Yamaha TZR, euro95 of mengsmeerolie

thomassi9

New Member
Beste forumleden,

Sinds afgelopen week ben ik eigenaar van een Yamaha TZR.
De verkoper kan ik helaas niet meer bereiken..

Het is mijn eerste schakelbrommer en ik heb niet erg veel verstand van scooters.
In de gebruikershandleiding van de brommer staat dat er euro95 moet worden getankt en dat olie kan worden bijgevuld onder het zadel.

Mijn TZR (uit 2006) heeft echter geen olie reservoir onder het zadel. Ik denk daarom dat ik mengsmeerolie moet tanken. Klopt dat?
Het enige reservoir dat ik kan vinden bevind zich aan de voorkant, achter het linker zijpaneel (ik neem aan voor de koeling?).

Daarnaast zit er nog een peilstokje bij het blok (ik neem aan voor de versnellingsbak?).
Een oliereservoir kan ik echter nergens vinden. Wat kan ik nu het beste tanken?

Groeten,
Thomas
 
Advertisement - register to remove this

Pff beetje onduidelijk voor ons om met zekerheid te zeggen ja of nee.
Als je 100% zeker bent dat je brommer geen olietankje meer heeft JA dan heb je brommix nodig.
De olieplug met peilstokje is voor de carterolie dus zorg dat dit altijd op peil blijft.
Is het een water gekoeld blokje ? Zo ja is tankje aan voorkant inderdaad voor koelvloeistof.
 
Bedankt voor je reactie! Ik begrijp dat het voor jullie lastig te bepalen is.. Het is inderdaad een watergekoeld blok.
Ik ben er vrijwel 100% zeker van.. Heb echt overal gekeken.
 
Maak eens wat fotos om de boel eens te verduidelijken.. Dat kan best sneller helpen met het oplossen van je vraag.

Het kan zijn dat de vorige eigenaar de olietank verwijderd heeft.. Kan mij niet voorstellen dat een 2006 model geen olietank zou hebbenn..
 
Oiletankje zit toch onder het zadel? Misschien nog een klepje in je bergruimte wat je niet hebt gezien?
 
Back
Top