Yamaha slider 2005, geen vonk!

redmar

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Yamaha Slider uit 2005, hier is een ander blok opgekomen, omdat de andere helemaal stuk is, vastgelopen etc. Nu zit er een compleet blok van een andere slider onder. Deze heb ik naar huis gereden en het blok omgezet, maar nu heeft die geen vonk... Ik heb de bobine, cdi enzo allemaal omgezet, maar nog steeds geen vonk. Moet ik hierbij denken aan een kabelbreuk?

Jullie vraag is misschien waarom ik de kappen niet over heb gezet, maar dat frame is krom.

bij voorbaat dank
 
Advertisement - register to remove this

Klopt ook allemaal, had zelf nog een nieuwe liggen. ( dit zegt natuurlijk niet alles ) en ik heb die van het blok geprobeerd, die ik er lopend onder weg is gehaald. 100 % zeker dat het niet aan de bougie, dop, en draad ligt.
 
Die onsteking heb ik nog wel. Maar de ontsteking van het blok wat er nu onder zit, ben ik niet aangeweest, en is er lopend onder weggekomen die dag. De massa is ook goed, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost
 
Die onsteking heb ik nog wel. Maar de ontsteking van het blok wat er nu onder zit, ben ik niet aangeweest, en is er lopend onder weggekomen die dag. De massa is ook goed, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost
Het contact wel aangezet? +ralf+
 
jaaaa, ook heb ik het contact aangezet :p
accu is nieuw, staat er verder ook buiten, maar okee.
verder nog iemand iedeeeen?
 
Ik ben er sinds gister maar weer eens mee bezig geweest, ik zette de scooter op contact, maar niks deed hetmeer? knipperlichten, toeter etc, ook loopt hier helemaal geen spanning door. Maar de scooter loopt wel weer, het was de rood-zwarte draad vanaf de ontsteking die geen goede verbinding kreeg. Alleen nu snap ik niet dat als je hem op contact zet, dat niks het doet?
 
Ik ben er sinds gister maar weer eens mee bezig geweest, ik zette de scooter op contact, maar niks deed hetmeer? knipperlichten, toeter etc, ook loopt hier helemaal geen spanning door. Maar de scooter loopt wel weer, het was de rood-zwarte draad vanaf de ontsteking die geen goede verbinding kreeg. Alleen nu snap ik niet dat als je hem op contact zet, dat niks het doet?

als er een rood/zwarte draad op de ontsteking zit is ie niet van 2005.
dan is hij van voor 2003
 
maakt ook niet uit, zit nieuwe goede zekering in, en accu is nieuw.
is wel van 2005, maar maakt niet uit, daar gaat het op het moment even niet om
 
het maakt zelf veel uit, als alles niet meer werkt is het ofwel de batterij, de zekering, het contactslot of de bedrading die stuk/slecht aangesloten is...
je batterij moet natuurlijk ook geladen zijn

maar ik vermoed dat je ergens iets verneukt hebt hebt met achter je ontstekings probleem te zoeken, dus loop alles ff na zonder vervelend te doen... iedereen probeert jou te helpen dus wees een beetje dankbaar

gegroet
 
maakt ook niet uit, zit nieuwe goede zekering in, en accu is nieuw.
is wel van 2005, maar maakt niet uit, daar gaat het op het moment even niet om

Als er een rood/zwarte draad op je ontsteking zit, heb je het oud type ontsteking.
Het nieuw type is eropgezet vanaf 2003.

Uit welk jaar je brommer is heb ik geen flauw idee.
Maar je ontsteking is van voor 2003!
 
brommer kan ook goed van voor 2005 zijn. op de rdw site staat altijd 31-08-2005 als hij van voor 2005 is omdat het kenteken er voor de brommer/scooter pas in 2005 is gekomen.
 
Offtopic:
brommer kan ook goed van voor 2005 zijn. op de rdw site staat altijd 31-08-2005 als hij van voor 2005 is omdat het kenteken er voor de brommer/scooter pas in 2005 is gekomen.
Dan staat er vaak bij mededelingen/toevoegingen op de achterzijde dat de brommer voor 2005 in gebruik is genomen.
Ik vind het helaas jammer dat veel mensen 2005 vaak als bouwjaar aangeven terwijl er vaak op staat dat ie ouder is. :r
Aan de hand van het framenummer kan je bijna altijd het echte bouwjaar opvragen bij de fabrikant.

Ontopic: Hoe staat het nu ermee?
 
Je hebt een scooter en wil van dat ding af, je kijkt op dat papiertje en ziet ergens 2005 staan bij kenteken. bouwjaar 2005. Weinig 'jammers' aan, mensen willen dat ding verkopen, en wie het wel weten gebruiken natuurlijk het gunstigste getal
 
Back
Top