Yamaha neos wil niet starten.

saliih

Well-Known Member
Beste leden,

Ik heb laatst een neos van een vriend overgekocht die een opknapbeurt nodig had.

Hij had toen al problemen met starten na te lang rijden, maar als de scooter lang had stilgestaan startte hij meteen.(Met de kickstart.)

Alleen ik met me domme hoofd heb een paar dagen zonder olie gereden.(Terwijl die toch echt duidelijk aangaf dat die olie wou.)

Ik reed met +-70km per uur maar moest even afremmen en toen ik door wou gassen bleef de kilometer teller haken bij 40 km per uur. Toen ik het gaspedaal eenmaal los liet bleef de km teller bij de 40 haken. Daarna ben ik meteen naar de benzinestation gereden en heb 1 liter olie erin gegooid en daarna ben ik gaan kicken. Hij wou niet starten met de km teller ging wel steeds omlaag totdat die bij 0 kwam.

Even later startte hij na heel lang door kicken, maar viel daarna weer uit.
Nu wilt hij helemaal niet meer starten en wou ik aan jullie vragen wat het probleem zou kunnen zijn.

Ik heb de carburateur uit elkaar gehaald en heb in de vlotterbak het goude schroefje strak gedraaid. Vriend van me heeft de cilinder eruit gehaald en heeft de pakking en de zuiger vernieuwd. In het luchtfilter bakje was er olie aanwezig, dit heb ik schoongemaakt. Alleen nu wilt die niet meer starten, heeeeel af en toe krijg je 'm aan, maar dan kun je niet gassen.

Ik heb ook op google gezocht maar kon geen ene topic vinden met het zelfde probleem.

Compressie is er gewoon.

Mvg,

Salih
 
Advertisement - register to remove this

of is hij in 2005 op kenteken gezet? daar zit vaak wat verwarring in omdat in 2005 alle scooters op kenteken moesten, dus de oudere scooter staan pas op kenteken vanaf 2005 maar zijn al veel ouder..

post is een foto van jouw type neos :)
 
dat er volgens jou compressie is zegt niks , pas al je gemeten hebt met een compressiemeter weet je echt hoeveel het heeft , want zo met de hand voel je niks...

daarnaast , een nieuwe zuiger er zomaar in zetten is 9 van de 10 keer zinloos , behalve dat de cilinder altijd al iets versleten is en je dus moet meten wat voor zuiger erin moet , is deze 9 van de 10 keer ook ovaal .wat 2 dingen betekent , de zuiger zal sneller slijten , en de veren dichten niet goed meer af. dus ik zou zeker even de cilinder en zuiger tov elkaar laten meten omdat die zeer belangrijk is , en dit voorkomt problemen later!!

anders blijf je aan het klooien..

en heb je olie aan de cilinderwand gedaan?
 
@melf

Ik dacht dat er compressie was omdat de scooter heel af en toe start. Je voelt ook dat de scooter wilt starten maar hij wilt maar net niet aanslaan... anders laat ik er even naar kijken met een compressiemeter.

@vinnie zal ik vanavond doen
 
het beste is om de cilinder eraf te pakken en te laten meten met een micrometer , een compressietest doe je met een compressiemeter ,een heel ander ding en daarvoor moet de cilinder op het blok blijven zitten , ook de kop. de compressiemeter word in de kop geschroefd en dan een paar keer trappen , zo meet je hoeveel compressie je hebt , echter is dit niet een helemaal juiste manier om de slijtage aan de cilinder te meten ,je meet namelijk alleen de compressie die je maximaal haalt , en om goed te lopen moet de hele cilinder goed zijn , niet alleen de compressie bovenin.
 
hoi ik heb e nvraag wat kan ik doen als mijn scooter neit wil starten ma heb wel vonk en benzine gaat om en yamaha neos 4takt bouwjaar 2009 ik ben einderaad ik weet niet wat kan zijn michien hier iemand wel mvg wilfred

soms start die wel vooral als er nieuwe boegie steets op zet loopt die wel
 
Back
Top