Yamaha Neos start niet elektrisch als motor koud is

daans0608

New Member
Zoals in de titel vermeld start mijn Yamaha Neos (2019, 21000km) wanneer die een nachtje buiten of in de schuur heeft gestaan niet elektrisch. Met kickstart en wanneer ik die dag al heb gereden start ie wel.

Wanneer mijn scooter een nachtje stil heeft gestaan en ik hem elektrisch probeer te starten, blijft de (wat ik denk dat het is) startmotor draaien voor een tijdje. Vervolgens begint ie steeds slomer, zachter en onregelmatiger te draaien en begint het dashboard ook aan en uit te 'flickeren'. Dit deed mij vermoeden dat het aan de accu lag. Deze heb ik dus een paar uur aan de lader gelegd, waarna de lader zei dat ie vol zat. Volgende ochtend had ik toch weer hetzelfde probleem. Ik heb dit probleem alleen tijdens de eerste start van de dag en heb het probleem ook pas sinds een week. Voor die tijd had ik nooit problemen met mijn scooter.

Ligt het probleem alsnog bij mij accu en moet ik deze compleet vervangen? Of ligt het aan iets anders? Ik heb zelf een klein beetje ervaring met sleutelen, dus als de mogelijke oplossingen niet te ingrijpend zijn doe ik dit graag zelf ipv naar de zaak brengen.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top