Yamaha Neo's trekt zwaar.

ledsled owner

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Yamaha Neo's met een luchtgekoelde Minarelli horizontaal. Ik heb er een racevariateur in gezet van Athena in combinatie met 8 gram rolletjes. Als ik een aantal kilometer heb gereden (tot de motor warm is) trekt hij opeens heel zwaar. Het is niet dat de motor uit valt maar de kracht valt gewoon weg. Het is wel een standaard cilinder van 50cc waar ik mee rij in combinatie met een technigas 70cc terugloopuitlaat (welke serie weet ik zo niet maar een standaard koppeling met gele drukveer en met deze set-up haalt de scooter makkelijk 70 km/h (op GPS ongeveer 63 km/h). Ik heb mij laten vertellen door de dealer dat het komt omdat de variateur dan te heet wordt en daarom teveel uit zet en op die manier zijn kracht verliest. Ik kan mij dit best voorstellen maar hoe kan ik dit op lossen zonder de hele carterkap aan stukken te slijpen?
Groet,

Ledsled Owner.
 
Advertisement - register to remove this

omdat de variateur dan te heet wordt en daarom teveel uit zet en op die manier zijn kracht verliest.
Kan zeerzeker maar dit komt weer door juist de afstelling die niet in orde is... Een te zware afstelling voor wat jouw scooter werkelijk aan vermogen heeft.
Je hebt dus een flinke dip die je veelal verhelpt met met lichter in rollen te gaan en afstemmen op juiste drukveer. Een te zware drukveer is waarschijnlijk oorzaak van jouw dip. Dit kan tevens verklaren waarom die vario/koppeling bloedheet wordt en scooter uiteindelijk niet meer voorruit te branden is.
Gele drukveer 50cc? Standaard/wit zou ik zeggen.
Rollen rond 5gr eens proberen?

hoe kan ik dit op lossen zonder de hele carterkap aan stukken te slijpen?

De carterkap gewoon openmaken misschien...
 
Dit wou ik net zeggen ja haha, maar 8gram is zeker wel zwaar voor minarelli. Misschien moet je ook even je carburateur opnieuw afstellen. Ik zou even stukje volgas rijden en dan contact uit en even naar de bougie kleur kijken.
 
Back
Top