This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Yamaha neos loopt maar 60

yahaman neos

New Member
Ik heb een yamaha neos 2t bromscooter uit 2007 ik heb er een cito plus uitlaat zonder prob onder zitten en de scooter is afgesteld door de garage en loopt nu maar 60km/u ik vind dit te laag de garage zegt dat dit komt omdat de scooter luchtgekoeld is en dat 60km/u de max is van deze scooter nu lijkt me dit sterk omdat ik veel verhallen lees van standaard onbegrensde neos die 75 lopen voor de rest is de scooter standaard er zitten 4,7g rollen in en een gele trekveer nu is mijn vraag wat kan ik doen om wel 80km/u te halen

Last edited:
Een gele drukveer bedoel je , van Malossi ?
Een Malossi witte drukveer zal beter zijn omdat een Malossi gele drukveer te sterk is en de poulie achter niet compleet in kan drukken,
wat resulteert in een lagere topsnelheid en overtoeren op de top.

Ja dat is toch echt afstellen.

Wanneer je met trekveer een drukveer bedoeld en het is een gele van malossi dan lijkt me die wat sterk maar kan ook van een ander merk zijn bijvoorbeeld.

Wat je wil weten is of je v snaar hoogkomt op je vario. Dit kan je d.m.v. een stift lijntje controleren.
Is de stift weg dan weet je dat je v snaar zijn hele bereik bediend.en dan wil je dus meer vermogen gaan genereren.
Staat hij er dan is je druk veer te terk rollen te licht of vermogen te laag.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je een hele hoge reductie factor hebt. Dit kan je uitzoeken.

Als het vermogen te laag is dan de enige optie een andere cilinder?

Gele trekveertjes de drukveer is niet vervangen
Ok dan weet ik het ook niet meer,
ik heb geen kristallen bol om te zien welke drukveer er in die scooter zit.
Als ik dat kon zou ik inmiddels rijk zijn van de crypto als ik de charts kon voorspellen maar ja....

Trouwens bij Minarelli hori past een '' 45 km'' uitlaat op zowel de snor als bromcilinder,
de snor cilinder is laag getimed en zal rond de 50 a 60 rijden met een tamme optrek .

Ho ho Twinky.

Een snor cilinder heeft slechts drie spoelpoorten.
Een brom cilinder vijf.

De flens van de uitlaat is ook anders. Maar zo'n Sito is er wel onder te beunen.

Eigenlijk zou de topic starter even via het bougie gat met een endoscoop moeten kijken hoeveel spoelpoorten hij heeft.

Of er is een brom cilinder gemonteerd en je hebt nog snor vertanding. Dan is het bij 60kmh ook wel klaar.

Niet iedereen heeft FF een Endoscoop op de werkbank liggen ...
Maar... een goed punt !