yamaha neos trekveren

Status
Not open for further replies.

gijs888

Well-Known Member
hallo allemaal,

mijn broer heeft een neos die kut liep andere rollen in gezet liep al stukken beter met 4.3g rollen alleen met het optrekken vnv 0 pakt de koppeling te vroeg. welke trekveren heb ik nodig malossi wit of geel? setup is 12mm carb, sito plus pijp ontgrensd, std vario ontgrensd, std koppeling met witte drukveer en std trekveren.
 
Advertisement - register to remove this

hallo allemaal,

mijn broer heeft een neos die kut liep andere rollen in gezet liep al stukken beter met 4.3g rollen alleen met het optrekken vnv 0 pakt de koppeling te vroeg. welke trekveren heb ik nodig malossi wit of geel? setup is 12mm carb, sito plus pijp ontgrensd, std vario ontgrensd, std koppeling met witte drukveer en std trekveren.
-Origineel/malossi wit
-Polini blank

Ter indicatie:
https://scooterforum.net/resources/druk-trekveren-sterktes-tabel.71/
Ga je strakker dan mis je extra vermogen op std 50cc en is met rollen/drukveer niet te verbeteren. Je zou hoogstens nog de vario kunnen shimmen met en een ring tussen de halfpoulie en variobus zodat je van de eerste 3/4sec dip vanuit stilstand af bent.
 
Je kan hier de kleuren van de trekveren op geven.. Maar elke scooter blok heeft een andere volg orde van kleuren..

Bij peugeot is het bijvoorbeeld wit / geel / rood.
Bij minarelli kan dit weer geel / groen / blauw zijn..

Maar de meeste sets gebruiken 3 verschillende types in 1 setje..

Je hebt dus slap, medium , race..

Slap gebruik je bij een standaard achtige setup,
Medium vaak bij een terugloper

Race vaak bij setups die 12.500 rpm draaien en of hoger.

Maar het komt vaak ook voor dat zelf slap nog te sterk is bij een standaard uitlaat.. Alleen dan kan je beter naar standaard achtige trekveren zoeken..
Alleen dat is vaak nog niet zo makkelijk.. Omdat dit soort trekveren niet standaard los verkocht worden.. Dan zal je een complete nieuwe koppeling moet kopen.. Maar hier en daar zijn wat alternatieven te vinden..

Beste blijft om ze uit te proberen en zien wel het beste reageren.
 
gisteravond malossi geel eronder gezet. wat een gekloot maar het is gelukt scooter start nu goed op. dankjewel voor alle reacties en hulp.

dit forum kan gesloten worden
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top