yamaha TZR 50 (nieuw model)

Status
Not open for further replies.
Haha je probeert woorden in mn mond te leggen... Nee dat van die 600/1000cc niet maar we praten hier over 50 weet niet of je het verschil kent? en ik durf te beweren dat ik met mn standaard arrow en 50 cc volledig onbegrensd alsnog die 70 boek zo niet bij het stoplicht dan op de lange afstand. En ik weet niet of je weet wat voor buddy zit de NIEUWE GPR heeft? ja ffe kijken of je enig idee hebt maar ik praat niet over het 1998 model hoor. En uiteindelijk is de GPR sneller als de tzr en dat weet je maar al te goed! En die knipperlichten? dat is persoonlijk maar sinds wanneer kan jij praten voor ALLE brommer rijders? Als de lampen bij het model passen en niet teveel opvallen want ze steken geen meters uit ofzo dan ziet het er goed uit. En als avater heb je een aprillia. Laten we het hebben over de RS... volgens mij uitstekende knipperlichten... Jongens gooi die tzr weg en koop een gpr of rs duidelijk beter
 
Lachen topic zeg

Ik weet niet waar men de informatie allemaal vandaag heeft maar de TZR weegt kaal: 113 kilo (is dus absoluut niet licht). Er gaat 13.8 liter benzine in. Niet echt nodig bij een brommer, maar wel uiterst riant. Met alle begrenzers eruit haalt ie zeker 90-95. Tis een goede schakel die goed op de weg ligt en gewoon lekker rijdt.
 
WAT lullen jullie allemaal stroef...
Alle schakeltjes hebben ze voor en nadelen en dat houd je toch.. ik rijd zelf een tzr met een yasuni uitlaatje en haal de 110... maar ik rijd net zo lief op de rs van een vriend van mij...

jij had het over de wegligging beter op een derbi... de tzr heeft een 130 achter en 100 voor... dus breder.. dus je zou platter Kunnen dan met dunne bandjes denk ik...

En over spiegels knippershit enzo... iedereen heeft ze eigen smaak... maar goed ook anders zouden we allemaal de zelfde brommer rijden :D

me tzr staat te koop :p word 18 en het is niet omdat het volgens die derbi sjaak een *slechte* brommer zou zijn...
en origineel hebben ze allemaal 0.5 kw :D ... wel stoer dat je rijd met je originele pijpje btw ;) heb ik ook gedaan... 1000 km

http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=23301
 
jlpijl said:
WAT lullen jullie allemaal stroef...
Alle schakeltjes hebben ze voor en nadelen en dat houd je toch.. ik rijd zelf een tzr met een yasuni uitlaatje en haal de 110... maar ik rijd net zo lief op de rs van een vriend van mij...

jij had het over de wegligging beter op een derbi... de tzr heeft een 130 achter en 100 voor... dus breder.. dus je zou platter Kunnen dan met dunne bandjes denk ik...

En over spiegels knippershit enzo... iedereen heeft ze eigen smaak... maar goed ook anders zouden we allemaal de zelfde brommer rijden :D

me tzr staat te koop :p word 18 en het is niet omdat het volgens die derbi sjaak een *slechte* brommer zou zijn...
en origineel hebben ze allemaal 0.5 kw :D ... wel stoer dat je rijd met je originele pijpje btw ;) heb ik ook gedaan... 1000 km

http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=23301

ik rij niet met origeneel pijpje hoor :)
gaat jouw km teller ok maar tot 88 ?
 
nee hoor mijn teller gaat zelfs tot de 188 als het moet.. heb hem op de 135 gehad berg af :D zoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeef
 
jezus wat een geblaat hier van mensen die beweren dat die zooi standaard 120 rijd, het is netaan 90/95



met zon simpele 50cc *setup* hebje gewoonweg niet het vermogen om dik boven de 100 te komen, wanneer halen jullie allemaal een keer dat bord voor jullie kop weg en geven jullie nou is toe/ geloven jullie datje geen 110 of 120 red met ori setup, of alleen ander pijpje.
 
