Yamaha neo's maakt lawaai na vervangen cilinder plus pakkingen.

ledsled owner

New Member
Hallo beste leden,

Ik heb de cilinder van een Yamaha Neo's vervangen, dit was een 50CC standaard en heb er nu 50CC snel op zitten van Top Performance (Black Trophy). Na alle pakkingen nagelopen te zijn en goedgekeurd te hebben ben ik een stukje gaan rijden (van mijn werk naar huis, ongeveer 19 kilometer) en dit ging heel prima, ben niet boven de 40 km/h uit gekomen en dat was met warme motor. Nu ik een kleine 60 kilometer verder ben maakt de uitlaat steeds meer lawaai ondanks dat ik de pakking gelijktijdig heb vervangen met de cilinder. De uitlaat is voor de duidelijkheid een Technigas terugloop voor 70CC. Ik heb ook al getest of de uitlaat misschien lek was en dat was ook niet zo en ik heb de pakking bij de einddemper ook al vervangen omdat ik dacht dat het misschien daar aan lag maar nog steeds maakt de uitlaat een verschrikkelijke herrie.
Hoe kan dit?
 
Advertisement - register to remove this

Geen kiertje of net een mm scheef op de cilinderpoort of losgetrild? Kan enorme k* herrie veroorzaken o_O
Was die Tecnigas nog wel 100% voordat je 'm op de TP gemonteerd had, misschien dat de demperwol (als die dat heeft...) langzamerhand dichtgekoold is?

En anders verdenk ik toch op zn minst de koppakking, of de cilinderkop is losgetrild...
 
Het gaat om een hard knetterend geluid alsof de uitlaat los van de cilinder hangt maar als ik de uitlaat blokkeer (met mijn vinger de demper afsluiten) valt de motor gewoon uit dus dan lijkt het mij dat de uitlaat niet lek is
 
Back
Top