Yamaha Neos loopt niet goed

Winston

New Member
Beste Mensen,
Ik ben Winston 16 jaar, aardig handig volgens mijn vader en ik heb een Yamaha Neos 2005 2takt gekocht voor 50 euro. Loop of sloop.

Carburateur schoongemaakt, nieuwe accu eraan, nieuwe bougie en choke erop en hij deed het.

Toen ben ik gaan klooien met de schroeven op de carburateur. Ik ben nu op het punt dat de scooter toeren maakt. Dit deed die eerst niet voordat ik ging klooien met de schroeven. Hij maakt alleen toeren nu als ik choke geef, zonder choke zal de brommer na 5 seconden afslaan en moet ik em opnieuw starten met choke.

Ik heb een filmpje geupload (link staat onderaan) een foto van de bougie (die nieuw is) en een foto van mijn dellorto carburateur. Nog een vraag: Wat is de luchtschroef en wat is de stationair schroef?
De scooter trekt wel stevig op met choke.

De bougie is aardig zwart. Moet er een kleinere sproeier in? Op de sproeier staat geen maat helaas.

Kan iemand mij helpen om dit ding lopend te krijgen zonder choke? Alvast bedankt!

Groeten,

Winston

Link voor filmpje:

Attachments

• IMG_1774.JPG
    IMG_1774.JPG
    146.2 KB · Views: 12
  • IMG_1805.JPG
    IMG_1805.JPG
    114.2 KB · Views: 10
Advertisement - register to remove this

zwarte bougie betekent in de meeste gevallen te grote sproeier. Sproeiermaat zal wel tussen de 70 en 80 zitten (weet ik niet zeker) De stationair schroef is de schroef die meestal wat verder uitsteekt en een veertje zichtbaar is. De luchtschroef is de schroef die wat dieper in de carb zit. De stationairschroef zit ook hoger dan de luchtschroef daar kan je het ook aan herkennen.

Wat er op dat filmpje gebeurt kan zijn door een te grote sproeier. Dan krijgt hij met het gas geven teveel benzine en valt hij uit.
Bedankt voor de reactie!
Ik kwam er later achter dat ik de scooter afstelde zonder luchtfilter.... -_- Luchtfilter erop gezet. Afgesteld en een uurtje gereden. Hij loopt perfect met volgas etc.
Alleen gaat de scooter op mijn teller 31 kilometer per uur terwijl die 45/50 moet gaan. (geel kenteken)
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Download een gps teller app op je telefoon en kijk of de snelheid op je teller wel klopt. Zo ja zou ik gaan kijken of er een prop in de uitlaat zit of ergens anders begrenst is. Als het blok niet begrenst is kan het de afstelling zijn. Een goede afstelling kan een hoop schelen. Denk dan niet alleen aan de afstelling van de carburateur, maar ook aan de overbrenging. Daarmee bedoel ik de variateur enzo.

Bedankt voor de reactie!
Ik kwam er later achter dat ik de scooter afstelde zonder luchtfilter.... -_- Luchtfilter erop gezet. Afgesteld en een uurtje gereden. Hij loopt perfect met volgas etc.
Alleen gaat de scooter op mijn teller 31 kilometer per uur terwijl die 45/50 moet gaan. (geel kenteken)
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Lekker bezig, ik zou sowieso eens kijken wat de staat van de rollen en v-snaar (breedte). Inderdaad of de vario ring tussen de vario en de half poelie zit. En de uitlaat inderdaad. En dan lekker gaan afstellen proberen info vragen enof opzoeken! Lekker sleutelen !

Back