Je mag best een testrondje komen rijden... dan geloof je me wel :) ik zeg geen 120 maar 110 haal ik wel met alleen yasuni uitlaat... am6 pwwwwrrrrrrrr
 
Ik heb Aprilia Rs, Motorhispania RX, Derbi Senda, Honda MT, Derbi GPR (heb ik nu; oud model: 2001), Honda NSR, Kawasaki 125, etc. gereden en ik kan zeggen dat het derbi blok i.v.m. minarelli AM6 blok aardig gelijk zit. Het grootste verschil zit in het schakelen; dit gaat bij minarelli stuk zwaarder wat voor- en nadelen heeft. Een voordeel is dat je tenminste "voelt" dat je schakelt. Een nadeel is dat je wel je pookje goed in de versnelling moet drukken.

Het minarelli blok heeft een kuurtje dat hij nog weleens uit zijn versnelling kan schieten. Het derbi blok heeft standaard snelle cilinder.

Als ik zou moeten kiezen, als derbi rijder, zou ik gaan voor de Yamaha TZR. Verhalen over dat de zojuist genoemde gpr zou ik niet serieus nemen aangezien een standaard gpr met 50cc cilinder en "zogenaamde" arrow uitlaat 120 moet gaan alleen maar in een droom of sprookje voorkomt.

Alle schakels KUNNEN hard; net als de scooters. Een onbegrensd minarelli blok KAN ook hard; net als een derbi blok. De keuze is aan jou. De blokken zijn dus kwalitatief goed dus daar hoef je eigenlijk niet naar te kijken.

Als ik jou was zou ik voor de TZR gaan! Suc6 met je keuze!
 
jlpijl said:
WAT lullen jullie allemaal stroef...
Alle schakeltjes hebben ze voor en nadelen en dat houd je toch.. ik rijd zelf een tzr met een yasuni uitlaatje en haal de 110... maar ik rijd net zo lief op de rs van een vriend van mij...

jij had het over de wegligging beter op een derbi... de tzr heeft een 130 achter en 100 voor... dus breder.. dus je zou platter Kunnen dan met dunne bandjes denk ik...

En over spiegels knippershit enzo... iedereen heeft ze eigen smaak... maar goed ook anders zouden we allemaal de zelfde brommer rijden :D

me tzr staat te koop :p word 18 en het is niet omdat het volgens die derbi sjaak een *slechte* brommer zou zijn...
en origineel hebben ze allemaal 0.5 kw :D ... wel stoer dat je rijd met je originele pijpje btw ;) heb ik ook gedaan... 1000 km

http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=23301

wegligging beter met bredere banden?? smallere banden kan je juist sneller door de bocht. vraag niet waarom daar kan ik geen goed antwoord op vinden maar dat is gewoon een feit
 
jij zegt dat wel maar waarom hebben motoren uit de gp en de r1/ appie rsv mille dan zulke brede banden ?? niet voor de sier neem ik aan ?
 
jlpijl2 said:
jij zegt dat wel maar waarom hebben motoren uit de gp en de r1/ appie rsv mille dan zulke brede banden ?? niet voor de sier neem ik aan ?
stabiliteit bij 200+ mischien? :rolleyes:
 
Mjah die hebben veel meer vermogen misschien?

En om dat goed op de weg te krijgen moet er wat meer rubber komen.

Brommers en motors kun je niet vergelijken, dat is heel wat anders.

Zie ook wel aan de reacties verder in dit topic dat je er nog neit zo gek veel van snapt jlpijl2 +pippi+

In sommige klasses van de SOBW rijden schakels met bandjes zo dun als fietsbanden en die leggen hem nog zo schuin als het kan....het heeft niks met de breedte van een band te maken hoe schuin je kunt.
 
Beppie Someren

dna_black said:
Zijn er mensen die een TZR 50 hebben of mensen die er wat meer over weten? Is hij goed qua wegligging, std vermogen enzv.? Kben namelijk op zoek naar een TZR en wil er zoveel mogelijk over te weten komen. Persoonlijk komt het wat saai om met een variomatic te rijden. Doelloos vooruit blazen begint serieus op de zenuwen te werken.
Hopelijk kunnen jullie helpen.

greetzzz

ik heb er 1 en die loopt 95 als je hem onbegrensd maakt, hij heeft een heel goede wegligging en schakeld lekker.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top