This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Yamaha neos hapert bij top speed

yamahaneos50cc

New Member
Sinds kort ben ik eigenaar van yamaha neos 4t 50cc injectie. Het bouwjaar is 2012.

Eerst reed hij 48kmph (aangegeven) en zodra hij deze snelheid had bereikt, zou de motor gaan haperen zodat hij geen hogere snelheid zou rijden.

Nu heb ik hem een beetje opgevoerd door de vario ring te verwijderen, en hij rijdt nu 55. Echter is er hetzelfde probleem, zodra hij 55 rijdt gaat de motor nogsteeds haperen zodat hij geen hogere snelheid bereikt, al kan hij zeker sneller vooral met wind mee.

Is er iets wat ik hier aan kan doen, zoals iet met de cdi aanpassen? Ik vind het sowieso vreemd dat hij op deze manier is begrensd in plaats van de motor lagere toeren te laten gaan. Dit haperen is best een vervelend geluid.
Post automatically merged:

Ik ben momenteel aan het onderzoeken hoe ik dit zou kunnen fixen en ben erachter gekomen dat het geen cdi is maar een ecu in dit geval.

Ik ben ook achter deze foto gekomen, dit komt uit een polini document. Ze zeggen dat je deze draden door kan knippen om de begrenzing eraf te halen.

Mijn vraag hierbij is, zal dit het toerental omhoog halen (dit wil ik niet, ik wil dat mijn brommer nog een tijdje meegaat) of zal het er alleen voor zorgen dat hij stopt met haperen zodra hij zijn 'topsnelheid' heeft bereikt (dus 55kmh op de teller)?

Last edited: