ik de koppelingsplaten heb vervangen komt hij niet meer in ze vrij als ik de hendel heb ingeknepen.

Ik heb ze zo gemonteerd:
-Kopelingsplaat
-tussenplaat
-koppellingsplaat
-tussenplaat
-koppelingsplaat
-tussenplaat
-koppelingsplaat
-koppelingsdeksel met de koppelingsveren.

De tussen platen zijn 120 grade van elkaar af en de koppelings deksel zit met t peltje bij t balletje van t koppelings huis wat kan er mis aan zijn?

De tzr start ook niet meer er komt geen benzine bij de zuiger alleen bij de krukas die zat laatst helemaal vol licht dat aan de carbarateur?

Hoop dat iemand weet wat er mee is en hoe ik het kan verhelpen.. Want ik kom er niet meer uit.

Mvg Dennis
 
Back
Top